«تئاترفجر ۴۰» بین‌المللی خواهد بود/ انتشار فراخوان تا پایان خرداد
«تئاترفجر ۴۰» بین‌المللی خواهد بود/ انتشار فراخوان تا پایان خرداد
دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد فراخوان این جشنواره تا پایان خرداد منتشر و این دوره از جشنواره برخلاف دوره گذشته، به صورت «بین‌المللی» برگزار می‌شود.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۵
به گزارش هنرنیوز ، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه که در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، نسبت به تمامی ۳۸ دوره گذشته خود بسیار متفاوت بود. شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های هنری از جمله تئاتر در سراسر جهان باعث شد تا جشنواره سی و نهم واژه «بین‌المللی» را کنار گذاشته و به صورت ملی برگزار شود.

همچنین با تصمیم دبیر و دبیرخانه جشنواره سی و نهم، این جشنواره به صورت آنلاین و بخشی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود.

بعد از انتصاب حسین مسافرآستانه به عنوان دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر، این هنرمند و مدیر تئاتری فعالیت و برنامه‌ریزی برای جشنواره چهلم را آغاز کرد.

مسافرآستانه درباره آخرین وضعیت فراخوان چهلمین جشنواره تئاتر فجر و حذف و اضافه شدن بخش‌های مختلف جشنواره، به خبرنگار مهر گفت: هنوز در خصوص فراخوان جشنواره چهلم و بخش‌های آن در شورای برگزاری جشنواره بحث و گفتگو داریم. در خصوص کلیت فراخوان به توافق رسیده‌ایم و روی جزییات آن در حال بحث هستیم.

وی ادامه داد: بعد از نهایی شدن فراخوان در شورای برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر، فراخوان را به شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر ارائه می‌دهیم تا نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

مسافر آستانه درباره زمان تقریبی انتشار فراخوان جشنواره چهلم، اظهار کرد: بعد از بررسی و اعلام نظر شورای سیاستگذاری، به احتمال زیاد تا پایان خرداد فراخوان جشنواره چهلم منتشر می‌شود.

دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر درباره اینکه آیا این دوره از جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد یا همچون دوره سی و نهم به صورت ملی خواهد بود، تأکید کرد: جشنواره چهلم به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و از گروه‌های بین‌المللی برای حضور و اجرا در جشنواره دعوت به عمل می‌آید.

وی درباره اینکه آیا بخشی از جشنواره چهلم نیز همچون دوره گذشته به صورت آنلاین برگزار خواهد شد یا نه، تصریح کرد: گزینه آنلاین جزو جدا نشدنی جشنواره تئاتر فجر شده و در کنار فیزیکی برگزار شدن جشنواره، برگزاری بخش‌هایی نیز به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

مسافرآستانه در پایان سخنان خود درباره برآورد بودجه جشنواره چهلم تئاتر فجر، یادآور شد: وقتی فراخوان نهایی و منتشر شود بر اساس فراخوان و نیازمندی‌های آن برآورد بودجه این دوره از جشنواره را انجام خواهیم داد.
کد خبر: 98648
Share/Save/Bookmark