چرا گروه سنی مخاطبین در سردر سینماها قید نمی شود /  شورای راهبردی سینمای کودک تاکنون چه کاری انجام داده است؟
نادره ترکمانی در گفتگو با هنرنیوز:
چرا گروه سنی مخاطبین در سردر سینماها قید نمی شود / شورای راهبردی سینمای کودک تاکنون چه کاری انجام داده است؟
کارگردان فیلم « شِرتی شپِرتی » از تولید این اثر کودکانه که برگرفته از افسانه های کهن ایرانی است در اوایل بهار سال آینده خبر داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
نادره ترکمانی کارگردان فیلم «شِرتی شپِرتی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد تولید این اثر گفت: پروانه ساخت شرتی و شپرتی گرفته شده است و من حتما این موضوع را در سال آینده از طریق شورای راهبردی سینمای کودک پیگیری خواهم کرد تا ببینم فیلمنامه شرتی و شپرتی که برای حمایت به بنیاد فارابی ارائه شده و می بایست مسیر بررسی آن از این شورا طی می شده به چه سرانجامی رسیده است؟

این کارگردان سینمای ایران یادآور شد: شرتی و شپرتی یکی از افسانه های کهن ایرانی است که قهرمان آن یک دختر و پسر جوان است. اما ذات قصه هم برای کودکان هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان مناسب است. اما چون در کشور ما تقسیم بندی برای گروه سنی مخاطب وجود ندارد. معمولا چنین فیلمنامه هایی ، ناگزیر در زیر مجموعه سینمای کودک و نوجوان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه فیلمنامه شرتی و شپرتی یکی از افسانه های شیرین و مفرح ایرانی است و سوال من این است که این فیلم چرا نباید مورد حمایت قرار بگیرد؟ اظهار داشت: من حتما دیداری با اعضای شورای راهبردی سینمای کودک خواهم داشت تا ببینم سیاست گذاران این شورا تاکنون برای حمایت از تولید و حمایت از اکران فیلم های کودک چه کاری انجام داده اند؟

کارگردان فیلم سینمایی« خاله سوسکه» با مطرح کردن این سوال که چشم انداز شورای راهبردی سینمای کودک در آینده چگونه خواهد بود از مسئولین این شورا خواست تا به این پرسش ها پاسخ دهند.

نادره ترکمانی همچنین از نگارش یک فیلمنامه جدید چند ترکیبی خبر داد و از این فیلمنامه به عنوان یک فیلمنامه شیرین ، جذاب و نوستالژیک برای مخاطبین کودک و خانواده ها یاد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی« گورداله» اضافه کرد: این فیلمنامه نیز در ژانر کودک است اما برای خانواده ها هم مناسب است چرا که به طور کل، افسانه های عامیانه ما مختص همه گروه های سنی است اما چون در کشور ما در عرصه مخاطب شناسی، تقسیم بندی دقیقی وجود ندارد لذا هیچگاه در سردر سینماهای ایران ، گروه سنی مخاطبین قید نمی شود که این یک نقصه محسوب می شود. در حالی که وقتی شما کتاب می خرید پشت کتاب، گروه سنی آن قید شده یا حتی در تئاتر هم ، گروه سنی مخاطب مشخص است اما درحوزه سینما چنین نیست و باید به این مساله رسیدگی شود.
کد خبر: 89972
Share/Save/Bookmark