سطح کیفیت نمایش‌های شهرستانی افزایش یافته است
دبیر اجرایی سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره در گفتگو با هنرنیوز:
سطح کیفیت نمایش‌های شهرستانی افزایش یافته است
حجت الله ناظری دبیر اجرایی سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره گفت: خوشبختانه در این دوره از جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره سطح کیفیت نمایش‌های شهرستانی افزایش یافته بود.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
حجت الله ناظری دبیر اجرایی سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد این جشنواره افزود: معمولا در جشنواره‌های قبلی تئا‌تر، نمایش‌هایی که از تهران به جشنواره ارائه می‌شدند از لحاط متون و اجرا قوی‌تر بودند ولی این دوره برای اولین بار شاید این اتفاق رخ داده که گروههای شهرستانی از‌‌ همان مرحله اولی که متون نمایشی خود را به دفتر جشنواره ارسال کردند به شهادت هیات بازخوانی این جشنواره نسبت به گروههای تهرانی قوی‌تر بود.

وی ادامه داد: طبق جدول نمایش هم، ۵ تئا‌تر متعلق به شهرستان‌ها در این جشنواره اجرا شدند و تنها ۳ نمایش از تهران بوده است که تصدیق می‌کند کارهای شهرستان‌ها در این دوره قوی‌تر بوده است و این جشنواره فرصتی شد تا این نمایش‌ها خودشان را به خوبی نشان بدهند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره با اشاره به تجهیز شدن سالن‌های نمایش حوزه هنری تصریح کرد: سالن‌های تئا‌تر حوزه هنری تهران، سالن‌های خوبی برای نمایش به لحاظ فنی و امکانات هستند و با توجه به اینکه معمولا شهرستان‌ها از سالن‌های خوبی برای اجرا برخوردار نیستند. از نظر فنی مثل نور و صدا راضی بودند.

حجت الله ناظری اظهار داشت: مکان‌های استراحت گروههای تاتری برای ما خیلی مهم بود چرا که ما اطلاع داریم که معمولا در جشنواره‌های دیگر، مکان‌های استراحت گروه‌ها خیلی مناسب و درشان هنرمندان شهرستانی نبوده است یا اینکه فاصله آن مکان‌ها نسبت به سالن‌های تئا‌تر خیلی دور بوده یا اینکه در برخی از جشنواره‌ها به دلیل نداشتن بودجه کافی، هرگاه گروهی، اجرای نمایش خودش را انجام می‌داد بلافاصله باید مکان جشنواره را به سمت شهر خود ترک می‌کرده است اما ما در این جشنواره سعی کردیم این مشکلات را نداشته باشیم و هتل خوبی را هم برای آنان در نظر گرفتیم و سعی کردیم پذیرایی مناسبی از آنان داشته باشیم تا هنرمندان با خاطره خوبی این جشنواره را ترک کنند به طوری که بتوانند با انرژی بیشتری در سالهای آینده در این جشنواره حضور داشته باشند.

این هنرمند با اشاره به نشست‌های تخصصی این دوره از سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره خاطر نشان کرد: سعی کردیم در مورد نشست‌های تخصصی، برنامه ریزی درستی داشته باشیم به گونه‌ای که اجرا‌ها را در دو نوبت صبح و عصر داشتیم تا اگر گروهی نتوانست یک اجرا را ببیند. حتما فرصت داشته باشد تا اجرای دوم آن تئا‌تر را ببیند.

وی یاد آور شد: امسال برای اولین بار یک روان‌شناس را به خدمت گرفتیم تا آثار تولیدی جشنواه بر اساس اصول روان‌شناسی تولید شوند. این اقدام تا به حال در ایران سابقه نداشته است. امیدواریم این کار همچنان تداوم داشته باشد تا مشکلات تئا‌تر کودک و نوجوان ما کاهش پیدا کند.

حجت الله ناظری با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته به دلیل محدودیت مالی، این جشنواره برگزار نشد اما امسال کارهای سال گذشته را هم که در مرحله اول بازبینی پذیرفته شده بودند را برای حضور در جشنواره دعوت کردیم. ادامه داد: در این دوره، برای آثاری که به مرحله نهایی جشنواره رسیدند کارشناس‌هایی را به استان‌ها اعزام کردیم که بدون تحمیل نظرات خود فقط کاستی‌ها و ایرادهای اولیه نمایش‌ها را رفع و رجوع کنند. چرا که مد نظر ما این بود که کارهایی به جشنواره بیایند که از حداکثر کیفیت برخوردار باشند.

لازم به ذکر است که سومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان سوره از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه در سه تالار حوزه هنری برگزار گردید.
کد خبر: 78407
Share/Save/Bookmark