سی و یکمین جشنواره تئا‌تر فجر سلیقه‌ای برگزار شد
گفتگوی هنرنیوز با پیام عزیزی کارگردان نمایش «هفت خوان»؛
سی و یکمین جشنواره تئا‌تر فجر سلیقه‌ای برگزار شد
پیام عزیزی کارگردان نمایش «هفت خوان» در گفتگو با هنرنیوز گفت: جشنواره سی و یکم تئاتر فجر به خوبی مدیریت نشد و این اتفاق باعث شد تا جشنواره آن گونه که شایسته است پیش نرود در مجموع جشنواره تئاتر کالا سلیقه ای برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۲

پیام عزیزی کارگردان نمایش «هفت خوان» در گفتگو با هنرنیوز از انتخاب متن این نمایش برای حضور در سی و یکمین جشنواره تئا‌تر فجر گفت: حدود دو سالی بود که این متن از شاهنامه را در ذهن مورد نظر داشتم تا آن را برای اجرا روی صحنه ببرم به همین خاطر بسیار روی شکل داستانی و مفاهیم آن توجه داشتم و به دنبال شیوه اجرایی نو و تازه‌ای بودم که در پرده خوانی اتفاق جدیدی باشد.
وی ویژگی این نمایش را چنین برشمرد: نمایش «هفت خوان»، نمایشی سنتی با نگرشی جدید به پرده خوانی است. در این نمایش به جای استفاده از یک پرده ما هفت پرده داریم که تصاویر هر پرده سه بعدی است و در هر پرده بازیگران بازی خواهند داشت و در این نمایش با الگوی جدیدی رو به رو هستیم.
این کارگردان ضمن بیان اجرای این نمایش در تالار حافظ اشاره داشت: از ابتدا اعلام کرده بودم و برای اجرای این نمایش در جشنواره، تالار مولوی و یا تماشاخانه ایرانشهر مورد نیاز من است که با حذف تالار مولوی از حضور در جشنواره، تماشاخانه ایرانشهر ماند که آن هم در اختیار ما قرار داده نشد و تالار حافظ برای اجرا به ما داده شد و همین امر باعث شد تا قسمت‌هایی از کار من تغییر کند و با وجود اعتراضات ما مسئولان توجهی نکردند و دکور ما تغییر کرد.
پیام عزیزی در مورد نحوه برگزاری سی و یکمین جشنواره تئا‌تر فجر خاطرنشان کرد: جشنواره امسال به خوبی مدیریت نشد و این اتفاق باعث شد تا جشنواره آن گونه که شایسته است پیش نرود این اتفاق، هم در مراحل بازبینی به چشم خورد که بازبینی‌ها بسیار طولانی شده بود که انرژی گروه‌ها را می‌گرفت و هم در شکل اجرایی و تقسیم سالن‌ها و جدول بندی.
کارگردان نمایش «هفت خوان» از بخشی که در آن حضور دارد گفت: ما نمایش را برای حضور در بخش تجربه‌های نو و البته بخش مسابقه ایران به دبیرخانه ارائه داده بودیم که کار من را تنها در بخش تجربه‌های پذیرفتند این در حالی است که در فراخوان اعلام شده بود تا از نمایش‌های ایرانی حمایت و استقبال می‌کنند.
وی افزود: جشنواره سی و یکم کاملا سلیقه‌ای با کار‌ها برخورد کرد و با توجه به سلیقه جدول جشنواره را بستند، در صورتی که به گفته هیات داوران «هفت خوان» از جمله کارهای خوب بوده است.
عزیزی در مورد مکان تمرینات گروه گفت: تمرینات نمایش «هفت خوان» را از زمانی که نتایج بازخوانی اعلام شد در پلاتو‌ای خصوصی شروع کردیم چرا که هیچ کدام از پلاتوهای اداره تئا‌تر برای تمرین ما مناسب نبود.
این کارگردان بازیگران «هفت خوان» را این گونه عنوان کرد: پیام عزیزی، میترا عزیزی، مژگان معقولی، نرگس عزیزی و حمیدرضا کسری بازیگران این نمایش هستند.

کد خبر: 53548
Share/Save/Bookmark