ارجمند: تحت فشار لابی‌های برخی هنرمندان هستم
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد؛
ارجمند: تحت فشار لابی‌های برخی هنرمندان هستم
نشست رسانه ای مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد صبح امروز با حضور پیروز ارجمند و چمعی از اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.
 
تاريخ : شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹

به گزارش هرنیوز،در آغاز این نشست ارجمند ضمن اشاره به روند فعالیت های دفتر موسیقی در دوره مدیریتی خود اظهار داشت: وقتی وارد دفتر موسیقی شدم خود را با یک مجموعه نابه سامان رو به رو دیدم که در بخش اداری بی برنامه بود و پر بود از و آیین نامه ها و ضوابط اجرایی نا به سامان. لذا ترجیح دادم قبل از هر وعده ای به انجام کارها بپردازم به همین خاطر در این مدت آنچه برای من مهم بود انجام کارهای فراوانی بود که باید انجام می شد. 

وی با بیان این مطلب افزود: در بدو ورود شروع به اصلاح ساختار اداری کردم که از استفاده موثر از منابع انسانی، اعتمادسازی بین هنرمندان و دولت و سرعت در روند صدور مجوز آلبوم ها و کنسرت ها از جمله آنها بود که دفتر موسیقی وزارت ارشاد کوشید توسعه اشتغال هنرمندان موسیقی، توسعه زیر ساخت های مناسب برای سالن سازی ، بیمه های مختلف هنرمندان، سامان دادن به موسیقی نواحی را سرفصل الویت های خود قرار دهد. 

وی با تاکید بر راه‌اندازی سامانه صدور مجوزها در دفتر موسیقی گفت: تاکید بر کیفی گرایی در شورای شعر، تشکیل شورای رسانه های جدید، ایجاد ظرفیت جدید برای صدور مجوز تک آهنگ های موسیقایی تولید شده توسط هنرمندان با هدف جلوگیری از اشاعه آثار زیرزمینی، تعامل به سه شبکه تلویزیونی برای ارتباط دفتر موسیقی با رسانه ای ملی در جهت ایجاد فرصت های جدید موسیقایی از جمله اقداماتی بود که در این دفتر انجام شد. 

ارجمند با اشاره به وضعیت کنونی موسیقی کشور تصریح کرد: بازنگری در صلاحیت صدور مجوز فعالیت برای صاحبان موسسات موسیقی و جلوگیری از اعمال نفوذ دلالان موسیقی در سیاستگذاری ها یکی از مهمترین اهداف ما در دفتر موسیقی وزارت ارشاد است که بر این اساس من مدعی هستم که در اتاق های مختلف دفتر موسیقی دیگر شاهد حضور دلالان نیستیم. 

وی به نبودن تعامل میان دستگاه های مختلف دولتی در برگزاری کنسرت های شهرستان اظهار داشت: در قالب تفاهم نامه ای که اخیرا میان دفتر موسیقی وزارت ارشاد و نیروی انتظامی انجام گرفته، ما به زودی شاهد ابلاغ آیین نامه ای انتظامی خواهیم بود که در این آیین نامه عدم ناسازگاری و هماهنگی میان دستگاه های مختلف استان برای برگزاری کنسرت های متعدد مورد توجه قرار گرفت. به عنوان نمونه وقتی ما مجوزی را صادر می کردیم و شورای تامین هم نظر مثبت خود را اعلام می کرد، اما در حد فاصل صدور مجوز برخی از نظرها برمی گشت که با طراحی این آیین نامه موضوع برگزاری کنسرت ها نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. این در حالی است که ما در پشت ماجرا با مشکلات عدیده ای پیرامون برگزاری کنسرت در شهرستان ها مواجه هستیم به طوری که طی ماه های اخیر بیش از ۱۰۰ کنسرت در آستانه لغو قرار گرفت، اما خوشبختانه با تعاملی که با نیروی انتظامی صورت گرفت، ما توانستیم شاهد برگزاری این کنسرت‌ها باشیم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به ماجرای تفکیک جنسیتی کنسرت های موسیقی در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی رسما اعلام کرد که با موضوع تفکیک جنسیتی در کنسرت ها کاملا مخالف است که امیدواریم این روند و وحدت رویه در آینده نیز ادامه پیدا کند و ما دیگر شاهد اتفاق این چنینی در برگزاری کنسرت ها نباشیم.
 
وی به برپایی کنسرت های موسیقایی در سالن های ورزشی علی رغم آئین نامه ابلاغی دفتر موسیقی به تهیه کنندگان مبنی بر برگزار نشدن کنسرت ها در سالن های ورزشی بیان کرد: متاسفانه علی رغم تمام تاکیدی که ما برای برگزار نشدن کنسرت های موسیقایی در سالن های ورزشی داشتیم، اما لابی هایی ایجاد می شود که کنسرت ها باید در سالن های ورزشی اجرا شود، اما ما باید به حقوق مردم نیز توجه کنیم؛ چراکه تضمین امنیت شنیداری مردم برای ما از هر چیز دیگری مهم تر است. متاسفانه در کنار این ماجرا برخی از لابی‌گری‌ها سعی می کنند که برای آلبوم های سطح پایین لاله زاری و سخیفی که تولید می کنند، مجوز بگیرند که من تا به امروز زیر بار این موضوع نرفتم، اما یکبار فقط زیر بار ماجرا رفتم که مجبور به صدور مجوز در یک سالن ورزشی شد. 

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با بیان اینکه همواره قیمت بلیط های کنسرت بیش از سطح درآمد خانوار بوده است گفت: برخی ها این را فراموش کردند که حقوق مردم و شنیدن موسیقی خوب در یک شرایط استاندارد در اولویت کارها باید قرار گیرد، ضمن اینکه گاهی بلیت بسیاری از کنسرت ها گران بود که باید در اینجا بگویم موضوع ارزان سازی کنسرت ها در کنار توجه به استانداردهای برگزاری یک کنسرت باید بیش از اینها مورد توجه قرار گیرد و اگر تا به امروز از اختیارات دولتی استفاده نکردیم، بخاطر این است که دوست داشتیم در تعامل کامل کارها را ادامه دهیم، اما در صورتیکه قیمت بلیت ها مناسب نشود ما از قدرت حاکمیتی خود استفاده کرده و خودمان تعیین کننده قیمت بلیط ها باشیم. 

ارجمند همچنین به بازنگری اساسنامه انجمن های موسیقی با هدف فعالیت جدی تر در عرصه موسیقی اشاره کرد و گفت: آماده شدن احکام رهبران ارکسترهای زیرمجموعه دفتر موسیقی و از سر گیری فعالیت های ارکستر سمفونیک تهران از دیگر برنامه های جدی ماست.

کد خبر: 74465
Share/Save/Bookmark