برگزیدگان سومین دوره مسابقه دانشجویی معمار برتر معرفی و تقدیر شدند.
برگزیدگان سومین دوره مسابقه دانشجویی معمار برتر معرفی و تقدیر شدند.
مدیرعامل مرکز معماری ایران تاکید کرد: سال اول که برگزاری این مسابقه را اعلام کردیم این بحث پیش آمد که شاید این مسابقه فقط در حد یک رویداد باشد اما اکنون به جریانی تبدیل شده که امیدواریم دهمین دوره آن را هم شاهد باشیم.
 
تاريخ : شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۶
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز معماری ایران ؛ آیین اختتامیه سومین دوره مسابقه دانشجویی معمار برتر 94 با حضور مهندس فاطمی مدیرعامل مرکز معماری ایران، دکتر کامران افشارنادری، دکتر شهاب میرزائیان، مهندس حبیبه مجدآبادی و شرکت کنندگان در این مسابقه و جمعی دیگر از اساتید معماری ایران برگزار شد.

بر پایه این گزارش ، در این مسابقه معماری بالغ بر700 نفر ثبت نام کرده بودند که 120 اثر به دبیرخانه این مسابقه رسید. و جلسه داوری آثار رسیده در روز نیمه شعبان برگزار شد.

مهندس فاطمی مدیرعامل مرکز معماری ایران در این مراسم طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری سومین دوره این مسابقه معماری گفت: « وقتی ما سال اول این مسابقه را برگزار کردیم، بسیاری تصور می کردند که این مسابقه در حد یک event باقی خواهد ماند. اما خوشبختانه این مسابقه تبدیل به یک جریان شده است که امیدوارم شاهد برگزاری دهمین دوره آن نیز باشیم. »

در ادامه این برنامه با پخش فیلمی مستند نحوه قضاوت و داوری آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه به نمایش درآمد سپس دکتر شهاب میرزائیان طی سخنانی با موضوع دوئل معماری، چگونه داور مسابقه را شکست دهیم؟ به تشریح نحوه داوری و عملکردهایی که باید فرد شرکت کننده در مسابقه داشته باشد پرداخت.

وی ابتدا با نمایش اسلایدهایی از مسابقات مختلف ورزشی که طی آن با خطای داوری نتیجه بازی به نفع تیم دیگر رقم خورده می شود پرداخت و یکی از علل آن را عملکرد بازیکن خاطی در مدیریت و فریب داور دانست.

میرزائیان تصریح کرد: وقتی ما در یک مسابقه شرکت می کنیم فکر می کنیم که رقابت ما با سایر شرکت کننده هاست اما به نظر من رقابت با داورهاست. ما با سایر کارهایی که در مسابقه شرکت می کنند آشنایی نداریم اما می توانیم با عملکرد درست خود ، داوران را تحت تاثیر قرار دهیم.»

وی سپس 6 پارامتر عنوان و موضوع پروژه، مقیاس پروژه و تفکر، نحوه ارائه ، شناسایی داوران و کسب اطلاع از عملکرد شخصی داوران و موضوعات مورد علاقه، اغراق،تاکید و ساده نمایی را برای عملکرد شرکت کننده در یک مسابقه معرفی کرد.

میرزائیان در ادامه گفت :« ما باید بدانیم که پروژه هایمان را در چه مقیاسی ارائه کنیم. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک. ما وقتی در مسابقه شرکت می کنیم یک ایده ساده به ذهنمان می رسد و به آن نمی پردازیم و آخربه ایده ای می رسیم که تصور می کنیم این یکی به ذهن هیچ کدام از شرکت کننده ها نرسیده است. در حالی که همان ایده ساده اولیه با پرداختی ارائه درست شاید کار موفق تری باشد. ساده نمایی در کار به این معناست که ایده به ساده ترین شکل ممکن ارائه شوند. در بعضی از شیت ها به قدری عناصر مختلف را نمایش می دهند که ایده اصلی گم می شود.»

در ادامه این مراسم بیانیه هیات داوران توسط پرهام مقدم راد قرائت شد در مهمترین بخش این بیانیه اشاره شده بود که هیات داوران 4 اثر را به عنوان آثار تقدیر شده و سه اثر را به عنوان آثار اول تا سوم معرفی خواهند کرد.

بعد از تقدیر از هیات داوران ، نفرات برتر این مسابقه به شرح زیر اعلام گردید:

نفرات برتر:
نفر سوم : عسل مرادی
نفر دوم : امیر سیستانی زاده
نفر اول : آیدا گلناری، فرشته حسن زاده، النازذاکری

آثار تقدیرشده :

زهرا آشوبی، شیداقطبی، کسری شفیعی زاده، علی نظری، بابک جمشیدی، محمدشاه حسینی، نگار نبوی، بهنام شیرخوان، حسین زین آقاجی

کد خبر: 91683
Share/Save/Bookmark