«مرثیه‌»‌ای از افشین یداللهی تا عزت‌الله انتظامی
فردین خلعتبری ارایه می‌کند
«مرثیه‌»‌ای از افشین یداللهی تا عزت‌الله انتظامی
فردین خلعتبری درباره کنسرت پیش رویش می‌گوید: به احترام و به سوگ در گذشت هنرپیشه اعلای روزگارمان استاد عزت‌الله انتظامی برای نخستین بار قطعه مرثیه برای یک شاعر که پیشتر برای افشین یداللهی تصنیف کرده بودم اجرا خواهد شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۶
به گزارش هنرنیوز ؛ فردین خلعتبری در کنار فعالیت‌های دیگری که داشته، بیشتر به واسطه موسیقی فیلم‌ها و سریال‌هایی که نوشته شناخته می‌شود؛ آثار سینمایی مانند پروانه‌ای در باد، پستچی سه بار در نمیزند، چ، شکلات، چتری برای دو نفر و.. تلویزیونی همچون مدار صفردرجه، شب دهم، دندون طلاو... .

حضور در ارکستر ملی ایران در کنار همکاری با ارکسترهای زهی‌، همچنین همکاری در آلبوم هایی از خواننده‌های مختلف همچون علیرضا قربانی، همایون شجریان، پوریا اخواص از دیگر کارهای این هنرمند است .

او این روزها آثار جدید سینمایی را با نام « هزار و یک‌شب» در اختیار ارکستر جوان رسا قرارداده تا در روزهای اول و دوم شهریورماه روی صحنه تالار رودکی تهران حاضر شوند و این قطعات را در دوبخش به رهبری بهنام ابوالقاسم اجرا کنند.

خلعتبری در این‌باره به ایسنا می‌گوید: ارکستر رسا که پیشتر اجراهای موسیقی کلاسیک در کارنامه شان دارند قرار بود اجرایی از آهنگسازان ایرانی داشته باشد . من بخشهایی از موسیقی های فیلمم را که پیشتر با ارکسترهای دیگری اجرا و ضبط شده بود در اختیار آنها گذاشتم و در نهایت رپرتواری مشخص شد و ازابتدا بنا بر این بود آقای بهنام ابوالقاسم رهبر مهمان ارکستر باشند.

این آهنگساز درباره دلیل اینکه آثارش را در اختیار این ارکستر جوان قرار داده است، ادامه می‌دهد: ارکستر رسا از جوانانی پرشور تشکیل شده است و تداوم کارشان در چند سال گذشته قابل توجه است. من تجربه چنین کاری را پیش از این در ارکستر مجلسی ایرانیان داشتیم جوانانی بودند که بعدها پایه ای برای ارکستر ملی شدند. در دوره ای که در ارکستر ملی به عنوان یکی از اعضای شورای فنی بودم. بنابراین از آن تجربه بهره گرفتم و این همکاری هم شکل گرفت. بیشترین انگیزه برای من احساس خوبی است که از آنها به من می‌رسد. سرپرست ارکستر آقای نبیلی هم موزیسین است و هم گروه را مدیریت می‌کند و این ویژگی خوبی است. وظیفه خودم می‌دانم که از این حرکت‌های فرهنگی در حد توانم حمایت کنم. ابوالقاسم در هر جلسه از پیشرفت آن‌ها می‌گوید که خوشحال‌کننده است.

او در ادامه توضیح می‌دهد که از ابتدا این قطعات را برای ارکستر زهی نوشته بوده است.

خلعتبری درباره ترکیب قطعات اجرایی این کنسرت اظهار می‌کند: همه‌اش موسیقی فیلم است و برخی از آنها کلام هم دارد. پوریا اخواص که پیشتر هم با هم در ارکستر ملی همکاری داشته ایم هم لطف کرده و این ارکستر را همراهی میکند و پدرام فریوسفی به عنوان سولیست در همین راستا و با سازش این پروژه را یاری می‌کند که یک نکته مهم و قابل اتکا و اطمینان‌بخش برای ارکستر است.

او در پاسخ به اینکه این کنسرت کلا به اجرای موسیقی فیلم اختصاص دارد؟ بیان می‌کند: هزار و یک شب مجموعه ای از ۱۵ قطعه از ۱۰ موسیقی فیلم است.

این آهنگساز درباره انتشار این مجموعه می‌گوید: هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم اما اگر همه چیز به خوبی پیش برود دوست دارم ارکستر رسا اجراهایی در شهرستان‌ها داشته باشند تا به این وسیله بتوانیم مردم شهرهای کوچکتر را با ارکستر زهی از نزدیکتر آشنا کنیم.
کد خبر: 96895
Share/Save/Bookmark