کسانی که دلشان برای ارزش‌ها می‌تپد از «تا آمدن احمد» حمایت کنند
تهیه کننده فیلم «تا آمدن احمد» در گفتگو با هنرنیوز:
کسانی که دلشان برای ارزش‌ها می‌تپد از «تا آمدن احمد» حمایت کنند
تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» از اکران این فیلم در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از تمامی نهادهایی که دغدغه دفاع مقدس دارند و دلشان برای ارزش ها می تپد درخواست می کنیم از این فیلم حمایت کنند.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
پروانه مرزبان تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد زمان اکران این فیلم گفت: با توجه به اینکه مضمون این فیلم به موضوع مقاومت مردم جزیره خارک در هشت سال دفاع مقدس می پردازد لذا این فیلم توسط جبرئیل فیلم در شهریورماه و همزمان با شروع هفته دفاع مقدس اکران خواهد شد. 

وی افزود: این فیلم با هزار زحمت و مرارت و با هزینه شخصی و با کمترین امکانات دولتی ساخته شده است بنابراین تمامی نهادهایی که دغدغه دفاع مقدس دارند و دلشان برای ارزش‌ها می‌تپد در خواست می‌کنیم که از این فیلم حمایت کنند چرا که حمایت از این فیلم سبب خواهد شد تا امثال من بتوانند فیلم‌های بعدی خود را در ژانر دفاع مقدس تولید کنند. این درحالی است که فیلم قبلی من به نام «بزرگ مرد کوچک» که آن هم با موضوع دفاع مقدس بود در شرایط بسیار بدی اکران شد و متاسفانه دچار اکران سوزی شد و نتوانست سرمایه اولیه خودش را جبران کند و من متضرر شدم لذا اگر این فیلم هم به هنگام اکران مورد بی‌مهری مردم قرار بگیرد نخواهد توانست سرمایه خودش را برگرداند.

این تهیه کننده سینمای ایران در پاسخ به این سوال که آیا تایم فیلم برای اکران عمومی تغییری خواهد کرد یاد آور شد: تایم فیلم هیچ گونه تغییری نخواهد کرد و با توجه به اینکه مخاطبین جشنواره فیلم فجر از این فیلم راضی بودند بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم هیچ تغییری در تایم فیلم نداشته باشیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» با بیان اینکه امیدواریم این فیلم در اکران عمومی مورد استقبال مردم قرار بگیرد اظهار داشت: معتقدم یکی از راههای حمایت از فیلم‌های دفاع مقدس، رفتن مردم به سینما و دیدن این نوع فیلم‌ها است چرا که متاسفانه بویژه در سالهای اخیر، تولید این نوع فیلم‌ها خیلی سخت‌تر شده و موانع زیادی بر سر راه تولیدش قرار دارد و اگر حمایت مردم به هنگام اکران از این فیلم‌ها اتفاق نیفتد حتما تهیه کنندگان این نوع فیم‌ها مضرر خواهند شد و باید شاهد کم فروغ‌تر شدن تولید فیلم‌های دفاع مقدس باشیم. در حالی که سینمای دفاع مقدس یک زمانی چشم و چراغ سینمای ایران بود و بهترین و بیشترین جوایز سینمایی متعلق به سینمای دفاع مقدس بود.



تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» تصریح کرد:‌ای کاش تماشاگران، مشکلات ساخت فیلم‌های دفاع مقدس را می‌دانستند و اطلاع داشتند که تهیه کنندگان با چه سختی و با چه حمایت‌های اندک و بودجه‌های ناچیز مبادرت به ساخت فیلم‌های جنگی می‌کنند اگر مردم از این مشکلات آگاه باشند شاید امثال ما را بیشتر درک کنند و شاید نگاه بهتری به فیلم‌های دفاع مقدس داشته باشند هر چند که می‌دانم برخی از فیلمسازان متاسفانه با ساخت فیلم‌های ضعیف و سطحی در مورد جنگ، سطح ذائقه مخاطب را نسبت به این نوع سینما کاهش دادند به گونه‌ای که بسیاری از مخاطبین سینما از این نوع سینما قهر کردند.

این تنها بانوی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی و مستند در عرصه دفاع مقدس که تاکنون تهیه کنندگی بسیاری از فیلم‌های مستند دفاع مقدس را در پرونده کاری خود دارد از مسئولین سینمایی خواست که نگاه ویژه تری به تولید فیلم‌های دفاع مقدس داشته باشند و حمایت‌های خود را از زمان تولید تا اکران این نوع فیلم‌ها ادامه دهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» یادآور شد: متاسفانه عرصه دفاع مقدس عرصه مظلومیت‌ها و مهجوریت‌ها است و این مظلومیت از زمان نگارش فیلمنامه تا اکران ادامه دارد و تهیه کننده در این مسیر همواره با جواب‌ منفی بسیاری از نهادهایی که باید از این نوع فیلم‌ها حمایت کنند مواجهه می‌شود همان طوری که ما نیز با وجودی که قصه فیلم «تا آمدن احمد» مربوط به جزیره خارک بود اما مسئولین این جزیره و شرکت نفت هیچگونه کمکی به ما نکردند و حتی وعده‌ای را که به ما داده بودند تا ما در این جزیره فیلمبرداری کنیم را اجابت نکردند و تمام گروه را از جزیره خارک اخراج کردند! حتی به ما گفتند مگر جزیره خارک سابقه جنگی دارد که شما می‌خواهید در مورد آن فیلم بسازید!! در حالی که بیشترین بمباران طی هشت سال دفاع مقدس نسبت به جزیره خارک اتفاق افتاده است.

پروانه مرزبان با اشاره به کارهای آینده خود گفت: کار بعدی من ساخت فیلمی بر اساس فیلمنامه‌ای از آقای اژدری در ژانر کودک خواهد بود.
کد خبر: 80521
Share/Save/Bookmark