مهدی حقیقی: اهمیت این جشنواره به خروجی بین المللی آن است
گزارش هنرنیوز از نشست خبری جشنواره بین امللی محمد(ص) پیامبر صلح؛
مهدی حقیقی: اهمیت این جشنواره به خروجی بین المللی آن است
دبیر جشنواره بین المللی محمد(ص) پیامبرصلح اعلام کرد: اهمیت این جشنواره به خروجی بین المللی آن است چرا که این جشنواره تنها یک جشنواره ملی و داخلی نیست بلکه فراتر از آن خواهد بود.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز صبح امروز ، نشست خبری جشنواره بین امللی محمد(ص) پیامبر صلح در خانه هنرمندان با حضور مهدی حقیقی دبیر این جشنواره و حجه الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید که در این نشست مهدی حقیقی از مدیران با سابقه فرهنگی که سمت دبیری این جشنواره را برعهده داشت اعلام کرد: معتقدم اهمیت این جشنواره به خروجی بخش بین الملل آن است چرا که این جشنواره تنها یک جشنواره ملی و داخلی نیست بلکه فراتر از آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه با غیرت دینی که در آزاد‌ه‌های دنیا وجود دارد قطعا شاهد آثاری خوب و با کیفیتی از همه مذاهب که به پیامبر صلح ایمان دارند در این جشنواره خواهیم بود از تمدید ملهت جشنواره تا پایان مهر ماه ۹۴ خبر داد.

به گفته دبیر جشنواره بین امللی محمد(ص) پیامبر صلح؛ زمان برگزاری این جشنواره از چهارم تا هفتم ۷ مهر ماه خواهد بود و همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم اختتامیه این جشنواره نیز در تهران برگزار خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه برخی از سینماگران متعهد مثل آقای مجید مجیدی ، آقای میر کریمی و منوچهر محمدی از خادمان قرآن هستند و ما انتظار داریم این دوستان در این جشنواره حضور داشته باشند اظهار داشت: فیلمسازان مطرحی در طی سال‌ها فعالیت داشته‌اند و اسمشان به برکت این فعالیت در مجامع بین المللی شناخته شده است. آنها می‌توانند با حضورشان در این جشنواره و قرار گرفتن نامشان در کنار نام پیامبر از برکات آن استفاده کنند و به ما نیز در برگزاری جشنواره کمک کنند.

وی از برگزاری کلاس فیلمنامه ‌نویسی ، نمایش برخی فیلم‌ها و برگزاری کلاس‌های مرتبط با جشنواره در طول ایام جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز ، حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست رسانه‌ای گفت: ما همه مدیون عظمت ، اخلاق و منش پیامبر هستیم و کسی در بین مسلمانان نمی‌تواند ادعا کند که من کار هنری خوبی را انجام می‌دهم که پیامبر در آن نقشی نداشته است.

وی با اشاره به هجمه های زیادی که بویژه در سالهای اخیر نسبت به اسلام و شخص پیامبر اکرم(ص) از سوی برخی از کشورها انجام گرفته است تصریح کرد: وقتی به ما پیشنهاد شد که چنین جشنواره‌ای را برگزار کنیم بسیار استقبال کردیم. چرا که هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان نسبت به اسلام و پیامبر وجود دارد و می‌دانستیم که بسیاری در این مسیر با ما همراه خواهند شد. اطمینان داریم که خلق داعش همزمان با توطئه‌هایی دیگر در مورد اسلام در این جهت هستند که رحمانیت دین ما را خدشه‌ دار کرده است.

حشمتی با بیان اینکه می بایست فیلمسازان بُعد رحمانی پیامبر را در آثارشان به نمایش بگذارند چرا که پیامبر اسلام بهانه‌ای برای رحمانیت خدا است ادامه داد: اگر تاخیری در برگزاری و آغاز این جشنواره روی داده است تنها به این دلیل بود که نمی‌خواستیم چنین کار بزرگی را با برنامه‌ریزی‌های کوچک شروع کنیم.

وی یاد آور شد: کارگردان‌های نامداری چون رضا کریمی، ابراهیم حاتمی‌کیا و مجید مجیدی با حضورشان در این جشنواره می‌توانند به اهداف ما کمک‌های شایانی کنند، تمام دلایلی که باعث شده است چنین جشنواره‌ای شکل بگیرد به این دلیل است که بتوانیم جلوه‌های رحمت پیامبر و اسلام را به جهانیان نشان دهیم و تصویر غلط که در ذهن آنها توسط صهیونیست‌ها و همدستانشان شکل پیدا کرده است را اصلاح کنیم.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی این جشنواره نیز با بیان اینکه در حال حاضر رسانه‌های غربی اقداماتی در جهت تخریب چهره پیامبر انجام داده‌اند و لابی‌های صهیونیستی اقدام به ساخت فیلم‌هایی اهانت‌بار در ارتباط با پیامبر و هویت ایشان تولید کردند تاکید کرد: آنان حتی در ساخت فیلم‌هایی درباره دیگر پیامبران را به گونه ای تغییر دادند تا آن چه را که خودشان دوست داشتند از فیلم استخراج شود چرا که آنها از نفوذ اسلام در غرب به شدت نگران هستند و این جشنواره می تواند به منزله مقابله ای با این اهداف شوم تلقی شود.
کد خبر: 81430
Share/Save/Bookmark