باید بودجه پروژه ها به موقع تزریق شود
حدیث میرامینی در گفتگو با هنر نیوز خبر داد:
باید بودجه پروژه ها به موقع تزریق شود
یک بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است اگر بودجه پروژه‌ها به موقع تزریق شود تاثیر بسزایی بر کیفیت آثار خواهد داشت.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
حدیث میرامینی بازیگر سینما و تلویزیون که هم اکنون در سریال «همه چیز آنجاست» نقش «مهرنوش» را بازی می‌کند در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز در مورد کاراکتر «مهرنوش» گفت: مهرنوش، دختر بی‌پروایی است و من خوشحالم که بی‌پروایی مهرنوش در کار در آمده و دیده شده است. ضمن اینکه با توجه به چارچوب‌هایی که در تلویزیون ایران وجود دارد نشان دادن این نقش‌ها قدری سخت است و مهرنوش نماینده دخترانی است که چنین رفتارهایی را انجام می‌دهند. البته سعی کردم نقش را قدری دوست داشتنی نشان دهم تا بچه‌هایی که هم سن و سال مهرنوش هستند بتوانند با این نقش همذات پنداری کنند. لذا مخاطبینی که این نقش را دوست داشته باشند حتما این سریال را دنبال خواهند کرد.

بازیگر سریال «دلنوازان» در مورد کارهایی که معمولا فیلمنامه‌هایشان کامل نیست و بازیگر از فینال نهایی نقش خود بی‌اطلاع است یاد آور شد: خوشبختانه بخش عمده فیلمنامه «همه چیز آنجاست» آماده بود و در اختیار بازیگران قرار داشت. البته بخشی از فیلمنامه را هم به هنگام ضبط به دستمان می‌رسید. ولی من خودم به شدت از آن بازیگرانی هستم که معتقدم بازیگر باید قبل از کلید خوردن کار، حتما فیلمنامه داشته باشد تا تکلیفش با نقش مشخص باشد. چرا که نبود فیلمنامه یا سر صحنه آماده شدن فیلمنامه؛ موجب بی‌نظمی و کند شدن کار خواهد شد. در این سریال هم، بعضی از این مسائل پیش آمد ولی اینگونه نبود که ما اصلا فیلمنامه نداشته باشیم و یا ندانیم که مثلا این سکانس مربوط به کدام بخش است. اما اگر سکانس مهمی قرار بوده ضبط شود حتما فیلمنامه را شب قبل به بازیگران می‌رساندند. ولی من در‌‌نهایت؛ موافق داشتن فیلمنامه قبل از شروع کار هستم.

بازیگر فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» در پاسخ به این سوال که چقدر دیگر از تصویر برداری این سریال باقیمانده است خبر می‌دهد به احتمال قوی تا ۲۰ بهمن تصویر برداری این سریال به اتمام خواهد رسید.

حدیث میرامینی با بیان اینکه کاراک‌تر «مهرنوش» از شخصیت او دور است با اشاره به کارگردان این سریال خاطر نشان کرد: آقای «شهرام شاه حسینی» به عنوان کارگردان این سریال با بازیگران تعامل خوبی دارد و فرصت نظرخواهی و پیشنهاد برای بهتر شدن کار را می‌دهد. به عبارت دیگر، فضا برای خلاقیت بازیگر وجود دارد. معتقدم نباید کارگردان خیلی سفت و سخت پای نظرات خود به ایستد و باید اجازه اظهار نظر به بازیگران بدهد. خوشبختانه ایشان بسیار منعطف نسبت به نظرات بازیگران هستند به گونه‌ای که اگر بازیگر نظر خوبی در باره نقش خودش ارائه دهد که نقش را برجسته‌تر کند با آغوش باز می‌پذیرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به جز خانواده فرهمند که از بازیگران خوبی به لحاظ بازیگران حرفه‌ای برخوردارند بقیه خانواده‌هایی که در این سریال می‌بینیم چندان بازیگران شناخته شده‌ای نیستند. یکی از دلایل آن را مسائل مالی سریال عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بودجه سریال‌ها به موقع به پروژه‌ها تزریق شوند. شک نکنید که بر روی وضعیت کیفی کار تاثیر مستقیمی خواهد داشت. اگر چه دیر پرداخت کردن دستمزد‌ها از سوی تهیه کنندگان قدری عرف شده اما خدا را شکر ما سر سریال «همه چیز آنجاست» با مشکل مالی مواجهه نشدیم و همه دستمزد‌ها به موقع پرداخت شدند. این درحالی است که در اکثر کار‌ها، بازیگران با مشکل مالی و عدم پرداخت به موقع دستمزد‌ها، روبرو هستند - چه در سینما و چه در تلویزیون- لذا پرداخت نکردن دستمزد بازیگران و عوامل پشت صحنه، علاوه بر اینکه آنان را در ادامه مسیر دلسرد می‌کند از سوی دیگر، می‌تواند در افت کیفیت کار هم موثر باشد.

بازیگر سریال «همه چیز آنجاست» افزود: معمولا بودجه‌هایی که برای تولید یک سریال در نظر گرفته می‌شود آنقدر نیست که مثلا اگر یک سریال ۵۰ کاراکتر دارد واقعا بتوانند۵۰ نفر بازیگر حرفه‌ای را به خدمت بگیرند. به همین خاطر چون بودجه کمی دارند. تهیه کننده مجبور می‌شود از بازیگران تازه کار یا حتی نا‌آشنا استفاده کند که این امر می‌تواند بر روی کیفیت کار به لحاظ بازیگری تاثیر منفی بگذارد.

بازیگر فیلم سینمایی «شب حورا» ادامه داد: حداقل کار برای بازیگری که به خوبی نقشش را بازی کرده این است که دستمزدش را به موقع دریافت کند. برخی تهیه کنندگان با این تصور که فلان بازیگر دچار توهم شده و دستمزد بالا طلب می‌کند از همکاری با او صرف نظر می‌کنند. این درحالی است که این گونه نیست. وقتی یک بازیگر معروف و حرفه‌ای مثلا فلان دستمزدی را طلب می‌کند نباید فقط همین امروز این بازیگر را ببینید. بلکه او سال‌ها زحمت کشیده تا به اینجایگاه رسیده که هم مردم او را می‌شناسند و هم سینماگران به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای قبولش دارند. یک بازیگر، دستمزدِ توانایی خودش و پول آن ایده‌هایی را که همیشه برای ایفای یک نقش به همراه می‌آورد را دریافت می‌کند. به همین خاطر است که دستمزدهای بازیگران، متفاوت است. تهیه کنندگان باید بدانند وقتی یک شخصی مثل خانم «مهرانه مهین ترابی» جلو دوربین سریال «همه چیز آنجاست» قرا می‌گیرد و نقش «اکرم» را بازی می‌کند حتما با خودش، داشته‌های بازیگری و تجربه سالهای عمرش را هم به نقش اضافه می‌کند. بنابراین، مسائل مالی در روند کیفی کار و انگیزه عوامل بسیار موثر است.

بازیگر سریال «ساختمان پزشکان» در مورد بازیگران تئاتری که در این سریال به مخاطب معرفی شدند یاد آور شد: کار خوبی که سریال «همه چیز آنجاست» انجام داده است معرفی بعضی از چهره‌های تاتری به مخاطب بوده است که اتفاقا خیلی خوب هم بازی کردند و می‌توانند به عنوان چهره‌های جدید بازیگری مطرح شوند. مثل آقای «مزدک رستمی» که در سریال همه چیز آنجاست نقش «اسماعیل» را ایفا می‌کند. بنابراین لازم نیست در همه کار‌ها همیشه از چهره‌های مشهور استفاده کرد و می‌توان بازیگران جدیدی را هم به خدمت گرفت.

این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد همبازی شدن با بازیگران پیشکسوت اظهار می‌دارد: خدا را شکر من تا حالا در هر فیلمی که بازی کردم اکثرا با پیشکسوتان هم بازی بودم و خوشبختانه همه آنان، خسیس تجربه نبودند و با فروتنی و گشاده دستی، تجارب خود را به جوانان منتقل می‌کردند.
کد خبر: 79038
Share/Save/Bookmark