علیرضا مختارپور: لحن صمیمی و پدرانه نامه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد
با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی؛
علیرضا مختارپور: لحن صمیمی و پدرانه نامه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد
نکات بسیار زیبایی در این نامه وجود دارد و این درحالی است که این نامه از طرف شبکه های مجازی و توسط مردم توزیع شدند و دولتها در نشر این نامه دخالتی نداشتند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی با بیان اینکه لحن نامه ، صمیمی ، پدرانه و در عین حال آگاهانه است که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد گفت: در این نامه چند نکته مهم وجود دارد. اول اینکه؛ این پیام به صورت «نامه نگاری» است یعنی به شیوه پیام ، اطلاعیه ، بیانیه و یا سخنرانی نیست بلکه یک «نامه» است. نامه می تواند یک نوع مکاتبه و مسیر صمیمی برای گفتگو تلقی شود چرا که وقتی شما به کسی نامه ای می نویسید یعنی او را مورد ِمهر و محبت قرار می دهید.

وی افزود: نکته بعدی در نامه مقام معظم رهبری این است که مخاطب این نامه «جوانان غربی» هستند. یعنی دولتها ، دولتمردان ، مسئولین ، سازمانهای سیاسی نیستند بلکه فقط جوانان هستند. به نوعی در این نامه آمده است ای جوان! تو که هر روز پیام های مختلفی را می شنوی این نامه را هم که از سوی یک پدر نوشته شده است مطالعه کن .

مختار پور با اشاره به نکته دیگری از نامه رهبری تصریح کرد: نکته بعدی که در این نامه وجود دارد،«همدردی» است که با جوانان غربی شده است. به عبارتی در این نامه آمده است ای جوانان ! تصور نکنید ما در مصائب و عواطف شما در نقطه مقابل قرار داریم بلکه ما هم با شما همدردیم و اگر شما از اینکه زنی در پاریس بر اثر انفجار کشته می شود ناراحت هستید ، ما هم ناراحتیم. ما هم برای جوانان ، کودکان و زنانی که در کشورهای مختلف مثل فلسطین ، لبنان و ... کشته می شوند ناراحت هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاکید کرد: آیا تصویری که تاکنون تمدن و فرهنگ غربی از اسلام و مسلمانان ارائه داده درست است؟ واقعا جای سوال است که چرا آدمهای مختلف از کشورهای اروپایی به داعش می پیوندند؟! چطور این مساله امکان پذیر است؟ شما این همه تصویر سیاه و تحریف شده از اسلام نشان دادید پس چرا به همین راحتی، آدمها از بلژیک و سوئد و آلمان و ... به داعش می پیوندند تا جلوی دوربین، سر ببرند؟!

مختار پور اظهار داشت: چند دهه است که همه کارشناسان تعلیم و تربیت به افزایش فیلم های خشنونت آمیز در کشورهای غربی معترض هستند حتی کار به جایی رسیده که کارتون هایی را که برای بچه ها پخش می کنند مملو از خشنونت و ماشین های جنگی است. دیگر از آن کارتون های قدیمی که روح کودکان را تلطیف می کرد و زمانی که ما کوچک بودیم پخش می شد خبری نیست. وقتی تصاویر فیلم های جهان غرب، به سمت خشونت می رود باید این را هم بدانند که این تصاویر یک روز، عینیت خواهد یافت. بی شک این مسائل در خشونت های دنیای غرب موثر بوده است.

وی با اشاره به نامه رهبری گفت: نکات بسیار زیبای دیگری در این نامه وجود دارد و این درحالی است که این نامه از طرف شبکه های مجازی توزیع شدند و دولتها در نشر این نامه دخالتی نداشتند. مطمئن باشید هر تعداد از جوانان غربی که این نامه را مطالعه کنند، تلنگری در ذهن آنان ایجاد خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خاتمه تاکید کرد: چون لحن این نامه صمیمی و پدرانه است می تواند بیشتر تاثیر گذار باشد چرا که مقام معظم رهبری در نامه اول خودشان هم فرموده بودند که این نامه از سوی پدری است که شماها را فرزندان خود می داند.
کد خبر: 85699
Share/Save/Bookmark