نبود نیروی متخصص در بین سریال سازها کارها را بی کیفیت کرده است
عباس محبوب در گفتگو با هنرنیوز؛
نبود نیروی متخصص در بین سریال سازها کارها را بی کیفیت کرده است
عباس محبوب گفت: سریال‌هایی که در حال حاضر ساخته می‌شود و از شبکه تلویزیون برای مردم به نمایش در می‌آید بیشترشان زمانی که به اتمام می‌رسند، دیگر در ذهن مردم نمی‌مانند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
به گزارش هنرنیوز، عباس محبوب فارغ‌التحصیل رشته هنرهای دراماتیک است و رشته بازیگری را زیر نظر استادانی چون حمید سمندریان، اسماعیل شنگله و پرویز تائیدی آموخته است. علاقهٔ او به بازیگری، از دوران مدرسه و بازی در نمایش‌های مدرسه‌ای آغاز شده بود. وی در سال ۱۳۵۴ به استخدام اداره تئا‌تر در آمد.

اولین حضور عباس محبوب در صحنه در سال ۱۳۴۶ بود. بعد‌ها پس از حضور در چند فیلم کوتاه، اولین تجربه بازیگری‌اش در تلویزیون را در سال ۱۳۴۸ با بازی در نمایش تلویزیونی «مردی با دو دل» با کارگردانی پرویز کیمیاوی تجربه کرد. وی کار در سینما را در سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم «دیوار شیشه‌ای» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان آغاز نمود. پس از انقلاب نیز، اولین فیلم او در سال ۱۳۶۴ و در فیلم «ستاره دنباله‌دار» به کارگردانی «سیروس کاشانی‌نژاد» بود.

عباس محبوب جزو بازیگرانی است که برای چند نسل خاطره ساز شده است او با چهره و صدای خاص خودش بسیاری از هم وطنان وایرانی را به سال‌هایی دور در ذهن می‌برد. زمانی که تلویزیون نه این قدر شبکه‌های مختلف داشت و نه برنامه‌های گوناگون اما یک نکته وجود داشت و آن هم عشقی بود که در کار‌ها وآثار آن زمان وجود داشت. عشقی که باید ابتدای آن از وجود هنرمند بر می‌خواست. عباس محبوب خاطره ساز بسیاری از مخاطبین تلویزیون و چند نسل است. 
 
عباس محبوب در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در ارتباط با بی کیفیت بودن برخی از سریال های تلویزیونی گفت: سریال‌هایی که در حال حاضر ساخته می‌شود و از شبکه تلویزیون برای مردم به نمایش در می‌آید بیشترشان زمانی که به اتمام می‌رسند، دیگر در ذهن مردم نمی‌مانند. در صورتی که مجموعه‌هایی که در سال‌های دور ساخته شده است همچنان در ذهن مردم ساخته می‌شود.
 
او اضافه کرد: یکی از دلایل بسیار واضح آن این است که در گذشته تمام عواملی که در ساخت یک مجموعه نقش داشتند با عشق و علاقه کار می‌کردند و بزرگ‌ترین هدفشان رضایت مخاطب بود. ضرب المثلی داریم که می‌گوید: «هرآنچه که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند» و به این گفته نمی‌توان شک کرد.

وی با اشاره کمبود بودجه در رسانه ملی گفت: متاسفانه شرایط زیادی دست به دست هم داده است تا این اتفاق رخ دهد و نمی‌توان فقط سازندگان را مسئول این امر دانست. برخی از تهیه کنندگان به دلیل مسائل مالی و کمبود بودجه مجبور می‌شوند از عواملی استفاده کنند که تخصص آنچنانی ندارند و به کار لطمه می‌زنند. نباید به سمتی حرکت کنیم که به هر قیمتی که شده سریالمان را بسازیم.

محبوب در ادامه خطاب به  افرادی که به بازیگری علاقه دارند، گفت: برای همه افرادی که علاقه به بازیگر شدن دارند، جای کافی وجود دارد و نباید این گونه فکر کرد که با ورود فردی موقعیت ما به خطر می‌افتد اما جوان‌تر‌ها باید به دو نکته توجه داشته باشند. ابتدا داشتن تخصص و دانش لازم در ارتباط با کارشان است. نباید فکر کنند که به‌‌ همین سادگی می‌توانند وارد بازار کار شوند.
 
او افزود: مورد بعدی که من بر روی آن بسیار تاکید دارم داشتن صداقت است. با صداقت کار کردن جزو نعمت‌هایی است که خداوند به ما داده است. با صداقت بودن به این معنی که از هیچ تلاشی در کارمان فروگذار نباشیم. سعی کنند آدمهای سفارشی نباشند به این معنی که با سفارش کردن فردی وارد کار شده باشند اما شناخت کافی نسبت به فضای کار نداشته باشند.

بازیگر مجموعه «یک وجب خاک» در پاسخ به این پرسش که ارتبط نسل جدید با گذشته چگونه است، گفت: برخورد‌های متفاوتی را در طی این مدت شاهد بوده‌ایم. اما به واقع باید عرض کنم که با دیدن بیشتر جوان شاهد جدی بودن آن‌ها در کارشان بوده‌ام. و واقعاً شاهد احترام گذاشتن آن‌ها به پیشکسوت‌‌هایشان بوده‌ام. ما نمی‌توانیم تجربه این افراد را ندید بگیریم چرا که در غیر این صورت باید از ابتدا شروع به یاد گرفتن کنیم. جوان تر‌ها می‌توانند با کنار هم قرار دادن دانش و نیروی جوانی خودشان در کنا تجربه پیشکسوتان به نتایج بهتری در کارشان برسند.

وی درباره فعالیت های اخیرش گفت: دو سریال آماده نمایش دارم یکی با عنوان «پنج دری» که قرار است از «شبکه تهران» تا چند وقت دیگر پخش شود. سریال «لبخند ماهی‌ها» از «شبکه دو» نیز به نظرم تا یک الی دو ماه دیگر نمایش داده می‌شود. در حال حاضر هم مشغول به تصویربرداری فیلم سینمایی «آدم باش» به کارگردانی «مجید جوانمرد» هستم. اکبر عبدی و امین حیایی از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی حضور خواهند داشت که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
کد خبر: 77507
Share/Save/Bookmark