آثار امسال خالی از امید نیستند! / تقدیر از 14 دوبلور پیشکسوت /  رونمایی از فیلم های سیمرغ گفته دوره های قبل
در نشست خبری دبیرجشنواره فیلم فجر اعلام شد: ( بخش دوم)
آثار امسال خالی از امید نیستند! / تقدیر از 14 دوبلور پیشکسوت / رونمایی از فیلم های سیمرغ گفته دوره های قبل
دبیرجشنواره فیلم فجر از سال آینده به عنوان سالی که فیلم‌های سینمایی ایران با استقبال روبرو خواهد شد یاد کرد و گفت: معتقدم بسیاری از فیلم‌های حاضر در جشنواره در زمان اکران پرفروش خواهند شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به بحث داوریها یاد آور شد: در بخش داوری حرف‌هایی شنیده شده است که وظیفه خود می‌دانم پاسخگو باشم. ما تمام تلاش‌مان را کردیم که در انتخاب هیات داوران از بیشترین ظرفیت سینمای ایران استفاده شود و طیف‌های مختلفی در داوری بخش سودای سیمرغ حضور داشته باشند. همچنین در بخش نگاه نو نیز تلاش کردیم تا از نیروهای جدید و جوان و کسانی که تاکنون کمتر سابقه داوری داشته‌اند استفاده کنیم.

وی خبر داد که در روز جمعه نهم بهمن ماه ، مجموعه‌ فیلم‌هایی که در دوره‌های قبلی سیمرغ کسب کرده‌اند در یک بسته رونمایی ‌خواهند شد.

به گفته حیدری تقدیر از ۱۴ نفر از دوبلورهای پیشکسوت و میانه سینمای ایران و همچنین رونمایی از بسته موسیقی شامل ۱۰۰ موسیقی بر‌تر فیلم‌های بعد از انقلاب نیز از دیگر برنامه های جشنواره خواهد بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر در مورد فشارهای جانبی به جشنواره برای حضور برخی از فیلم ها در بخش مسابقه و مسائل دیگر خبر داد که جشنواره در مقابل این فشارها ایستادگی کرده است و تعداد 22 فیلم بخش مسابقه را کم و زیاد نکرده است.

محمد حیدری تاکید کرد که رای هیات داوران تحت تاثیر هیچ فشاری نبوده و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: نمایش فیلم‌ها در برج میلاد از ساعت ۱۴ آغاز و در بعضی از روز‌ها برنامه نمایش فیلم‌ها تا ساعت ۱۲ شب ادامه خواهد داشت حتی ممکن است نمایش چند فیلم از جشنواره پس ازساعت 12 شروع شود.

به گفته دبیر جشنواره فیلم فجر؛ آثار امسال خالی از امید نیستند هر چند که ممکن است انتقادهای اجتماعی را هم مطرح کرده باشند.

وی در مورد فیلم های انیمیشن جشنواره فیلم فجر از نمایش هشت فیلم انیمیشن در سینماهای مردمی خبر داد.

حیدری درباره نبود برخی از سینماگران پیشکسوت در فهرست هیات داوران جشنواره به کیانوش عیاری اشاره کرد که این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت: خانم بنی‌اعتماد هم به دلیل سفر به هندوستان نتوانستند داوری جشنواره را بپذیرند.

به گفته او؛ امسال دبیر جشنواره فیلم فجر، همان طوری که در فراخوان هم ذکر شده است هیچ جایزه‌ای را به فیلم ها نخواهد داد و جوایز فقط به صلاحدید هیات داوران اهدا خواهد شد.

محمد حیدری با اشاره به مراسم افتتاحیه در تالار وحدت و با بیان اینکه تلاش می کنیم افتتاحیه طولانی نداشته باشیم خبر داد که در این مراسم خبری از سخنرانی های معمول که در هر دوره انجام می شده نیست و مراسم راس ساعت 19 و با تجلیل از 4 سینماگر آغاز خواهد شد.

وی در مورد سانس های نمایش فیلم در برج میلاد ، اولین سانس را متعلق به بخش مستند، بخش دوم هنروتجربه و سه سانس باقیمانده را نمایش فیلم‌های سودای سیمرغ و نگاه نو اعلام کرد.

محمد حیدری در مورد برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در دیگر استان ها، این سیاست را به دلیل نبود بوجه استان ها منتفی اعلام کرد و گفت: اگر چه ما هم مایل بودیم فیلم‌ها در استان‌ها نمایش داده شوند اما به دلیل نبود بودجه این امکان وجود ندارد.

دبیر سی ‌و چهارمین جشنواره فیلم فجر در مورد انتقاد برخی از هنرمندان نسبت به پوستر جشنواره از جمله پرویز پرستویی افزود: این انتقادها را به دیده منت شنیدیم و معمولا هر کار نویی بی عیب و نقص نخواهد بود. ضمن اینکه ما همه هنرمندان را سرمایه های سینمای ایران می دانیم و از حضور آنان در جشنواره استقبال می کنیم.

 به گزارش خبرنگار ما ، سید صادق موسوی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر نیز خبر داد روز دوازدهم بهمن ماه در پردیس ملت رونمایی بخش تبلیغی جشنواره برگزار خواهد شد.

یاد آوری می شود که در این مراسم از سه پوستر سینما حقیقت ، نگاه نو ، هنر و تجربه نیز رونمایی شد.


کد خبر: 88119
Share/Save/Bookmark