رنگ مرگ بر پیکر سینما / با «روحیه بسیجی» می توان به سینما کمک کرد
«بسیج» و« شورای عالی سینما» در گفتگو با ناصر شفق
رنگ مرگ بر پیکر سینما / با «روحیه بسیجی» می توان به سینما کمک کرد
ناصر شفق به عنوان سینماگری که به مدت هفت سال مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را برعهده داشته است معتقد است اگر سینما بخواهد حقیقت روح هستی تعهد هنر را به تصویر بکشد به جز گذشتن از «دریچه رستگاری بسیج» راه دیگری ندارد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
ناصر شفق تهیه کننده سینمای ایران و هنرمندی که سابقه مدیریت در عرصه سینما را در کارنامه خود دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به « بسیج» گفت: همه ما خودمان را جزئی از بسیج می دانیم و افتخار داریم به آن دریای معرفت راه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیج مدرسه عشق و مکتب زندگی و کلید رستگاری همه ملت ها است افزود: هر کجا بسیج وارد شود مطمئن باشید آن جامعه، سرافراز و سربلند خواهد بود چرا که معتقدم بسیج همزیستی دلها باهمدیگر است و جامعه ای که بسیج را به معنی کلمه داشته باشد هیچگاه ذلت نخواهد داشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی«آزادی سرخ» اضافه کرد: من به نوبه خودم یاد بسیجیانی را که مایه سربلندی انسان در جهان هستی بودند به ویژه شهدای بسیج مثل «شهید باکری» که به عنوان یک بسیجی؛ سرافرازانه فرمانده لشگر بود و توانست رسم نوینی از آیین زندگی را برای جوانان ترسیم بکند را تبریک می گویم.

مدیر عامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: اگر سینما بخواهد حقیقت روح هستی تعهد هنر را به تصویر بکشد به جز گذشتن از «دریچه رستگاری بسیج» راه دیگری نخواهد داشت. اگر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در سال 71 شکل گرفت به یقین نگاه بسیجی وار هنرمندان آن عرصه بود که به سینمای کشور ورود پیدا کردند و تعریف نویی از سینما انقلاب اسلامی را به تصویر کشیدند به طوری که وقتی در سال 1374 با نام «انجمن دفاع مقدس» به محضر مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان فرمودند نگویید انجمن سینمای دفاع مقدس بلکه بگویید «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» و این کلام رهبری نشانگر این است که این سینما می تواند راهگشا برای کل کشور باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی«حماسه مجنون» تاکید کرد: جا دارد بسیج به طور جدی از کارشناسان خبره عرصه هنر استفاده کند این در حالی است که متاسفانه چنین نگاهی الان کمتر وجود دارد و معمولا از نیروهای رده پایین تر و هنرمندانی که در عرصه سینما قابلیت کمتری دارند استفاده می شود و شاید به همین دلیل است که ما دیگر شاهد تولید کمتر آثار فاخر در عرصه بسیج و سینمای دفاع مقدس هستیم.

ناصر شفق با اشاره به «شورای عالی سینما» که مدتها است از برگزاری جلسات این شورا خبری نیست گفت: معتقدم برگزاری شورای عالی سینما می تواند راهگشا باشد به شرطی که به درست شکل بگیرد. متاسفانه در دولت یازدهم که شورای عالی سینما مطرح شد از اول، پایه آن به صورت غلط شکل گرفت. البته در این شورا چندین هنرمند خوب هم دیده می شود ولی عمدتا هنرمندان حاضر در این شورا، کسانی بودند که نتوانستند تاثیر آنچنانی بر روی این شورا بگذارند و چون بی هنر بودند لذا موثر هم نبودند.

تهیه کننده فیلم سینمایی « پرواز در نهایت» با اشاره به دولت یازدهم یادآور شد: شاید یکی از دلایلی که دولت یازدهم اقدامی نکرده است به خاطر رنگ مرگی است که بر پیکر سینما پاشیده شده است و طول می کشد تا چنین نگاهی اصلاح شود. البته این وضعیت باعث نمی شود ما ناامید شویم و دست از تلاش بکشیم. درحال حاضر خیلی از سینماگران نسبت به سینما ناامید شدند و معتقدند دیگر کاری نمی شود کرد اما اگر «روحیه بسیجی» داشته باشیم حتی برداشتن یک قدم کوچک برای بهسازی وضعیت سینما می تواند مثمرثمر باشد و امیدواریم دولت یازدهم در عرصه سینما؛ وظیفه خطیر خودش را در برابر سینماگران به نحو احسن انجام دهد.
کد خبر: 85374
Share/Save/Bookmark