مردم فیلم‌های دفاع مقدس تکراری نمی‌خواهند
پروانه مرزبان در گفتگو با هنرنیوز:
مردم فیلم‌های دفاع مقدس تکراری نمی‌خواهند
یک تهیه کننده فیلم‌های دفاع مقدس گفت: اگر قرار باشد فیلم‌های دفاع مقدس تکرار مکرات باشد مطمئن باشید که مردم از دیدن این نوع فیلم‌ها خسته خواهند شد و دیگر روی خوش نشان نخواهند داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
پروانه مرزبان تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد وضعیت این فیلم افزود: تدوین این فیلم به پایان رسیده است و هم اکنون در مرحله صدا گذاری و جلوه‌های کامپیوتری است. ضمن اینکه آقای عبدی، آهنگ سازی این فیلم را هم در اُکراین و هم در ایران خواهد ساخت.

وی اضافه کرد: متاسفانه سختی فیلم «تا آمدن احمد» خیلی زیاد بود. ضمن اینکه ما هفت ماه منتظر ماندیم تا شرکت نفت به ما اجازه فیلمبرداری جزیره خارک را صادر کند اما با این همه معطلی، این اجازه به ما داده نشد! و ما هم مجبور شدیم بخشی از لوکیشن‌ها را در شهرک غزالی و بخشی را هم در گناوه فیلمبرداری کنیم و فقط از راه دور توانستیم تصاویری از جزیره خارک بگیریم تا مظلومیت مردم این منطقه را نشان دهیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» تصریح کرد: باید فیلم‌های دفاع مقدس، هم بیشتر تولید شود و هم، بیشتر دیده شود. چون به نظر می‌رسد که نسل جوان ما عن قریب است که هیچ تعریفی از دفاع مقدس نداشته باشد. اگر ما با ساخت فیلم‌های دفاع مقدس آن شرایط را به آنان معرفی نکنیم و نگوییم که چه اتفاقاتی در کشور روی داده است چگونه می‌توانیم ادعای دفاع مقدس را داشته باشیم.

پروانه مرزبان با بیان اینکه باید مسئولین سینمایی توجه ویژه‌ای به فیلم دفاع مقدس داشته باشند خاطر نشان کرد: من فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» را بیشتر با بودجه شخصی ساختم و تنها انجمن دفاع مقدس از ما حمایت کرد و بنیاد فارابی هم وامی به ما داد تا این فیلم را به اتمام برسانیم.

این تهیه کننده سینمای ایران گفت: اگر قرار باشد فیلم‌های دفاع مقدس تکرار مکرات باشد مطمئن باشید که مردم از دیدن این نوع فیلم‌های دفاع مقدس خسته خواهند شد و دیگر روی خوش نشان نخواهند داد. ما باید فیلم‌های دفاع مقدس را به روز کنیم و اتفاقات به روز را وارد این ژانر کنیم که خوشبختانه فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» چنین کاری را انجام داده است و ما توانستیم حال و گذشته را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه باید در فیلم‌های دفاع مقدس به دنبال مضامین بکر بود ادامه داد: هنوز امریکا با آن سینمای قوی‌ای که در اختیار دارد. پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که تولید می‌کند فیلم‌های جنگی است. چرا؟ چون هم مضامین بکر را انتخاب می‌کند و هم برای تولید آن هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود.

پروانه مرزبان در مورد تعلق خاطر خود به مضامین دفاع مقدس اظهار داشت: من ۲۵ سالی است که در عرصه تولید فیلم‌های دفاع مقدس کار می‌کنم وعلاقه خاصی به این مضامین داریم و خوشبختانه شهدا نیز در این مسیر راهنمای من هستند و مرا در این کار یاری می‌دهند. اگر شهدا جان فدایی نمی‌کردند ما الان نمی‌توانستیم به راحتی زندگی کنیم. پس باید آنان را ارج نهیم و یکی از راههای قدر‌شناسی از شهدا؛ تولید فیلم‌های دفاع مقدس و انعکاس فداکاری‌ها و ایثارگریهای این دلاوران است.

این تهیه کننده فیلم‌های دفاع مقدس گفت: فیلم‌های دفاع مقدس می‌تواند عطر شهدا را بار دیگر در جامعه تسری ببخشند. بنابراین باید تلاش کنیم تا این فیلم‌ها ضعیف ساخته نشوند. فیلم‌های دفاع مقدس باید ارزش‌ها و ایثارگریهای و اخلاق مداری رزمندگان را به تصویر بکشد به گونه‌ای که مخاطب با دیدن این فیلم‌ها از وجود چنین دلاورانی به وجد بیایند و به خودش ببالند و مسیر زندگی‌اش را طوری طراحی کنند که به شیوه و منش آنان نزدیک‌تر شوند.

وی افزود: مطمئن باشید که ساخت فیلم‌های دفاع مقدس بدون حمایت‌ها و تشویق نهاد‌ها و سازمان‌هایی که متولی این کار هستند میسر نخواهد شد. ما نیازمند نگاه ملی به تولید فیلم‌های دفاع مقدس هستیم و می‌بایست همه ارگان‌ها در تولید این فیلم‌ها مشارکت داشته باشند. اینکه شرکت نفت بعد از هفت ماه به ما اجازه فیلمبرداری در جزیره خارک را نمی دهد فاجعه است و جز خستگی و دلسردی برای ما چیزی نخواهد داشت. در حالی که باید آنان مشوق ما برای تولید چنین مضامینی باشند نه اینکه برای ما مانع تراشی کنند.
کد خبر: 77562
Share/Save/Bookmark