پرونده تعیین عرصه شوش به پژوهشکده باستان‌شناسی سپرده شد
معاون میراث فرهنگی کل کشور در گفت و گو با هنرنیوز؛
پرونده تعیین عرصه شوش به پژوهشکده باستان‌شناسی سپرده شد
جلسه تعیین عرصه شوش که با حضور مسئولان مختلف سازمان میراث فرهنگی از صبح در حال برگزار بود نهایتاً با سپردن پرونده تعیین عرصه به پژوهشکده باستان‌شناسی ظهر امروز به کار خود پایان داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
محمد حسن طالبیان ضمن اعلام این خبر به هنرنیوز گفت: جلسه امروز با موضوعات مختلف و ارائه آرا و نظرات گوناگون در مورد عرصه و حریم شوش برگزار شد و کمیته حرائم آن نیز تشکیل شد. 

او ادامه داد: در نهایت قرار شد پژوهشکده باستان‌شناسی این مسئولیت را برعهده بگیرد که کل عرصه و حریم را بررسی  و به معاونت میراث فرهنگی اعلام کند تا پس از آن در مورد عرصه و حریم شوش تصمیم‌گیری شود. بنابراین کل پرونده شوش به پژوهشکده باستان‌شناسی ارجاع داده شد تا با همکاری باستان‌شناسان و صاحبنظران جلسات تخصصی آن برگزار شود و پس از اتمام این جلسات نتیجه به معاونت میراث فرهنگی اعلام شود. 

وی در مورد تعلل سپردن این تصمیمات به پژوهشکده عنوان کرد: من به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیستم باید این جلسه برگزار می‌شد و پس از رایزنی و اعلام نظر گروه‌های مختلف تصمیم‌گیری می‌شد.

طالبیان زمان اعلام نتیجه نهایی را منوط به اقدامات پژوهشکده دانست و افزود: قرار است خانم چوبک- رییس پژوهشکده باستان‌شناسی- بلافاصله کار را با توجه به اطلاعات موجود آغاز کند. البته قرار است این کار پس از بازدید از شوش انجام شود و  اعضای پژوهشکده وضعیت تاریخی و تفریحی و باستانی شوش را از نزدیک ببینند و در همان جا تشکیل جلسه دهند.

وی از رسانه‌ها خواست تا حمایت خود را از سازمان میراث فرهنگی دریغ نکنند و به پیشداوری نپردازند.

معاون میراث فرهنگی تأکید کرد:رسانه‌ها قصاص پیش از جنایت نکنند. مطمئن باشید تصمیماتی که برای شوش گرفته خواهد شد تصمیماتی به نفع میراث فرهنگی و مملکت خواهد بود و ما از شوش و میراث فرهنگی این آب و خاک دفاع خواهیم کرد.

به گزارش هنرنیوز، محمدحسن طالبیان پیش از این در مراسم تودیع و تکریم رییس پژوهشگاه به رسانه‌ها قول داده بود تا نشست رسانه‌ای در این زمینه برگزار کند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است. اما اکنون به نظر می‌رسد طالبیان با سپردن پرونده عرصه و حریم شوش به باستان‌شناسان خواست این پیام را به اهالی رسانه و باستان‌شناسان بدهد که مباحث تخصصی را رصد می‌کند و به آرای کارشناسان و متخصصان احترام می‌گذارد و در تلاش است علی رغم فشارهای وارده از سایر ارگان‌ها و نهادها تصمیماتی شایسته‌ای برای میراث فرهنگی بگیرد.
کد خبر: 74186
Share/Save/Bookmark