«انوشیروان ارجمند» بازیگر مسلط و بی‌حاشیه‌ای بود
جواد شمقدری در گفتگو با هنرنیوز:
«انوشیروان ارجمند» بازیگر مسلط و بی‌حاشیه‌ای بود
رئیس سابق سازمان سینمایی کشور از «انوشیروان ارجمند» به عنوان بازیگری مسلط که حساسیت ویژه‌ای برای نقش‌های خود قائل بود یاد کرد و گفت: ایشان یکی از بازیگران بی‌حاشیه بود که حضورش سر هر فیلمی حضور آرام بخشی برای گروه محسوب می‌شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱
جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی کشور و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز در مورد در گذشت زنده یاد «انوشیروان ارجمند» که روز گذشته بعد از چند روز دست پنجه نرم کردن با بیماری قلبی، دار فانی را وداع گفت با بیان اینکه مرحوم انوشیروان ارجمند در سریال «فرستاده» با من همکاری می‌کرده بود افزود: آن چیزی که در مورد ایشان می‌توانم بگویم این است که مرحوم ارجمند در حوزه بازیگری و نقش‌هایی که می‌پذیرفت واقعا اهتمام ویژه‌ای داشت تا بتواند نقش را به صورت کامل در وجودش متجلی سازد. تلاش ایشان برای آن نقشی که قرار بود بازی کند به گونه‌ای بود که با تمام وجود و با تمام سلول‌هایش آن را بازی می‌کرد و کار او واقعا ستودنی بود.

وی اضافه کرد: مرحوم انوشیرون ارجمند از آن بازیگرانی بود که بدون حاشیه به کار بازیگری می‌پرداخت و هر نقشی را هم که می‌پذیرفت آن را به بهترین شکل به مخاطب ارائه می‌داد.

کارگردان فیلم سینمایی «بر بال فرشتگان» تصریح کرد: خانواده مرحوم انوشیروان ارجمند خانواده‌ای هستند که در عرصه تا‌تر و بویژه بازیگری، حضور موثر و قوی‌ای دارند و‌‌ همان طوری که گفتم آن مرحوم در زمان حیاتش حاشیه‌ای نداشت و من نشنیدم که فردی به هنگام کار کردن با ایشان از وی دلخوری داشته باشد. چرا که حضور مرحوم ارجمند یک حضور آرام بخش برای همه گروه محسوب می‌شد و او با تمام وجودش در خدمت تیم و گروهی بود که در آن حضور داشت.

جواد شمقدری تاکید کرد: متاسفانه سینما، تا‌تر و تلویزیون ایران یکی از بهترین بازیگران خودش را از دست داد. اما نقش‌هایی که ایشان از خودش به جا گذاشت همیشه ماندگار خواهند بود.

رئیس سابق سازمان سینمایی کشور خاطر نشان کرد: معمولا مرحوم ارجمند در نقش‌های منفی ظاهر می‌شد و شاید به دلیل همین نقش‌های منفی بود که آن طوری که باید و شایسته بود مردم خیلی با او ارتباط برقرار نمی‌کردند اما ایشان به راحتی با این موضوع کنار آمده بود و با توجه به اینکه در اکثر کارهای تاریخی نقش منفی برعهده داشت اما پذیرفته بود که خیلی هم جلوی وی‌ترین نباشد.

کارگردان سریال «فرستاده» با اشاره به تواضع و درک درست مرحوم انوشیروان ارجمند از نقش یاد آور شد: ایشان درک درستی از نقش، بازی و هنر داشت که جا دارد از «تواضع» ایشان هم در اینجا یادی بشود. نوع بازی و درک ایشان از نقش و همچنین تواضع وی می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل جدید بازیگران امروزه به شمار آید.
کد خبر: 77463
Share/Save/Bookmark