دیدن سریال «شهر من شیراز» را از دست ندهید
مهدی امینی خواه در گفتگو با هنرنیوز:
دیدن سریال «شهر من شیراز» را از دست ندهید
بازیگر سریال «شهر من شیراز» گفت: مخاطبان ملودرام‌های اجتماعی، دیدن این سریال را از دست ندهند.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
مهدی امینی خواه بازیگر نقش محسن در سریال «شهر من شیراز» که قرار است در اردیبهشت ماه از شبکه دو پخش شود در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز در مورد این سریال افزود: پخش این سریال به احتمال قوی در اردیبهشت ماه از شبکه دو آغاز خواهد شد که قصه آن در مورد معلمی است که در وقت آزاد خود مبادرت به مسافرکشی می‌کند اما به دلیل تصادفی که با ماشین خود می‌کند و نداشتن بیمه به زندان می‌افتد و خانواده او برای رهایی او از زندان به تکاپو می‌افتند و در این مسیر، اتفاقات تازه‌ای برای او رقم می‌خورد. این سریال که به کارگردانی آقای محمد بنایی ساخته شده است. یک قصه اجتماعی را روایت می‌کند که به معضلات یکسری آدم‌ها در اجتماع می‌پردازد که به صورت ناخواسته درگیر مشکلاتی می‌شوند. این درحالی است که این معضلات نیز ممکن است برای هر قشری از جامعه رخ بدهد. به عبارت دیگر، سریال «شهر من شیراز» می‌خواهد بگوید که یک ندانم کاری ممکن است مسیر زندگی آدمی را تغییر دهد و دشواریهایی را برای او و خانواده‌اش فراهم سازد.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از سریال «شهر من شیراز» در شهر شیراز و بقیه در تهران تصویربرداری شده است که جمعی از بازیگران شیرازی نیز در آن حضور دارند.

به گفته مهدی امینی خواه، تولید این سریال از مهر ماه تا بهمن ۹۳ به طول انجامیده است.

مهدی امینی خواه از حضور یک بازیگر زن ایتالیایی به نام کلارا کارمونا در این سریال خبر داد و یاد آور شد: یک بازیگر زن ایتالیایی که به زبان فارسی آشنایی داشتند نیز در سریال «شهر من شیراز» بازی می‌کنند.

بازیگر سریال «شهر من شیراز» با بیان اینکه این سریال دارای ۱۳ قسمت است ولی هنوز نمی‌دانم که پخش آن به صورت هفته‌ای یا هر شب خواهد بود در مورد پخش سریالهای ایام نوروز گفت: من فقط چند قسمت از سریال «فوق سری» و «درحاشیه» را دیدیم. سریال آقای فخیم‌زاده با توجه به اینکه ایشان از اساتید کارگردانی هستند ویژگی‌های خاص خودش را داشت و احساس می‌کنم توانسته بود با توجه به قصه پلیسی‌ای که روایت می‌کرد مخاطب را جذب کند. در مورد سریال آقای مهران مدیری هم باید بگویم که ایشان هم با توجه به‌شناختی که از طنز و همچنین‌شناختی که از مخاطب تلویزیون دارد توانسته است بخشی از علاقه مندان به سریال‌های طنز را جذب خود بکند.

وی که تاکنون در سریال‌های نوروزی مثل «دختری به نام آهو» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی و سریال «روشنایی دشت» کار عبدالله باکیده و چند کار دیگر حضور داشته است در مورد ویژگی‌های سریال‌های نوروزی اظهار داشت: معتقدم ساخت سریال‌های نوروزی باید هوشمندانه‌تر باشد و با توجه به اینکه در ایام نوروز، معمولا مردم در حال مسافرت و دید و بازدید هستند لذا نگه داشتن مردم در پای گیرنده‌های تلویزیون، قدری سخت‌تر خواهد بود و اگر سریال‌های نوروزی، کیفیت و استانداردهای لازم را نداشته باشند بلافاصله مخاطب خود را از دست خواهند داد. اما اگر کار‌ها از کیفیت‌های لازم برخوردار باشد حتی می‌تواند مردم را در ایام نوروز، پای تلویزیون بنشاند. این در حالی است که بیننده سریال‌های نوروزی با بیننده سریال‌های ایام ماه رمضان و محرم متفاوت است.

مهدی امینی خواه با اشاره به کار جدید خود تصریح کرد: به تازگی فیلم سینمایی «طلوع» به کارگردانی آقای هادی اسماعیل‌پور را به پایان رساندم که در مرحله تدوین قرار دارد. این کار در شهر مشهد فیلمبرداری شد که دوستانی مثل نادر سلیمانی و خشایار راد نیز در این فیلم با من هم بازی بودند.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: قصه فیلم سینمایی «طلوع» در مورد دو دزد است که از زندان آزاد می‌شوند اما به دلیل اینکه متنبه نشدند همچنان به دزدی خود ادامه می‌دهند تا اینکه ماشین یک نفر روحانی را می‌دزدند و اتفاقات شاد و طنزی در این مسیر رقم می‌خورد و آنان برای خلاصی از مشکلات خود به سراغ امام رضا (ع) می‌روند و از آقا درخواست کمک می‌کنند.

یاد آوری می شود که در سریال « شهر من شیراز » بازیگرانی همچون محمود پاک نیت، جمشید جهان زاده ، زهرا سعیدی، زیبا بروفه ، فلامک جنیدی، حسن جوهر چی ، رامین ناصر نصیر، روشنک عجمیان، حدیث فولادوند و رامتین خدا پناهی و  .... نیز حضور دارند.
کد خبر: 80125
Share/Save/Bookmark