صالحی: برای عرصه نشر نگرانم
گزارش هنرنیوز از نشست «بررسی مشکلات دبیران و خبرنگاران حوزه کتاب»؛
صالحی: برای عرصه نشر نگرانم
نشست «بررسی مشکلات دبیران و خبرنگاران حوزه کتاب» شب گذشته با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نجفعلی میرزایی مدیر خانه کتاب و جمعی از اهالی رسانه در تالار آبگینه برگزار شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸

در این مراسم نخست میرزایی با اشاره به نقش راهبردی کتاب در فرهنگ گفت: در صنعت نشر امکان تحول فرهنگی اگر بگوییم نیست اما بسیار دشوار است و در این راه نقش خبرنگاران بسیار مهم است. 

در ادامه این نشست صالحی با اشاره به اینکه عرصه نشر یک بسته بزرگ است گفت: عرصه نشر متشکل از پدیدآورندگان، مولفان، مترجمان، مصصحان و تصویرگران است. 

وی با بیان این مطلب افزود: در گذشته بدنه نشر تا حدی به هم پیوسته بود که هویت مستقلی نداشت و با بخش های دیگر فرهنگ مخلوط بود و حوزه نشر لابه لای آنها می چرخید. 

وی با تاکید بر این نکته که خبرنگاران مقوم توسعه نشر هستند گفت: همانطور که ناشر حرفه‌ای نیازمندیم خبرنگار حرفه‌ای نشر هم نیاز داریم، ، رونق نشر کشور نیز جز در دست خبرنگاران نیست. 

وی به تناقض و ابهام در اطلاع رسانی های این حوزه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران عرصه نشر باید به این ابهام زدایی کمک کنند و اطلاع رسانی نسبت به کتاب‌های ارزشمند و مفید را افزایش بدهند، چرا که کتاب خوب در انبوه کتاب نماها گم خواهد شد. 

صالحی سومین کارکرد را کارکرد را اقتصاد نشر دانست و گفت: نوستالوژی کاغذ مهم نیست مهم این است که ایده منسجمی باشد، تاکید رهبری هم بر این است. 

وی سپس در تشریح کارکرد چهارم گفت: کارکرد چهارم راهبردهای سیاست‌های حمایتی دولت ها در حوزه نشر و بررسی آن کارکرد است که باید اقتصاد نشر به سمت سرمایه گذاری در این حوزه پیش برود. 

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در خاتمه خاطرنشان ساخت: اتفاقات صنعت نشر اتفاقات خوبی نیست، اما من بدبین نیستم،فقط نگرانم و باید این نگرانی را همه با هم رفع کنیم.

کد خبر: 74032
Share/Save/Bookmark