همایش بزرگداشت خیرین حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود
چهارشنبه ۱۳ بهمن در مجتمع فرهنگی آدینه تهران ؛
همایش بزرگداشت خیرین حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود
رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور با بیان اینکه 1388 خیر در جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران شناسایی شدند، گفت: از 70 نفر از این خیرین در همایش روز چهارشنبه تجلیل خواهد شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷
به گزارش خبرنگارهنرنیوز، صبح امروز نشست خبری نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشوربا حضور مهندس حبیب‌الله بوربور رئیس هیأت مدیره مجمع خیّرین کشور و رئیس هیأت مدیره جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور، علی‌اصغر عبداللهی عضو هیأت مدیره جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور و معاون پشتیبانی و منابع انسانی و امور مجلس حوزه‌های علمیه خواهران و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر فاضلی مدیرعامل جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور در سالن کنفرانس دفتر جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور در تهران برگزار گردید.

مهندس بوربور در این نشست با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به همت آیت‌الله شرعی تاسیس شد افزود: این حوزه در سال ۷۶ به صورت مدیریت مستقل با نام مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کار خود را رسما آغاز کرد و از حدود ۶۰ حوزه علمیه خواهران اکنون به ۵۰۰ حوزه رسیده است. این درحالی است که تلاش‌های مداوم و موثر مدیریت حوزه علمیه خواهران سبب شده تا اکنون سطح مقالات و پایان نامه‌ها به عقیده بسیاری در سطح حوزه علمیه برادران برسد.

وی ادامه داد: مجمع خیّرین کشور در هر مقطعی نشست مشترکی با حضور تمامی اعضا، توسط یکی از تشکل‌های عضو برگزار می‌کند که چهارمین نشست بر اساس تصویب هیات مدیره مجمع خیّرین کشور به همراه جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران، چهارشنبه ۱۳ بهمن ۹۵ در مجتمع فرهنگی آدینه تهران با حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله مقتدایی ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر مرکز حوزه‌ علمیه خواهران کشور و چند تن از وزرا و مسئولان طراز اول کشور برگزار می‌شود.

به گفته رئیس هیأت مدیره مجمع خیّرین کشور، بر اساس تصمیم‌های گرفته شده، این نشست مشترک با عنوان نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور خواهد بود.

بوربور برگزاری این همایش را در راستای هم‌افزایی و همفکری جامعه خیران خواند و افزود: مجمع خیران در دیداری که مراجع معظم تقلید داشتند بر آن شدند تا پیرو تاکیدات مراجع معظم تقلید از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های مسئولان، خیران و حتی علما در این راستا به کارگیری کنند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور با بیان اینکه جلساتی با بنیادها و نهادهای خیران به صورت فصلی برگزار می‌شود، افزود: تاکنون سه جلسه و نشست با بنیادهای خیران تشکیل شده است و چهارمین نشست آن نیز در بهار سال 96 تشکیل می‌‌شود که هدف از آن هماهنگی و اجرای برنامه‌های مربوط به هر کدام از این بنیادها و نهادها است.

وی در پاسخ به هنرنیوز که در مورد وضعیت حمایت خیرین از ساخت حوزه های علمیه بانوان پرسید با بیان اینکه 90 درصد از سرمایه های حوزه های علمیه خواهران متعلق به کمک های خیرین و 10 درصد مربوط به کمک های دولتی بوده است گفت: این درحالی است که سرمایه‌گذاری و هدف ما ترویج فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

بوربور هدف از تشکیل جامعه خیران حوزه‌های علمیه را فرصتی برای تحصیل بانوان و استفاده از ظرفیت بانوان علاقه‌مند به تحصیل متون حوزوی دانست و گفت: مجمع خیران تلاش می‌کند تا فضای معنوی برای تحصیلات بانوانی که علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه را دارند فراهم شود چرا که بیشترین فرصت تحصیلی در حوزه علمیه متعلق به دختران و بانوان است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور در این باره افزود: بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه را امروزه بانوان تشکیل می‌دهند و هدف از تشکیل این مجمع دسترسی بیشتر و استفاده از ظرفیت بانوان علاقه‌مند برای ایجاد بستری مناسب در این راستا است.

وی با اشاره به تعاملات مجمع خیران با وزارت کشور در جهت به کارگیری ظرفیت‌های بانوان طلبه گفت: طبق توافقی که با معاونت فرهنگی وزارت کشور صورت گرفته است از ظرفیت طلاب خواهر برای توسعه و تعمیق فرهنگ دینی و همچنین مسائل دیگری چون اعزام آنان به مناطق حاشیه‌نشین تهران از جمله فعالیتهای منظور شده در این تعامل است.

بوربور تجلیل از معماران برجسته کشور را از برنامه‌های دیگر این همایش خواند و گفت: کتاب 700 صفحه‌ای جلوه‌های عشق و ایثار، ویژه خیران حوزه‌های علمیه بین حوزه‌های علمیه توزیع خواهد شد که بیشترین فعالیت مجمع در دو دهه اخیر در این کتاب منعکس شده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور با بیان اینکه 1388 خیر در جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران شناسایی شدند، گفت: از 70 نفر از این خیرین در همایش روز چهارشنبه تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه 90 درصد حوزه‌های علمیه خواهران توسط خواهران مدیریت می‌شود، گفت: حوزه‌های علمیه بارانداز معنوی و دینی جامعه هستند و جامعه اسلامی بارانداز پشتیبانی و اقتصادی حوزه‌های علمیه است.

بوربور از تشکیل 300 همایش در طول فعالیت این مجمع خبر داد و گفت: 100 همایش منطقه‌ای در طول این سال‌ها برگزار شده است.

عبداللهی معاون حوزه‌های علمیه خواهران نیز با بیان اینکه ۴۹۵ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور فعال هستند و حدود ۸۳ هزار طلبه اکنون در حوزه‌های علمیه خواهران تحصیل می‌کنند و مقاطع تحصیلی آن‌ها همچون مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها است اضافه کرد: بر همین اساس ۶۰ هزار فرصت تبلیغی در سطح کشور از همین طریق ایجاد شده است و بیش از ۱۶۰ هزار مکتب‌خانه‌های قرآنی در سطح کشور فعال هستند و خواهران طلبه به بیش از ۲۰ هزار مدرسه اعزام می‌شوند و در بحث اقامه نماز، احکام و مشاوره اسلامی فعال هستند و در صدد هستیم از این طریق با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنیم.

به گفته وی «حوزه‌های علمیه بارانداز معنوی و دینی جامعه است و جامعه در صدد باراندازی اقتصادی حوزه‌های علمیه» از زمره شعار حوزه علمیه خواهران می باشد.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر فاضلی مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران نیز با بیان اینکه امیدواریم با برپایی این همایش بتوانیم حداقل وظیفه خود که تقدیر از آن‌هاست را انجام بدهیم گفت: بیش از ۲۰ سال از تأسیس مرکز حوزه های علمیه خواهران می‌گذرد و جمع کثیری از مردم برای احداث حوزه‌های علمیه به ما کمک کرده‌اند.
کد خبر: 94002
Share/Save/Bookmark