نشست دبیر با تهیه کنندگان فیلم های سینمایی جشنواره بین المللی فیلم کودک
در آستانه برگزاری جشنواره صورت گرفت؛
نشست دبیر با تهیه کنندگان فیلم های سینمایی جشنواره بین المللی فیلم کودک
 
تاريخ : شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۲
علیرضا رضاداد در دیدار با تهیه کنندگان فیلم های سینمایی منتخب امسال جشنواره، افزایش نشاط اجتماعی را مسئولیت جمعی فیلمسازان کودک و نوجوان دانست و اظهار داشت: مخاطبان ما سرمایه های اصلی سینمای ما هستند و از میان مخاطبان، توجه به کودکان و نوجوانان و نشاط آنان از اولویت برخوردار است.

به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، دبیر جشنواره در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند یکساله عملکرد دبیرخانه و سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: امسال و در چهلمین سال پیروزی انقلاب ما توجه ویژه ای کرده ایم تا سینمای کودک و نوجوان در ایجاد نشاط اجتماعی در سراسر کشور موثر افتد و از همین رو به رغم محدودیت های مالی با تامین اعتبار از سوی سازمان سینمایی و با پرداخت حق نمایش فیلم ها به تهیه کنندگان نظیر جشنواره فیلم فجر و با مسئولیت خانه سینما در همه مراکز استان گزیده ای از فیلم های جشنواره نمایش همزمان خواهند داشت.

رضاداد در این دیدار گزارشی از روند برگزاری دومین المپیاد فیلمسازی که با هدف مشارکت دهی نوجوانان در این رویداد صورت گرفته ارائه کرد و اظهار داشت: در کنار فیلمسازان نوجوان المپیاد درخواست تعدادی از کودکان و نوجوانان از قومیت های مختلف ایران را برای حضور در جشنواره اصفهان اجابت کرده ایم تا جشنواره امسال مظهر و نمادی از همبستگی ملی باشد.

وی افزود: مجموعه سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این اصل استوار است که به رغم مشکلات اقتصادی هیچ یک از فعالیت های فرهنگی- هنری در کشور نه تنها با مشکل برگزاری روبه رو نشود، بلکه باشکوه و درخور شاٌن چهلمین سال پیروزی انقلاب برگزار شود.

دبیر جشنواره همچنین خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی کشور مسئولیت ما که با مخاطب کودک و نوجوان سر و کار داریم، دوچندان است و تمهیدات ما در سال جاری برای افزایش نشاط اجتماعی گسترده تر کردن مراکز نمایش با توجه به سالن های جدید اصفهان و استقبال مردم از سالن های فوق العاده در سال گذشته است.

وی تجربه برگزاری جشنواره در تابستان را در سال گذشته، تجربه قابل قبولی توصیف کرد و افزود: سال گذشته نگرانی ما از برگزاری جشنواره در تابستان برطرف شد و از قضا متوجه شدیم ایجاد امکان انتخاب از سوی خانواده ها و فرزندان نسبت به آوردن بچه ها به شکل دسته جمعی از سوی مدارس رفتاری حرفه ای تر است و با استقبال مردم نیز روبرو می شود.

رضاداد در ادامه به برنامه ریزی های امسال در برگزاری جشنواره با توجه به محدودیت های مالی و اجرایی از جمله گرانی هزینه های پرواز و همزمانی با پروازهای حج و سایر محدودیت های اجرایی و لزوم برنامه ریزی بهتر برای هزینه کردها اشاره و از تهیه کنندگان درخواست کرد در این جهت دبیرخانه را همراهی کنند تا بتوانیم از بودجه محدودمان بهتر استفاده کنیم و هزینه های برگزاری را تا حد امکان کاهش دهیم.

رضاداد با اشاره به افزایش تعداد سالن ها و تعداد نمایش های هر فیلم سینمایی به ۵ نوبت در جشنواره امسال گفت سالن های جدید اصفهان دارای متوسط تعداد صندلی کمتری است و از همین رو نوبت نمایش های هر فیلم افزایش یافته است.

رضاداد در این دیدار گزارشی از اقدامات سازمان سینمایی برای رونق بیشتر فیلم های کودک و نوجوان ارائه و عنوان کرد: راه برون رفت سینمای کودک توجه به تولیدات جذاب در کنار زنجیره نمایش وسیع است که تحقق این امر هم نیازمند فعال شدن خود فیلمسازان در این رونق بخشی است.

در ادامه جلسه تهیه کنندگان با اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی با دبیرخانه جشنواره درخواست هایی را برای تعداد و شیوه حضور عوامل اصلی و فیلم مطرح و با تاکید به نقش سرمایه گذاری در سینمای کودک و نوجوان عنوان کردند از جمله کسانی که ضروری است به جشنواره ها دعوت شوند سرمایه گذاران فیلم ها هستند و در این سال ها این گروه از فعالان سینما مورد توجه لازم قرار نگرفته اند.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ الی ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: 96911
Share/Save/Bookmark