پایگاه‌های میراث فرهنگی با کتاب به استقبال مردم می‌روند
رییس مرکز اسناد و کتابخانه میراث فرهنگی خبرداد:
پایگاه‌های میراث فرهنگی با کتاب به استقبال مردم می‌روند
رییس مرکز اسناد و کتابخانه میراث فرهنگی از ارسال بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب به پایگاه‌های میراث فرهنگی جهت ترویج کتاب‌خوانی بین مردم مناطق دوردست خبر داد.
 
تاريخ : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸

ملیحه مهدی‌آبادی در گفت و گو با هنرنیوز با اشاره به این که در هفته کتاب امسال با شعار « ترویج کتاب، ترویج امید» مرکز اسناد و کتابخانه‌ میراث فرهنگی هم پنج برنامه اجرا کرده است، توضیح داد: اهدا کتاب به پایگاه‌های میراث فرهنگی که با همکاری امور پایگاه‌ها، اجرای برنامه هزار سال خط و کتابت ایرانی در موزه رضا عباسی، «هفت قصه، هفت موزه»، همچنین تخفیف ۱۰تا ۵۰ درصد فروش کتاب‌های پژوهشگاه که در ورودی ساختمان شماره (۱) سازمان میراث فرهنگی تا هفت آذر تمدید شده است، از جمله این برنامه‌هاست.

وی همچنین از برپایی مراسمی در پایگاه جهانی کاخ گلستان با هدف ترویج کتاب‌ و کتاب‌خوانی در پنج‌شنبه گذشته خبرداد و گفت: تعداد زیادی از پایگاه‌های میراث فرهنگی مانند تخت سلیمان،شهر سوخته، میمند و... فاقد کتابخانه عمومی یا تخصصی هستند. چون مرکز انتشارات پژوهشگاه هم زیر نظر مرکز اسناد و کتابخانه است. ما برای ترویج کتابخوانی تصمیم به اهدای کتاب‌های منتشر شده این دو مرکز همچنین اهدا بخشی از کتاب‌های وزارت ارشاد به پایگاه‌های میراث فرهنگی در سطح کشور گرفتیم تا به شکل امانی در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه میراث فرهنگی با اشاره به این که به شکل نمادین ۵ دسته کتاب هر کدام شامل ۵ عنوان را روز پنج‌شنبه به مدیران پایگاه‌های مختلف در مراسم کاخ گلستان اهدا کرده‌اند، افزود: ما حدود ۱۵۰ عنوان کتاب داریم که از هر کدام حداقل دو جلد را برای پایگاه‌های مختلف ارسال خواهیم کرد.

او تصریح کرد: این کتاب‌ها از خلاصه مقالات باستان‌شناسی تا کتاب‌های معماری، مردم شناسی و... را شامل می‌شود که در گام نخست برای ۲۰ پایگاه این کتاب‌ها ارسال خواهد شد. و در مراحل بعدی ارسال کتب به سایر پایگاه‌ها تداوم خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این کتاب‌ها فقط تخصصی نیست بلکه شامل کتاب‌های عمومی هم هست تا علاقه‌مندان هم با کتاب و هم با امکانات و فعالیت پایگاه‌ها از نزدیک آشنا شوند و از طریق کتاب به یک تعامل و توازن اطلاعات بین مردم، کودکان، دانشگاهیان و میراث فرهنگی برسیم که خوشبختانه طرح این موضوع با استقبال امور پایگاه‌ها مواجه شد.

مهدی‌آبادی همچنین از تجهیز این کتابخانه‌ها به مرور زمان خبرداد و گفت: وزارت ارشاد هم قول همکاری و فرستادن متناوب کتاب را داده است.
کد خبر: 76642
Share/Save/Bookmark