تربیت دانش آموزان در مقوله هنر یکی از اهداف آموزش و پرورش است / فعالیت 750 مرکز دارالقرآن در سراسر کشور
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:
تربیت دانش آموزان در مقوله هنر یکی از اهداف آموزش و پرورش است / فعالیت 750 مرکز دارالقرآن در سراسر کشور
دکتر مهدی فیض در پاسخ به هنرنیوز گفت: آموزش و پرورش در تحقق اهدافش از همه ابزارهای هنر استفاده خواهد کرد و هم اینک نیز درحال هدفمند کردن زمینه های رشد هنر هستیم تا هنر فقط «هنر برای هنر» نباشد بلکه در راستای یک اندیشه متعالی باشد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۳
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، دکتر مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش طی نشستی خبری گفت : تربیت باید در همه ابعاد مبتنی بر آموزه های قرآنی باشد از این رو باید دقت شود تا در خارج از این چارچوب اهداف و آرمان های نظام تعلیم و تربیت را دنبال نکنیم.

وی افزود: معلم و مربی مهمترین رکن تعلیم و تربیت دانش آموزان شایسته است، بنابراین اگر محتوای آموزشی و ساختمان مناسب داشته باشیم، اما معلم شایسته در مدارس نباشد تمامی تلاش ها بی ثمر خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش دیگر فعالیت در طرح های مطالعاتی را بازتعریف نقش کانون های فرهنگی عنوان کرد و گفت: اکنون حدود یکهزار و 300 کانون فرهنگی در کشور وجود دارد که یکهزار و 100 کانون از این تعداد می تواند به عنوان مدارس تکمیلی فعالیت های خود را دنبال کنند لذا به دنبال بارتعریفی از فعالیت های این کانون ها هستیم تا فعالیت هایی که در قالب مدرسه قابل اجرا نیست در این کانون ها به عنوان مدارس تکمیلی اجرا شود.

فیض با اشاره به طرح های عملیاتی مدنظر این معاونت از ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای ارایه اطلاعات فرهنگی مورد نیاز مربیان پرورشی در مدارس خبر داد.

وی درمورد راهکارهای معاونت پرورشی و فرهنگی برای جلوگیری از آسیب های دانش آموزی تصریح کرد: وقتی خانواده ها بدون هرگونه محدودیتی ابزارهای فرهنگ غرب را در اختیار فرزندان خود قرار می دهند این مساله منجر به بروز برخی آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان در خارج از محیط مدرسه می شود از این رو همه دستگاه های ذیربط و البته خانواده ها باید در کنار هم قرار گیرند تا آسیب ها کاهش یابد.

این مسئول ارشد وزارت آموزش و پرورشی ادامه داد: مهندسی فرهنگی جامعه باید به سمتی برود که امید و آرمان ها را به نسل جوان و نوجوان القا کندتا از این مسیر بتوانیم به تعلیم و تربیت مناسب برسیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید « با توجه به اینکه حوزه فیلم و تئاتر نقش تربیتی موثری بویژه بر روی دانش آموزان خواهند داشت شما چقدر در رویکرد جدید به این دو حوزه توجه خواهید داشت؟» گفت: تربیت دانش آموزان در مقوله هنر یکی از اهداف آموزش و پرورش است و به نظر ما فارغ التحصیل مطلوب ما کسی است که هنرمند هم باشد. لذا ما در تحقق تمامی اهداف خودمان از همه ابزارهای هنر استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه درحال هدفمند کردن زمینه های رشد هنر هستیم تا هنر برای هنر نباشد بلکه هنر در راستای یک اندیشه متعالی قرار بگیرد.
مهدی فیض همچنین از تعامل جدید بین اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش با جشنواره فیلم رشد خبر داد تا هرآنچه در جشنواره رشد ساماندهی می شود در فعالیت های فرهنگی مدرسه ای نیزمورد استفاده قرار بگیرد.

وی به فعالیت 750 مرکز دارالقرآن در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است تا نقش این مراکز در کنار فعالیت های درون مدرسه ای برای تحقق اهداف قرآنی باز تعریف شود.

در این نشست همچنین محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در این حوزه سه اصل محوریت مدرسه، فراگیری در عین اثر بخشی و مشارکت پذیری و توسعه مشارکت ها مد نظر ما می باشد.
کد خبر: 93681
Share/Save/Bookmark