سازمان سینمایی سهمی از انجمن سینمای جوان نمی خواهد
گزارش هنرنیوز از نشست خبری مدیرعامل انجمن سینمای جوان با اصحاب رسانه؛
سازمان سینمایی سهمی از انجمن سینمای جوان نمی خواهد
نشست خبری مدیرعامل انجمن سینمای جوان با اصحاب رسانه در صبح امروز در سالن اجتماعات انجمن سینمای جوان برگزار شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
در ابتدای نشست خبری مدیر عامل انجمن سینمای جوان در ارتباط با فعالیت‌های اخیر انجمن و تلاش آن برای تقویت پایه‌های سینمای ملی ایران گفت: در کشور‌های کمی ارگانهایی مانند انجمن سینمای جوان وجود دارد و از این جهت جوانان ما باید خرسند باشند چرا که می‌توانند از این پتانسیل برای آموختن سینما همراه با تجهیزات فنی بهره ببرند و تمام این اتفاقات واقعاً با کمترین هزینه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به طولانی بودن دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: ایراد این دوره‌ها ۱۵ ماهه بودن آن است که باعث می‌شود تعدادی از هنرجو‌های انجمن ریزش داشته باشند و دیگر به ادامه آموزش نپردازند. بنا بر این انجمن تصمیم گرفت دوره‌های آموزشی را ۶ ماه در نظر بگیرد و بعد از آن هرجو‌ها فیلم‌های آموزشی خود را می‌سازند و سپس در ادامه مسیر آموزش قرار می‌گیرند. بسیاری از هنرجو‌های ما نمی‌خواهند وارد فضای سینما بشوند و فقط برای اینکه حرفه‌ای را یاد بگیرند و وارد بازار کار شوند به سراغ کارگاه‌های آموزشی ما می‌آیند و باید تمام این موارد را لحاظ کنیم. بنا بر این ما سیاست‌های آموزشی تکدرس را پیش گرفتیم. به زودی بوشهر میزبان سومین مرکز آموزش خواهد شد و در دو شهر دیگر مرکز انیمیشن نیز تاسیس خواهد شد.

ایل بیگی در ادامه این چنین گفت: ما تولیداتمان را به ۳ بخش تقسیم کرده‌ایم تولید حین آموزش، تولید فیلم‌های اول و تولید فیلم‌های حرفه‌ای که با همکاری و نظر اساتید انجام می‌شود. در بخش آموزش فیلم‌های آموزشی افراد بررسی می‌شود و توسط اساتید بهترین‌ها به مرحله تولید فیلم اول خواهند آمد که در این بخش ما نیر حمایت‌هایی را خواهیم کرد و دیگر مانند گذشته حمایت هایما فقط تجهیزات نیست بلکه تلاش شده تا سقف حداکثر یک میلیون تومان کمک مالی شود. ما در انجمن امکان ساختن فیلم‌های کوتاه خوبی را فراهم می‌کنیم اما باید به برخی موضوعات توجه ویژه‌ای شود مانند (مسائل اقتصادی، اجتماعی، حقوق شهروندی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، نمایش دستاوردهای جدید علمی دانشمندان و...) در ضمن باید این نکته را عنوان کنم که تلاش داریم تا بحث فیلم نامه‌های اقتباسی و ساختن فیلم‌های این چنینی را وارد فضای انجمن کنیم ما در ادبیات مان موارد خوبی برای اقتباس داریم که به آن‌ها بی‌توجهی شده است.

مدیرعامل انجمن سینمای گفت: ما سیاست‌‌هایمان را به صورت متمرکز پیش می گیریم اما غیر متمرکز عمل خواهیم کرد به این ترتیب شوراهایی را در دفاتر شهرستان‌ها تشکیل داده‌ایم که طرح‌های یک صفحه‌ای فیلم ساز را ببینند و اگر توجیه پذیر بود آن فیلم ساز را بخواهند تا از طرحش دفاع کند و در ‌‌نهایت هم برآورد بودجه دهد. در ادامه باید گفت که ستاد مرکزی هیچ فیلمی را دیگر تولید نخواهد کرد این شرایط به این دلیل است که دیگر نمی‌خواهیم بچه‌های سایر استان‌ها برای ساختن فیلم و طی کردن مراحل آن به تهران مهاجرت کنند بلکه باید کار‌ها در‌‌ همان جا صورت بگیرد. و تا به امروز هم ۵۰ طرح تصویب شده و قرار داد‌های آن هم صورت گرفته و بخشی از آن‌ها مشغول تولید اثرشان هستند.

ایل بیگی در ادامه گفت: یکی از اشکالات انجمن در برگزارری جشنواره در طی سال‌های متمادی این بوده است که بچه‌های سایر استان‌های نتوانسته‌اند کار‌های خودشان را در شهرستان‌ها ببینند و آن‌ها را نقد کنند ما تلاش کردیم تا با برگزاری هفته‌های فیلم و عکس این امکان فراهم شود. در ۵۲ شهر که برای هرکدام مبلغ ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود این کار را انجام دادیم که میلیارد‌ها تومان ارزش داشت. ما باید جشنواره‌های استانی سالانه را با همت مراکز استان‌ها و نماینده انجمن که در استان‌های مورد نظر مشخص شده است برگزار نمایم و این نماینده‌ها وظیفه دارند تا شرایطی را فرهم کنند تا حتی شهر‌هایی در استان که انجمن در آنجا حضور ندارد تبلیغاتی انجام دهند تا آن‌ها هم شرکت داشته باشند بلکه باید با این کار به کشف استعداد‌های درخشان بپردازیم.

وی در ادامه گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای در ادامه این جشنواره‌ها باید تکمیل کننده آن باشد و باید تلاش داشته باشیم تا مرتباً هفته‌های فیلم بعد از برگزاری جشنوارهبین المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شود. نباید هر کاری را به هر قیمتی وارد جشنواره کنیم باید دقت بیشتری داشته باشیم تا داوران بعد از دیدن کار‌ها کیفیت لازم را شاهد باشند.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان گفت: جوایز بین المللی در جشنواره فیلم کوتاه تهران باید کمی چشم گیر باشد تا فیلم ساز خارجی علاقه‌مند به شرکت در آن شود به همین دلیل ما مبالغ جایزه را به صورت یورو اعلام کردیم به این صورت جذب فیلم ساز خارجی بهتر صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: بنده در جلسه قبلی که با اصحاب رسانه داشتم موظف بودم آنچه را که تحویل گرفتم بررسی و اعلام نمایم این کاری است که بعد از بنده هم صورت خواهد گرفت اگر دقت می‌کردید بنده از‌‌ همان ابتدا اعلام نظر نکردم و چند ماهی مشغول بررسی اوضاع موجود بودم.

حبیب ایل بیگی در پاسخ به سوال خبرنگار سینمایی هنرنیوز در ارتباط با اینکه برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان سینمایی قرار است ساختمان انجمن که در حال ساخت است را تقسیم کند و بخشی از آن را به امور جشنواره‌ها اختصاص دهد گفت: بنده این موضوع را کاملاً تکذیب می‌کنم و اصلاً همچین چیزی وجود ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار هنرنیوز مبنی بر اینکه آیا تداخل و همزمانی چند جشنواره بر کیفیت برگزاری آن‌ها تاثیر گذار نخواهد بود گفت: فکر نمی‌کنم کیفیت برگزاری جشنواره‌ها زیر سوال برود چرا که ما نباید نگاه‌مان معطوف به تهران باشد ستاد‌های جشنواره‌ها هر کدام به طور مجزا در حال پیش برد کار‌هایشان هستند.
کد خبر: 74303
Share/Save/Bookmark