نبود استراتژی، تغییرات مدیران را در پی خواهد داشت
ابراهیم اصغری در گفتگو با هنرنیوز عنوان کرد؛
نبود استراتژی، تغییرات مدیران را در پی خواهد داشت
اصغری معتقد است یکی از معضلات سازمان سینمایی علاوه بر مشکلات مالی؛ نبود برنامه ریزی و استراتژی مشخص و بلند مدت در زیر مجموعه های این سازمان است که یکی از آسیب ها و تبعات آن ، تغییرات مداوم در مدیریت این سازمان خواهد بود.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
ابراهیم اصغری تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به تغییرات پی در پی مدیران در سازمان سینمایی گفت: همان طوری که مدیریت طولانی ممکن است سبب آسیب هایی شود که حداقل خسارت آن، کم انگیزه تر شدن تلاش مدیر نسبت به زیرمجموعه های خود است ، عکس آن هم صادق است. یعنی اگر زمان مدیریت بسیار کوتاه باشد معمولا طرح های میان مدت و بلندمدت آن مدیر، فرصت تحقق پیدا کردن نخواهند یافت و تغییرات مستمر مدیران ، آن هم در زمان بسیار کوتاه ؛ فقط سبب آسیب رساندن به مدیریت خواهد شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی « مردی شبیه باران» با اشاره به سازمان سینمایی تصریح کرد: شاید بتوان گفت یکی از معضلات سازمان سینمایی علاوه بر مشکلات مالی؛ این است که این سازمان، برنامه ریزی و استراتژی مشخص و بلند مدتی برای دستگاههای خود یا تعریف نکرده یا هنوز اجرایی نشده است. لذا این مهمترین آسیبی است که به زیر مجموعه سازمان سینمایی وارد شده و یکی از آسیب ها و تبعات آن هم ، تغییر مدیران یا به تقاضای خود آنان یا با نظر مدیریت بالادستی خواهد بود.

وی در عین حال برنامه ریزی برای اجرای کارهای میان مدت را لازمه یک مدیریت با عمر حداقل چهار ساله یاد کرد و اظهار داشت : یک مدیر حداقل برای کار میان مدت خود نیازمند به یک زمان چهار ساله است تا بتواند برنامه ریزی مشخص، واقع بینانه و با توجه به اولویت های فرهنگی خود داشته باشد اما آیا چنین زمانی در اختیار مدیران ما قرار دارد؟

ابراهیم اصغری ؛ این تصور که همیشه با تغییر مدیریت ها می توان بر امور تسلط داشت را فرض غلطی اعلام کرد و یادآور شد: بعید می دانم با تغییر مداوم و پی در پی مدیریت بتوان شاهد ارتقای امور بود. این درحالی است که این برنامه ریزی و استراتژی «میان مدت» و « دراز مدت» مدیریت بالا دستی است که می تواند مثمر ثمر باشد. امری که معمولا در مدیریت فعلی کمتر به آن توجه شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی« او خوب سنگ می زند» با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین و ادای دین هنرمندان به ساحت مقدس امام حسین (ع) تاکید کرد: متاسفانه چند سالی است که در ایام محرم و صفر، شاهد آثار تکراری هستیم و در سالهای اخیر کمتر کار تولیدی در این زمینه صورت گرفته است که یک بخش آن به مشکلات اقتصادی کشور و بخش دیگر آن نیز به بی انگیزگی مدیران فرهنگی نسبت به این موضوع برمی گردد.

وی با بیان اینکه معتقدم دَین هنرمندان به ساخت آثار مربوط به محرم به درستی ادا نشده است و لازم است تا تلاش بیشتری در این زمینه صورت بگیرد با اشاره به تلویزیون اضافه کرد: تاکنون بیشترین آثاری که در مورد محرم تهیه و ارائه شده مختص به تلویزیون بوده است. این درحالی است که ما همه شیعیان؛ ارادت خاصی به امام حسین (ع) داریم و حتی کسانی که نگاههای مختلف سیاسی و جناحی نسبت به همدیگر دارند اما وجه اشتراک همه آنان « ارادت به حضرت ابا عبدالله(ع)» است که می توان از این پتانسیل برای تولید آثار با کیفیت در مورد محرم استفاده کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شورشیرین» ادامه داد: بنده بر این باورم که در هنرمندان این تمایل وجود دارد که بخواهند آثاری را از زاویه دید خودشان به موضوع محرم تولید و عرضه کنند اما تولید این آثار به تمایل مدیران فرهنگی و بویژه مدیران سینما و تلویزیون هم بستگی دارد که چقدر مایل به سرمایه گذاری در این مورد هستند. بی شک اگر این علاقه مندی پررنگ باشد حتما می توان در آینده نزدیک شاهد آثار متنوع در این زمینه بود.

این تهیه کننده سینمای ایران ابراز امیدواری کرد از این پس شاهد تولیدات خوب و فاخر در زمینه آثار مذهبی و بویژه عاشورایی باشیم به گونه ای که لااقل قدری از دًین هنرمندان نسبت به امام حسین (ع) ادا شده باشد.
کد خبر: 84888
Share/Save/Bookmark