همه عملیات‌های پلیسی در فیلم‌ها واقعی هستند
سردار سعید منتظر المهدی در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:
همه عملیات‌های پلیسی در فیلم‌ها واقعی هستند
رئیس معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در حوزه اجتماعی گفت: خوشبختانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی شاهد فیلم‌هایی در جشنواره فیلم فجر بودیم که می‌تواند با گشودن افق‌های نویی بر روی جوانان این کشور و با پیشگیری دقیق و به موقع ، از گرفتار شدن جوانان در گرداب‌های بزه کاری جلوگیری کند.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
سردار دکتر سعید منتظر المهدی رئیس معاونت اجتماعی ناجا که در برج میلاد با خبرنگار سینمایی هنرنیوز گفتگو می‌کرد در مورد فیلم‌های جشنواره فیلم فجر افزود: متاسفانه من خودم به دلیل اینکه در تهران حضور نداشتم موفق به دیدن فیلم‌ها نشدم اما همکاران من در نیروی انتظامی برخی از فیلم‌های جشنواره را دیدند و خوشحالیم که در جشنواره فیلم فجر امسال هم شاهد تولید فیلم‌هایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی بودیم. انشاء الله امیدواریم، پنجره‌ها و افق‌های نویی بر روی جوانان این مرز و بوم گشوده شود تا آنان با پیشگیری دقیق و به موقع از گرفتار شدن در گرداب‌های بزه کاری در امان باشند.

وی از حمایت‌های معنوی و تجهیزاتی ناجی هنر برای فیلم‌هایی که در حوزه اجتماعی و نیروی انتظامی تولید می‌شود خبر داد و یاد آور شد: موسسه ناجی هنر از فیلم‌هایی که در حوزه اجتماعی و حوزه نیروی انتظامی ساخته می‌شود هم از لحاظ معنوی و هم، از لحاظ امکانات و تجهیزات و در اختیار گذاشتن پلاتو و مسائل دیگر، همکاری و حمایت خواهد کرد. ضمن اینکه معتقدیم نباید فیلمسازانی که در این حوزه‌ها اقدام به تولید فیلم و سریال می‌کنند. خودشان را از مشاوره‌های اجتماعی و انتظامی همکاران ما محروم سازند.

رئیس معاونت اجتماعی ناجا اعلام کرد: موسسه ناجی هنر از سال آینده با حمایت و قدرت بیشتری در حوزه تولید فیلم‌ها ورود پیدا خواهد کرد. تا انشاء الله بتوانیم هم تعامل بهتر و بیشتری با فیلمسازان داشته باشیم و هم اینکه در جلوگیری از بزه کاری در جامعه موفق‌تر باشیم.

وی تصریح کرد: ما هم اکنون در موسسه ناجی هنر در حوزه‌های مختلف از وجود فیلمسازان و فیلمنامه نویسان و همچنین کارگردانان صاحب نام استفاده می‌کنیم و ارتباط خوبی با این عزیزان برقرار شده و خروجی تولیدات ناجی هنر نیز بر اساس همین تعاملات و مشاوره‌هایی است که ارائه می‌شود.

سردار منتظر المهدی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تصاویری از پلیس در فیلم‌های مربوط به نیروی انتظامی به جامعه ارائه دهیم که هم، مورد قبول مردم باشد و هم، نمایی از یک پلیس واقعی ایرانی باشد. هر چند که ما گاهی اوقات آن تصاویری که از پلیس ایرانی در فیلم‌ها و سریال‌ها نشان می‌دهیم آن پلیسی نیست که در واقعیت وجود دارد. اما هدفمان از ارائه این نوع پلیس، این است که به نیروی انتظامی و پرسنل خودم و جامعه اعلام کنیم که پلیس ایده آل باید اینگونه باشد. ضمن اینکه ما می‌توانیم در این فیلم‌ها و سریال‌ها، شاهد پلیس بد هم باشیم به شرطی که سیستم‌های نظارتی و حاکمیتی نیروی انتظامی در انتهای فیلم، بر این پلیس‌های بد حاکم باشند و در ‌‌نهایت با این پلیس‌ها برخورد کنند. کاری که هم اکنون نیز به صورت واقعی در نیروی انتظامی در حال اجرا است.

به گفته وی اگر ناجا متوجه مفسده‌ای در پرسنل نیروی انتظامی بشود بدون درنگ با اشد مجازات با آنان برخورد خواهد کرد.

رئیس معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به تجهیزات پیشرفته‌ای که در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها دیده می‌شود گفت: همه تجهیزاتی که در برخی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها از نیروی انتظامی دیده می‌شود. در نیروی انتظامی وجود دارد و در بسیاری از عملیات‌ها و اقداماتی که پلیس انجام می‌دهد از این تجهیزات و امکانات نیز استفاده خواهد شد. ضمن اینکه در همه فیلم‌ها و سریال‌ها، هر سکانسی که از عملیات پلیس می‌بینید مثل سریال «رهایی» توسط خودِ نیروی نوپوی پلیس ایران صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان از بدل کار استفاده نمی‌شود.

وی در مورد تولیدات آثار جدید تلویزیونی و سینمایی ناجی هنر افزود: سریال جدیدی به نام «فوق سری» اثر آقای مهدی فخیم‌زاده از تولیدات جدید موسسه ناجی هنر است که قرار است در ۱۳ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای از شبکه اول در ایام نوروز از تلویزیون پخش شود.

لازم به توضیح است که سریال «فوق سری» هم اکنون در حال مونتاژ و در مراحل فنی بسر می‌برد که نام اولیه این سریال «عملیات فوق سری» بود که پس از مدتی به «قورباغه و قناری» تغییر یافت و در ‌‌نهایت با نام جدید «فوق سری» پخش خواهد شد.

سریال طنز و پلیسی فوق سری به‌منظور نحوه پیشگیری و برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و همچنین آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها درخصوص چگونگی نفوذ تولید کنندگان و پخش کنندگان مواد مخدر در بین جوانان تولید شده است.

در داستان این سریال آمده است: سرهنگ احمد نادری درکنار سرهنگ علی نصرالهی با یک باند قاچاقچی مواد مخدر درگیر می‌شوند. همچنین سرهنگ نادری (حبیب دهقان‌نسب) که یکی از فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر است با سرهنگ نصرالهی (مهدی فخیم‌زاده) دوست و همکار قدیمی هستند و رفت و آمد خانوادگی هم دارند. قصه این سریال درباره عملیات فوق سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند.

سریال فوق سری مردادماه امسال با حضور سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در لوکیشنی در جاده مخصوص کرج و کارخانه ارج کلید خورد. مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان­‌نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیرمحمد زند، مهدی کاسه‌ساز، گلناز خالصی، حمید قلی‌خانی، رانا قیصرنژاد، مهدی محمودی­نژاد، حکیمه وثاقتی، ساناز بندانی و محمد صادقی بازیگران این مجموعه پلیسی هستند.
کد خبر: 79162
Share/Save/Bookmark