تهدیدهای مدیران سازمان سینمایی تنها فرار به جلوست
جمال شورجه در گفتگو با هنرنیوز:
تهدیدهای مدیران سازمان سینمایی تنها فرار به جلوست
این خطایی که دوستان در مورد تغییر نام «فجر» نظام جمهوری اسلامی از جشنواره فیلم کردند به نوعی آنان را به تکاپو انداخته است که فرار به جلو داشته باشند.
 
تاريخ : سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۹
جمال شورجه کارگردان با سابقه سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در باره تهدیدهای رئیس سازمان سینمایی نسبت به منتقدین حذف نام «فجر» از جشنواره بین المللی فیلم خطاب به ایشان تاکید کرد: از آقای ایوبی خواهش می کنیم تهدیدهای خودشان را عملی کنند تا برای همگان مشخص شود که چه کسی و چه تخلفاتی صورت گرفته که ایشان در جریان هستند!

وی از این تهدیدها به عنوان تهدیدهای توخالی یاد کرد و ادامه داد: ما دیدیم که اسناد کاملا محرمانه سازمان سینمایی و نهادها فرهنگی را برای به اصطلاح افشاگری در اختیار برخی از رسانه های منتسب خود گذاشتند و همه این رسانه ها هم ،به دلیل انتشار اخبار کذب، از سوی دادگاه مطبوعات محکوم شدند.

کارگردان فیلم سینمایی« ۳۳ روز» با بیان اینکه « این تهدید ها و بگم بگم ها به نوعی فرار به جلو محسوب می شود» تصریح کرد: این خطایی که دوستان در مورد تغییر نام «فجر» نظام جمهوری اسلامی از جشنواره فیلم کردند به نوعی آنان را به تکاپو انداخته است که فرار به جلو داشته باشند. در حالی که باید بدانند این حرکت ، حرکت غلطی بوده که صورت گرفته و این آقایان به جای اینکه به اشتباه خودشان اعتراف کنند. دست به تهدید می زنند! آن هم تهدیدهای توخالی و بدون سندیت . بی شک، شورای عالی انقلاب اسلامی و مجلس محترم نسبت به این قضایا ورود پیدا خواهند کرد و اجازه نخواهند داد آرمان ها و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به این راحتی به تاراج برود.

به گفته این فیلمساز دفاع مقدس ، بهتر است این دوستان ، آرم مقدس «الله» را هم از وسط پرچم جمهوری اسلامی بردارند و به یکباره آرم شیرو خورشید جای آن بگذارند! هر چند که اگر این روند ادامه پیدا کند بتدریج به این فضاها نیز نزدیکتر خواهیم شد.

عضو کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما یاد آور شد: ما نباید برای خوشایند مهمانان و مخاطبین خارجی جشنواره فیلم که به ایران می آیند راضی به حذف نام «فجر» از جشنواره باشیم. ما متاسفانه قبلا نیز چنین دعواهایی را در مورد «خانه سینما» داشتیم و چقدر به دوستان خانه سینما تاکید کردیم که باید نام خانه سینما به «خانه سینمای جمهوری اسلامی» تبدیل شود که آنان در این مورد مقاومت کردند و در نهایت هم انجام نشد. در حالی که اگر «خانه سینما»، قلبش برای نظام جمهوری اسلامی می طپد. پس چرا باید از پسوند جمهوری اسلامی هراسی داشته باشد؟! لذا اکنون هم چنین حرکت هایی از سوی دیگر شروع شده و توانستند «فجرِ انقلاب اسلامی» را از جشنواره معتبر و مهم نظام جمهوری اسلامی جدا کنند. هرچند که کار اشتباهی است و بنده موافق این امر نیستم.

جمال شورجه با اشاره به دو پاره شدن جشنواره فیلم ملی از بخش بین الملل گفت: شاید یک دلیل این امر این بوده که همزمان با «جشنواره فیلم فجر»، جشنواره فیلم برلین هم برگزار می شده است و یا مهمانان جشنواره برلین نمی توانستند در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند. مگر خودِ این دوستان چه گُلی بر سر انقلاب زدن که مهمانان خارجی حاضر در ایران بزنند؟! یا اگر فیلم ها و فیلمسازان ما به برلین بروند چه گُلی بر سر انقلاب خواهند زد و چه تحفه ارزشمندی را از ایران به برلین خواهند برد که ما باید راضی به دو پاره شدن جشنواره فیلم فجر باشیم؟

این فیلمساز پیشکسسوت سینمای ایران تصریح کرد: ما باید هر جشنواره ای را که در هر حوزه فرهنگی ، هنری ، علمی و یا اقتصادی برگزار می کنیم حتما نام «جمهوری اسلامی» باید مزین به این جشنواره ها باشد. چرا که پای این جمهوری اسلامی، خون های زیادی ریخته شده است. بنابراین باید «جمهوریت» در کنار «اسلامیت» مطرح شود.

شورجه در خاتمه از این دوستان خواست از این کج فهمی و بی سلیقگی دست بردارند هر چند که دیر یا زود نام «فجر» دوباره به جشنواره بین المللی فیلم فجر اضافه خواهد شد.
کد خبر: 82484
Share/Save/Bookmark