امیدوارم «سگمار» در «هنروتجربه» اکران ‌شود
جواد مزدآبادی :
امیدوارم «سگمار» در «هنروتجربه» اکران ‌شود
به گفته مزدآبادی «سگمار» در ژانر اجتماعی نوشته شده و قصه درباره یک مار عظیم‌الجثه در حوالی تهران است که حیوانات زیادی را بلعیده است و در نهایت دو مارگیر تصمیم می‌گیرند برای به تله انداختن آن اقدامی کنند.
 
تاريخ : شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸
به گزارش هنرنیوز ، جواد مزدآبادی درباره فعالیت‎های اخبر خود در حوزه کارگردانی به سایت هنروتجربه گفت: به دلیل وضعیت کرونا نمی‌توانستم روی فیلمنامه‌ بلند تمرکز کنم، به همین دلیل مشغول فعالیت در حوزه فیلم کوتاه شدم و علاقه زیادی به فیلم کوتاه دارم. فیلمهای کوتاهی که ساختم پیش‌تر در بیش از ۶۰ فستیوال بین‌المللی حضور و جوایزی را هم دریافت کرده‌اند. به دلیل موج خلاقیت و نو بودن ایده‌ها و ساختارهای جشنواره‌ای آن، همیشه فیلم کوتاه برایم جذابیت داشته است و این مدیوم فارغ از مناسبات کلیشه‌ای فیلم‌های بلند است.

وی با اشاره به ساخت دو فیلم کوتاه اظهار کرد: به تازگی دو فیلم کوتاه کار کردم یکی از آنها پخش بین‌الملل خود را آغاز کرده است و در جشنواره فیلم کوتاه آسمان هم جایزه اول را گرفت. دومین اثر که فضای متفاوت‌تری دارد به نام «موازی تا بی‌نهایت» است که زیرنویس انگلیسی آن آماده شده است و برای پخش آن اقدام می‌کنیم. در فیلم «موازی تا بی‌نهایت» یک ابداع رقم خورده است.

کارگردان فیلم کوتاه «یک قفس آزادی» درباره فیلم بلند سینمایی «سگمار» توضیح داد: در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلم بلند به نام «سگمار» هستم و با توجه به اینکه برای آن سرمایه‌گذار پیدا کرده‌ام به‌زودی وارد پیش تولید خواهیم شد. «سگمار» در ژانر اجتماعی نوشته شده و قصه درباره یک مار عظیم‌الجثه در حوالی تهران است که حیوانات زیادی را بلعیده است و در نهایت دو مارگیر تصمیم می‌گیرند برای به تله انداختن آن اقدامی کنند.

در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلم بلند به نام «سگمار» هستم و با توجه به اینکه برای آن سرمایه‌گذار پیدا کرده‌ام به‌زودی وارد پیش تولید خواهیم شد. «سگمار» در ژانر اجتماعی نوشته شده و قصه درباره یک مار عظیم‌الجثه در حوالی تهران است که حیوانات زیادی را بلعیده است و در نهایت دو مارگیر تصمیم می‌گیرند برای به تله انداختن آن اقدامی کنند.

این مستندساز درباره این پرسش که از حضور بازیگران چهره در «سگمار» استفاده خواهد کرد یا خیر بیان کرد: تمام تلاش و دغدغه‌ام این است که با بازیگران جدید کار کنم که بوسیله فراخوان به این پروژه بپیوندند و تمایل دارم فرصت را در اختیار استعدادهای کشف نشده قرار دهم. به نظرم فیلمسازانی که در انتخاب بازیگر درگیر حضور بازیگران استار و سوپراستار نیستند نگاه جهانی‌تری دارند. فیلمسازی که به کار با بازیگران بااستعداد ناشناخته تمایل دارند؛ جدای از آنکه هزینه‌ها را مدیریت می‌کنند، می‌توانند هزینه‌ها را به سمت پخش بین‌الملل هدایت کنند تا به موفقیت فیلم کمک کنند و نه تجاری کردن گیشه‌های ملی.

کارگردان فیلم کوتاه «خفتگان بیدار» در پاسخ این پرسش که چرا تاکنون فیلمهای کوتاه خود را در «هنروتجربه» اکران نکرده اظهار کرد: به دلیل آنکه تهیه‌کنندگان فیلمهای کوتاهی که ساختم افراد مختلفی بودند، تاکنون در موسسه «هنروتجربه» اثری از من اکران نشده است. اما امیدوارم فیلم جدید من «سگمار» به دلیل خاص بودن روایت‌ و هنری و تجربی آن، در سینماهای «هنروتجربه» به اکران درآید.

مزدآبادی با بیان اینکه موسسه «هنروتجربه» در اکران فیلمهای کوتاه و هنری و تجربی اقدامات خوب و مثبتی انجام داده است که انکارنشدنی است، اضافه کرد: هر اکرانی برای فیلمساز می‌تواند یک نقطه قوت و دلگرمی تلقی شود. هر اثر زمانیکه دیده می‌شود ارزش پیدا می‌کند. هر چه مخاطب بیشتری امکان تماشای اثری را داشته باشند، فیلمساز به هدف خود که به اشتراک گذاشتن جهانبینی‌اش است، زودتر خواهد رسید اما متاسفانه هنوز این مدیوم آنقدر جا نیفتاده که بتوانیم مخاطب فیلم کوتاه را به سینما بکشانیم و نیاز هست تا رسیدن به این فرهنگسازی از امکان اکران آنلاین مدد جست.

موسسه «هنروتجربه» در اکران فیلمهای کوتاه و هنری و تجربی اقدامات خوب و مثبتی انجام داده است که انکارنشدنی است. هر اکرانی برای فیلمساز می‌تواند یک نقطه قوت و دلگرمی تلقی شود.

کارگردان «دیوار زندگی» با تاکید بر اهمیت اکران آنلاین فیلمهای کوتاه عنوان کرد: باید دستورالعملی تعیین کرد تا پلتفرم‌های آنلاین همانند فیلیمو، نماوا و … که درآمد زایی بالایی هم دارند با اکران هر فیلم بلند و یا سریال، موظف به اکران پنج فیلم کوتاه باشند و این مهم به صورت یک دستورالعمل اجرایی درآید و به این ترتیب مخاطب فیلمهای فوق‌العاده و خوب کوتاه را خواهد دید و چه بسا در ادامه به این مدیوم بسیار علاقمند شود. ما فیلم‌های کوتاهی داریم که ارزششان به مراتب از بسیاری از فیلم‌های بلند سینمایی بیشتر است. مدیران فرهنگی با یک راهکار و مدیریت درست می‌توانند هم این مدیوم شریف را به جامعه بیشتر بشناسانند و هم بانی انگیزه در فیلمسازان فیلم کوتاه برای ساخت فیلمهای بیشتر در این مدیوم شوند.

جواد مزدآبادی با اشاره به اینکه در وضعیت کرونایی سینما چاره‌ای جز امیدواری نداریم که دوباره مخاطب برای تماشای فیلم به سینما بیاید، افزود: سینما صنعتی تاثیرگذار بر فرهنگ جامعه است و جای خالی آن می‌تواند مضرات زیادی داشته باشد. فارغ از اینکه جمعیت زیادی از طریق سینما ارتزاق می‌کرده‌اند و در حال حاضر خانه‌نشین شده‌اند. باید همگی تلاش کنیم که به طریقی چراغ سینما را در عرصه‌های ملی و بین‌الملل روشن نگه داریم.
کد خبر: 98767
Share/Save/Bookmark