عطر«مهربانی و  بخشش» در زیرگذر چهار راه ولیعصر (ع)
در شامگاه مبعث رسول اکرم (ص)؛
عطر«مهربانی و بخشش» در زیرگذر چهار راه ولیعصر (ع)
در شب مبعث پیامبر مهربانی ، همه عابرین گل های قرمزی را در دست دارند تا به پاس بخششی که کردند همچون گل، خوشبو از مهربانی و محبت باشند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
به گزارش هنرنیوز؛عصر روز چهارشنبه 15 اردیبهشت 95 مصادف با 26 رجب است. بعضی از مردم به مناسب شب مبعث پیامبر مهربانی ها ، شیرینی و شربت توزیع می کنند. همان پیامبر صلح و مهربانی ، برجسته ترین انسان روی زمین که قبل از اینکه شمشیرش وارد کارزار جنگ شود مهربانی و محبتش عالم گیر شد. مسیرم را به سمت چهار راه ولیعصر تغییر می دهم تا سوار اتوبوس های بی آرتی شوم ، از پله های زیرگذر به پایین می روم . صدای بلندگویی در زیرگذر نظرم را جلب می کند. صدا ، مردم را به مهربانی و بخشش دعوت می کند! به صدا نزدیکتر می شوم . قلقله ای به پاست. چندین میز که پشت هر میزی یک روحانی ایستاده و درحالی که کاغذ بزرگی جلوی آنان قرار دارد برخی از مردم داخل آن چیزی می نویسند و امضا می کنند! برایم جالب می شود ، نزدیکتر می شوم . حالا نوشته روی کاغذ را می بینم : «طرح بخشش»؛ از تمامی کسانی که در حق من بدی کرده اند
(دروغ، غیبت، تهمت و ظلم) گذشتم».

با قدری تامل متوجه می شوم که این شلوغی خوشایند و دلچسب به این دلیل است که گروهی از بندگان خوش ذوق خداوند به بهانه مبعث نبی اکرم (ص) و رحمانیت پیامبر، طرحی را در قالب «طرح بخشش» به منظور ترویج سنت حسنه بخشش همنوعان ؛ و با هزینه شخصی به راه انداختند تا در این ثواب سهیم باشند. این دوستان با مهربانی از مردم درخواست می کنند به خاطر بزرگی و مهربانی پیامبر، از گناهان کوچک همدیگر بگذرند تا کدورت ها و کینه ها از جامعه رخت بربندد و عطرمهربانی و مهر و عطوفت در جامعه پراکنده شود. طرحی خلاقانه که از سوی عابرین زیرگذر چهار راه ولعیصر نیز ابتدا با قدری تعجب و اندکی بعد با مهربانی و گشاده دستی و مهربانی استقبال می شود و مردم خوش قلب تهران ، گروه گروه به این طرح می پیوندد تا از کینه ها و گناهان همدیگر بگذرند و مهربانی و محبت را به همدیگر هدیه دهند.

در این طرح که به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و دست اندرکاران فرهنگسرای مترو تدارک دیده شده است ، مردم باید در صفحاتی که به سوره نور آیه 22 با این عنوان: «باید مومنان عفو پیشه کنند و از بدیها درگذرند. آیا دوست ندارید که خدا هم در حق شما مغفرت( و احسان ) فرمایید؟ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است» مزین شده است نام و نام خانوادگی ، نام پدر، سن ، حرف دل خودشان را بابت بخششی که می کنند بنویسند و سپس امضا کنند.

بنا به گفته شمس الدین معزپور طراح «طرح بخشش» این امضاها هنگامی که به 100 هزار نفر رسید به عنوان یک اثر معنوی و کار خیر، تقدیم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی خواهد شد.

طراح طرح بخشش می گوید: این طرح را در 13 رجب امسال در استان سیستان و بلوچستان با کمک برخی از طلاب کلید زدیم و توانستیم در این استان حدود 12 هزار امضا جمع کنیم.

او معتقد است این باران و برف نیامدن ها، همه متعلق به همین کینه هایی است که ما از همدیگر داریم. از همین غیبت هایی است که هر روزه انجام می دهیم در حالی که می توانیم به راحتی برخی از دلخوریها را ببخشیم و این طرح را به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که هر ساله در شب مبعث حضرت رسول(ص) این طرح را اجرایی کنیم.

معزپور که خود دراین زیرگذر ، میکروفون دست گرفته است و مردم را برای دعوت از این طرح تشویق می کند بر این باور است که مردم ایران مردم مهربانی هستند و خیلی زود از گناهان همدیگر می گذرند و باید این مهربانی را ستود.

این بنده شریف خدا ابراز امیدواری می کند در طرح های آتی قرار است دیگر آیات را همچون طرح بخشش ، فرهنگ سازی کنند.

بساط گفتگوهای دو نفره و چند نفر با همدیگر و روحانیونی که مسئول طرح بخشش هستند، پهن است. فضای معنوی و مملو از عاطفه درمیان مردم موج می زند. هر کسی که می بخشد و امضا می کند از سوی روحانیون گلی را به رسم یادبود هدیه می گیرد و با شکلاتی که روی میز است دهانش را شیرین می کند. در یک نگاه ، همه عابرین گل های قرمزی را در دست دارند تا به پاس بخششی که کردند همچون گل، خوشبو از مهربانی و محبت باشند.

علیرضا عیوضی مدیر روابط عمومی فرهنگسرای مترو ، یکی از افرادی است که به همت او و همکارانش بساط این طرح بخش در این زیرگذر به راه افتاده است او در این مورد می گوید: این طرح با کمک 6 تن از طلاب قم و برخی از دیگر دوستان که برای این کار آموزش های لازم را دیدند انجام می گیرد و با توجه به اینکه باید این طرح در یک مکان پرتردد صورت می گرفت لذا ما بهترین جا را زیرگذر چهار راه ولیعصر تشخیص دادیم و خوشبختانه مردم هم به خوبی از این طرح استقبال کردند و امیدواریم با بخششی که نسبت به همدیگر می کنند در شب مبعث حضرت رسول (ص) هدیه ای از آن حضرت دریافت کنند.

در حالی این مکان مملو از عشق و محبت را ترک می کنم که احساس می کنم با قدری مهربانی و گشاده دستی به لحاظ عاطفی، می توان هم سنت حسنه پیامبر در باب بخشش و مهربانی را رواج داد و هم جامعه ای عاری از کینه را تجربه کرد.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 91312
Share/Save/Bookmark