حضور 5 گروه در فستیوال شب‌های موسیقی
در نشست خبری مطرح شد
حضور 5 گروه در فستیوال شب‌های موسیقی
نشست خبری فستیوال شب های موسیقی امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان با حضور عوامل این برنامه فرهنگی و اهالی رسانه برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
به گزارش خبرنگار هنرنیوز؛ در ابتدا مسئول برگزاری این نشست ابراز امیدواری کرد در دولت جدید مسیر روشنی برای هنر موسیقی ایجاد شود. وی خاطر نشان کرد این فستیوال از سوم شهریور ماه آغاز می شود و تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بعد از ماه محرم این فعالیت را ادامه دهیم. 

وی افزود: ما ابتدا دوازده گروه شرکت کننده داشتیم ولی با بروکراسی‌های موجود این دوازده گروه به پنج گروه تقلیل یافت. این گروه‌ها با توجه به سلیقه مخاطبان برگزیده شده اند که عبارت اند از: گروه چریکه به سرپرستی سلمان حسینی، سوم شهریور ماه، گروه زروان به نمایندگی اهورا پارسا، هشتم شهریور ماه، گروه حافظ، ده و سیزدهم شهریور ماه به سرپرستی میرفرساد ملک نیا، گروه بی حصاری به سرپرستی مزدا انصاری ۱۲و۲۲ شهریور ماه و گروه واله به سرپرستی حیدر کاکی در تاریخ ۲۴ شهریور ماه که در خانه هنرمندان به اجرای قطعات موسیقی می پردازند..

سلمان حسینی سرپرسرت گروه حافظ گفت: ما از سال ۸۶ کار خود را با محوریت تنبور آغاز کردیم و برای اولین بار ساز قانون را در کنار ساز تنبور قرار دادیم. سال ها پیرامون این ساز ها پژوهش کرده ایم و نیز مستند هایی را آماده کردیم که درخصوص تنبور و ساز های باستانی بحث می کند.

در این کنسرت اجرای گروه ما  دارای دو بخش خواهد بود: بخش اول که تنبور و موسیقی ایرانی است و دیگری بخش دستگاهی است که حامد تمدن خوانندگی این دو بخش را بر عهده دارد و در این دو بخش قطعاتی مثل؛ کمک، یاد شقایق، گل و خار، شمس و قمر و... اجرا می شود.

سپس بیک‌محور نماینده گروه زروان گفت: نوازنده این گروه، محمدعلی قلیچ است که در دو بخش کنسرت های ما حضور دارد. بخش اول که شامل اجرای قطعاتی از بزرگان موسیقی است و بخش دیگر که محمد علی قلیچ آثار خود را به اجرا در می آورد و دوازده قطعه اجرا می کند.

نماینده گروه حافظ نیز در خصوص این مراسم گفت: گروه حافظ سابقه ای بالغ بر ۲۵ سال دارد و من هم از سال ۹۰ کار های اجرایی آن را بر عهده دارم. ما در این فستیوال دو شب اجرا داریم که قرار است ژانر های مختلفی را به بنوازیم. وی اشاره کرد: ما همچنین اپلیکیشنی طراحی کرده ایم که کنسرت ها را به طور آنلاین در اختیار مخاطب قرار می دهد.

در ادامه نماینده گروه بی‌حصار در خصوص این گروه گفت: ما از سال ۹۴ فعالیتی را با مزدا انصاری، سرپرست این گروه آغاز کرده ایم که در آن، آثار قدیمی ایران بازحوانی می شود. ما در اجرا های پیش رو در تاریخ ۱۲ شهریور با مزدا انصاری موسیقی های ایرانی از همایون خرم، مهدی خالدی و...  را اجرا می کنیم و ۲۲ شهریور در کنار نگین سریر و نیلوفر ابراهیمی آثاری از انوشیروان روحانی و محمد سریر را اجرا خواهیم کرد.

در پایان حیدر خاکی سرپرست گروه واله گفت: من تنها یک خواهش دارم و آن هم این است که اهالی رسانه ما را در پوشش خبری این مراسم همراهی کنند چراکه موسیقی ما به شدت به همراهی این عزیزان نیاز دارد تا مردم ما را بشناسند و به تماشای آثار بیابند. در حال حاضر ما مشکل مخاطب داریم و اکثر اهالی رسانه مدام کنسرت های پاپ را پوشش می دهند. من امیدوارم خبرنگاران و عکاسان ما را در این مراسم همراهی کنند.

 

 

 
کد خبر: 95020
Share/Save/Bookmark