می‌خواهیم مردم را به هنر پیوند دهیم
مونا خوش‌اقبال در گفتگو با هنرنیوز:
می‌خواهیم مردم را به هنر پیوند دهیم
مونا خوش‌اقبال و علیرضا مقیمی مدیران کافه گالری تازه تاسیس «ویونا» در موزه امام علی هستند که هم اکنون مجموعه «آشوب رنگ حماسه» از آثار دکتر محمدرضا باقری را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. در همین راستا گفتگویی با مونا خوش اقبال، یکی از مدیران کافه گالری داشته‌ایم:
 
تاريخ : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
هدف شما از گشایش گالری ویونا چه بوده است؟
یکی از مسائلی که جامعه هنر در ایران با آن مواجه است، این است که آثار هنری در گالری‌ها تنها برای اهالی هنر به نمایش گذاشته می‌شوند. هنرمندی آثارش را در یک گالری به نمایش می‌گذارد و سایر هنرمندان هم می‌روند و آثار را می‌بینند، یا چند سرمایه گذار برای بازدید و خریداری آثار می‌آیند، اما جای مخاطبان عام در این جمع خالیست.
هدف اصلی و دغدغه ما همیشه این بوده است که هنر را در زندگی عموم مردم وارد کنیم. به همین منظور این مکان را در قالب کافه گالری تاسیس کردیم که بازدید کننده بیاید، با نوشیدنی پذیرایی شود، آثار را ببیند و با آن ارتباط بر قرار کند؛ حتی تابلویی را خریداری کند و به دیوار خانه یا اتاقش نصب کند. ما می‌خواهیم مردم را به هنر پیوند دهیم.

در حال حاضر مجموعه «آشوب رنگ حماسه» دکتر باقری در گالری ویونا به نمایش گذاشته شده است. چطور محمدرضا باقری همکاری کردید؟
من و آقای باقری در دانشگاه هم دوره بودیم. پس از مدتی ایشان برای ادامه تحصیل به هند مهاجرت کردند و در این دوره نمایشگاهی در ایران نداشتند. من با سبک و سیاق آثار دکتر باقری آشنا بودم و با توجه به اینکه پس از بازگشت به ایران نمایشگاهی برگزار نکرده بودند تصمیم به همکاری در این گالری گرفتیم.

در آینده چه برنامه‌هایی برای گالری در نظر گرفته‌اید؟
در حال حاضر هنرمندان متعدی از تهران و شهرستان‌ها آثارشان را جهت نمایش در گالری ارسال کرده‌اند و برنامه‌های این چنینی به قوت خود باقیست. اما علاوه بر این، من و آقای مقیمی در کنار نمایشگاه‌های که برگزار خواهد شد تصمیم داریم برنامه‌هایی برای حراج آثار فاخر به صورت تک اثر در کافه گالری برگزار کنیم و آثار هنرمندان به نام را به فروش برسانیم.

با توجه به اینکه شما کار‌شناس ارشد و مدرس رشته نقاشی هستید، قصد نمایش آثار خود یا هنرجویانتان را نیز در این مکان دارید؟
بله، من نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی زیادی داشته‌ام و اگر مدیریت موزه انعطاف بیشتری نشان دهد حتما این کار را خواهم کرد. از طرفی اگر کیفیت آثار هنرجویان در سطح قابل قبولی بود، حتما در گالری قرار داده خواهد شد.
کد خبر: 78489
Share/Save/Bookmark