استقبال تهران از ماه رمضان با طرح های قرآنی /  اگر در جایی آسیب خوردیم به فرهنگ قرآنی عمل نکردیم.
در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه شمیم وحی مطرح شد:
استقبال تهران از ماه رمضان با طرح های قرآنی / اگر در جایی آسیب خوردیم به فرهنگ قرآنی عمل نکردیم.
شهردار تهران با بیان اینکه ما باید به فضای عملی درحوزه قرآن دست پیدا کنیم تصریح کرد: اگر در جایی آسیب خوردیم معلوم است که به فرهنگ قرآنی عمل نکردیم.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، صبح امروز ، شهردار تهران قبل از افتتاحیه دومین نمایشگاه شمیم وحی ، در نشست صمیمی با اساتید و نخبگان قرآنی شهر تهران که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از مدیران و اساتید قرآنی در مسجد باع موزه دفاع مقدس برگزار شد حضور یافت و گفت: اگر خون مطهر شهدا و ایثارگری جانبازان و سختی هایی که رزمندگان در دوران دفاع مقدس کشیدند نبود حتما چنین فضاهایی برای من و شما فراهم نبود تا با آرامش و امنیت به گفتگو بنشینیم.

وی با بیان اینکه بعد از ایثارگری و مجاهدت ایثارگران ؛ این فضای قرآنی کشور را مدیون مقام معظم رهبری هستیم افزود: ما در شهرداری تهران سه موضوع قرآن ، نماز و اذان را در راس حوزه فرهنگی قرار دادیم و در همه فعالیت های فرهنگی شهرداری نیز موظف به رعایت این سه موضوع هستیم.

قالیباف تاکید: هنگامی که فضای هر محیطی، فضای قرآنی و الهی باشد خودِ محیط انسانها را تربیت خواهد کرد مثل دوران دفاع مقدس، این درحالی است که اگر انسانها می خواهند به موفقیت برسند باید به هر آنچه که در قرآن هست عمل کنند و فضا را فضای قرآنی بکنند.

شهردار تهران با بیان اینکه ما باید به فضای عملی درحوزه قرآن برسیم تصریح کرد: اگر در جایی آسیب خوردیم معلوم است که به فرهنگ قرآنی عمل نکردیم.

وی از فرهنگ اهل بیت به مثابه فرهنگ قرآنی یاد کرد و با تاکید به رسیدگی بر مشکلات نیازمندان گفت: بیش از 60 بار در قرآن به نیازمندان و مساکین قبل از نماز تاکید شده است. این درحالی است که یکی از بحث های قرآن توجه به محرومین است.

به گفته شهردار تهران، باید پیش قراولان فقرزدایی در شهر تهران ، مجامع قرآنی باشند و کسانی که مدعی فرهنگ قرآنی هستند می بایست انضباط شهری و محروم زدایی را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار هنرنیوز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز در این نشست صمیمی از حمایت شهرداری از ۲۷۰۰ موسسه و جلسه قرآنی در ماه رمضان خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی با بیان اینکه تهران در ماه رمضان، شهر قرآنی می‌شود و میزان حمایت شهرداری از موسسات قرآنی نسبت به سنوات گذشته دو برابر شده است افزود : 500 موسسه قرآنی، 354 سرای محله، 500 خانه قرآن و 1100 جلسه خانگی قرآنی در ماه مبارک رمضان از سوی شهرداری مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گفته وی ، امسال شهرداری تهران توانسته است از 2700 موسسه قرآنی، خانه قرآن و دیگر حوزه های قرآنی حمایت کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران از 300 هزار تومان تا یک میلیون و 300 هزار تومان به این موسسات قرآنی کمک می‌کند یاد آور شد: همزمان در هشت نقطه محوری تهران و در مناطق 22 گانه 30 نمایشگاه قرانی برگزار می‌شود.

میثم امرودی همچنین از تهیه شناسنامه قرآنی شهر تهران و برگزاری مسابقات قرآنی خبر داد که برای اجرا در انتظار تصویب شورای شهر است.

وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان، سازمان زیباسازی با چاپ طرح‌های قرآنی شهر را برای ماه رمضان آماده می‌کند.

یاد آوری می شود که قبل از سخنان شهردار تهران و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ، برخی از اساتید قرآنی به بعضی از مشکلات حوزه خود اشاره کردند.
کد خبر: 91692
Share/Save/Bookmark