فروش بالای فیلم ها به دلیل تجهیز کردن سینما ها بوده است
گزارش هنرنیوز نشست خبری مجید مسچی مدیرعامل مؤسسه سینما شهر؛
فروش بالای فیلم ها به دلیل تجهیز کردن سینما ها بوده است
نشست خبری مجید مسچی مدیرعامل مؤسسه سینما شهر صبح امروز در سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۶
محمدرسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در ابتدای این نشست گفت: چندی پیش مشکلاتی برای یکی از بازیگران خانم که پیشکسوت هم هستند پیش آمده بود که حجت الله ایوبی شخصاً مشکل ایشان را برطرف کردند و پیغام دادند که از این پس مسئله رسیدگی به این گونه موارد به عهده خانه سینما است که افرادی از این دست را شناسایی کند ضمن اینکه مشکل این خانم بازیگر کاملاً حل شده است.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۳ تا به این لحظه حدود ۲۲ میلیارد تومان فروش کل فیلم‌ها بوده است که این رقم برای کل سال ۹۲ تقریباً بیش از ۳۰ میلیارد بوده که دلایل آن کیفیت فیلم‌ها نمی‌باشد بلکه تجهیز شدن سالن‌های سینما توسط موسسه سینما شهر است که باعث این اتفاق است.

مجید مسچی مدیرعامل مؤسسه سینما شهر در ابتدای سخنانش گفت: وظیفه اصلی ما تجهیز کردن سینما‌ها است که باید در آینده نیم نگاهی هم به اکران داشته باشیم. ما باید به سمتی برویم که سینما‌های موجود را که نیازمند به بازسازی هستند کمک کنیم. وزارت ارشاد و بخش‌های دولتی از ساخت سالن منع شده‌اند و باید کاری برای تشویق بخش‌های خصوصی در زمینه ساخت سالن سینما کرد. در شرایط کنونی ساخت سالن در مکان‌های تجاری در حال تبدیل شدن به یک عرف است که می‌تواند کمک زیادی به ما کند.

وی در ادامه گفت: سینما سروش تهران در حال بازسازی است که تا ۱۰ روز دیگر به پایان خواهد رسید این سینما جزو سینماهای قدیمی ما است که آن را به ۳ بخش تقسیم کرده‌ایم. سینما فردوسی همدان در حال ساخت است که آبان ماه آماده بهره برداری خواهد شد. سینمای جام جم یزد هم دو سالنه خواهد شد، سینمای اراک نیز به همین ترتیب، سینما شهر فیروزه نیشابور در دستور کار است که مراحل مجهز شدنش را سپری می‌کند. سینما کوروش هم تا چند روز آینده افتتاح می‌شود که قرار است با اکران «شهر موش‌ها 2» کارش را آغاز نماید. البته بخش‌های تجاری آن همچنان در حال ساخت هستند.

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر گفت:سینما پرشین در مهرشهر کرج در آبان ماه با ۴ سالن افتتاح خواهد شد در سینما سیتی سن‌تر اصفهان با ۳ سالن، اریکه قم با ۳ سالن و شهرک صدرا شیراز هم ۶ سالن سینما در سال ۹۳ افتتاح می‌شود.

مسچی این چنین ادامه داد: موسسه سینما شهر تلاش داشته است که سیستم اکران دیجیتال را در تمام سالن‌های سینمای تهران راه اندازی کند. قبل از جشنواره فیلم فجر ۲۵ سالن به این سیستم مجهز شده بودند اما تا امروز ۲۹۰ سالن به سیستم دیجیتال تجهیز شده‌اند و تنها ۱۵ سالن دیگر باقی مانده است. هزینه دیجیتال شدن سینما‌ها کاملاً بر عهده سازمان سینمایی بوده است و صاحبان سینما یک ریال هم پرداخت نکرده‌اند. هزینه تجهیز سینما‌های حوزه هنری هم ۳ میلیارد تومان بوده است.

مسچی این گونه ادامه داد: دیگر دوره نمایش فیلم‌های ۳۵ میلی متری سر آمده است و نگاتیو دیگر تولید نمی‌شود و شرکت‌هایی همانند فوجی نزدیک به یک سال است که دیگر فعالیتی ندارند البته افرادی در این زمینه قطعاً دچار صدمه می‌شوند و یا ممکن است از دوره کار کنار گذاشته شوند که مسئولیت آن واقعاً به عهده ما نیست چرا که با روش قبلی هزینه‌های بسیار زیادی را باید متحمل می‌شدیم هزینه چاپ و کپی فیلم‌ها نزدیک به ۸ میلیارد بوده و با سیستم دیجیتال این هزینه به صفر نزدیک می‌شود. در ضمن از مزایای دیگر این روش این است که عدالت برقرار می‌شود و همه افراد در تمام ایران می‌توانند فیلم مورد نظرشان را ببینند.

وی با اشاره به طرح سینما کارت گفت: توافقات طرح اجرای سینما کارت با بانک عامل انجام شده و کارت‌ها توسط بانک تولید شده است و بانک طرف قرارداد سالن سینمایی نیز بانک آینده است. تقریبا در سینماهای کشور سیستم کارت‌خوان نصب شده و آماده بهره‌برداری است که استفاده آن برای شرکت‌ها و ادارات دولتی میسر شده که کارت‌ها را شارژ کنند و برای تشکیل این وضعیت ۱۰ درصد توسط سازمان سینمایی و ۱۰ درصد توسط بانک به این مبلغ شارژ اضافه خواهد شد. یکی دیگر از کار‌هایی که قرار است به آن ورود کنیم کمک در آماده سازی نسخه نهایی فیلم‌ها است.

مسچی تعدا فعلی سینما ها را این گونه بیان نمود: سینماهای فعال کشور  در مجموع ۲۴۰ سینما با حدود ۳۱۰ سالن و سینماهای شهر تهران حدود ۱۱۰ سینما است که این اعدا مربوط به سینما‌های فعال هستند و اگر سایر سینما‌ها افتتاح شود به این ارقام اضافه خواهد شد.
کد خبر: 73899
Share/Save/Bookmark