سینمای ایران و هند می‌توانند اتفاقات مشترک خوبی را رقم بزنند
سفیر هندوستان :
سینمای ایران و هند می‌توانند اتفاقات مشترک خوبی را رقم بزنند
سفیر هندوستان در ایران تاکید کرد که همکاری های مشترک سینمای ایران و هندوستان می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴
به گزارش هنرنیوز ، سائوراب کومار سفیر هندوستان در ایران با حضور در خبرگزاری مهر درباره همکاری سینمای ایران و هندوستان گفت: صنعت سینمای هند بسیار بزرگ و گسترده است و اگر به آمارها نگاه کنید فیلم های مختلفی در بالیوود در حال تولید است و سینماگران ما از تکنولوژی به خوبی استفاده کرده و خود را با تکنولوژی روز دنیا تطبیق داده و باعث رشد سینمایمان شده اند.

وی با اشاره به تولید فیلم سینمایی «سلام بمبئی ۱» به کارگردانی قربان محمدپور به عنوان محصول مشترک ایران و هند بیان کرد: بخش خصوصی در هند از ساخت «سلام بمبئی» حمایت کرد و قرارداد تولید این فیلم بین یک کمپانی ایرانی و یک کمپانی هندی بسته شده بود.

سفیر هندوستان در ایران تاکید کرد: فکر می کنم این تولید، تجربه خوبی بود و با حضور در مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی» این پیغام را گرفتم که این فیلم تمام تلاش خود را می کند تا در ذهن مخاطب پیغام بسیار مهمی را تداعی کند و پیام مهم آن برقراری ارتباط میان دو فرهنگ ایران و هندوستان بود.

وی با اشاره به داستان این فیلم توضیح داد: به هر حال دانشجویان بسیار زیادی از ایران در هندوستان تحصیل می کنند و ممکن است داستان سلام بمبئی بارها تکرار شود.

سائوراب کومار با اشاره به حضور مجید مجیدی کارگردان ایرانی در هندوستان و ساخت ۲ فیلم اخیرش به خبرنگار مهر گفت: ما می دانیم مجید مجیدی در هند است و یک پروژه سینمایی جدید را در دست دارد و ما از این بابت بسیار خوشحالیم.

سفیر هندوستان در ایران درباره اینکه آیا دولت هند می تواند شرایط فیلمسازی ایرانیان در آن کشور را تسهیل کند، بیان کرد: با توجه به اینکه سینما در هندوستان کاملا در بخش خصوصی قرار دارد در نتیجه دولت هندوستان از نظر حمایتی فقط می تواند صدور ویزا را تسریع کند و این تنها حمایتی است که دولت می تواند انجام دهد.

وی تاکید کرد: حضور مجید مجیدی برای ساخت فیلم به صورت خصوصی بوده است و به دعوت دولت هند صورت نگرفته است.

سائوراب کومار سفیر هندوستان در پایان گفت: ۲ سال است در ایران حضور دارم و می بینم کشور شما سینمای بسیار خوبی دارد و اتفاق های خوبی در این زمینه رخ می دهد و به لحاظ بین المللی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. سینمای هند و ایران توانایی و ویژگی های زیادی دارند و اشتراک در تولید اتفاقات بسیار خوب و تاثیرگذاری را رقم می زند.
کد خبر: 95345
Share/Save/Bookmark