چراغ سینما را بخش خصوصی روشن نگه داشته است
بهمن گودرزی در گفتگو با هنرنیوز:
چراغ سینما را بخش خصوصی روشن نگه داشته است
کارگردان فیلم سینمایی«آتش بازی» گفت: با وجودی که همواره بخش خصوصی، چراغ سینما را روشن نگه داشته است اما متاسفانه این بخش مورد حمایت قرار نمی گیرد. این درحالی است که اگر شما به 10 فیلم پرفروش ایران نگاه کنید عمده این فیلم ها متعلق به بخش خصوصی خواهند بود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶

بهمن گودرزی کارگردان فیلم سینمایی« آتش بازی» که هم اکنون فیلمش بر روی پرده های سینمای کشور قرار دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد تولید این فیلم افزود: بعد از اکران اولین فیلم من به نام «شش و بش» که خوشبختانه فیلم موفقی بود و مورد اقبال عمومی نیز قرار گرفت. درصدد بودیم که قسمت دوم این فیلم را بسازیم ولی به دلایلی شرایط این کار مهیا نشد که مهمترین دلیل آن این بود که یکی از بازیگران این فیلم به مدت طولانی در ایران حضور نداشت و جذابیت قسمت دوم این بود که حتما هر دو بازیگر فیلم «شیش و بش» در فیلم حضور داشته باشند. ضمن اینکه بعدها ، هر دو بازیگر فیلم شیش و بش، در یک سریال برای شبکه رسانه های خانگی ایفای نقش کردند که به نوعی واو به واو فیلم «شیش و بش» بود. بنابراین ما هم از ساخت قسمت دوم این فیلم صرف نظر کردیم.



وی با بیان اینکه فضای فیلم «آتش بازی» خیلی شبیه به فیلم «شیش و بش» است و این کار تعمدی بوده است یادآور شد: در فیلم «شیش و بش» ما شاهد دو رفیق بودیم که برای آنان ماجراهایی پیش می آمد اما در فیلم «آتش بازی»، شخصیت های فیلمنامه تغییر کرد و به یک دختر و پسر تبدیل شد اما فضای فیلم همچنان شبیه به فیلم قبلی است و آن هم تعمدی بوده است.

به گفته این کارگردان سینمای ایران، قهرمان فیلم «آتش بازی» یک دختر و یک پسر است که برای اهداف مشترک با همدیگر همراه می شوند هرچند که گاهی به همدیگر رکب می زنند تا به هدفشان برسند.

بهمن گودرزی با اشاره به اینکه فیلم «آتش بازی» در بخش خصوصی ساخته شده است تصریح کرد: متاسفانه بخش خصوصی در سینمای ایران بخش مظلومی است که نه سفارشی کار می کند و نه به دنبال گرفتن رانت خاصی است و تنها با پول توجیبی خودش به صورت تعاونی یا به شکل مستقل کار می کند. اما باز هم ، مورد حمایت قرار نمی گیرد!



وی افزود: در تمام دنیا کسانی که در بخش خصوصی فیلم می سازند از اعتبار و ارزش خاصی هم از سوی دولت و هم از سوی جامعه برخوردارند اما متاسفانه در ایران به بخش خصوصی کمترین بهایی داده نمی شود. این درحالی است که اگر بخش خصوصی نبود حتما ما شاهد فیلم های ضعیفی در سینمای ایران بودیم چرا که فیلم های بخش دولتی بیشتر به صورت سفارشی ساخته می شوند و به دلیل اینکه بودجه این نوع فیلم ها معمولا زیاد است. لذا سود برای تهیه کننده زمانی است که مدت فیلمبرداری فیلم را افزایش دهد! ضمن اینکه چون تهیه کننده سود خودش را در زمان تولید بدست می آورد بنابراین هیچ رغبتی هم برای اکران فیلم ندارد!.

کارگردان فیلم سینمایی «آتش بازی» گفت: با وجودی که همواره بخش خصوصی، چراغ سینما را روشن نگه داشته است اما متاسفانه با این بخش نامهربانی می شود این درحالی است که اگر شما به ۱۰ فیلم پرفروش ایران نگاه کنید عمده این فیلم ها متعلق به بخش خصوصی هستند و لازم است تا از بخش خصوصی ، حمایت بیشتری بشود. بنابراین من هم سعی کردم فیلم های خودم را در بخش خصوصی بسازم. البته باید بپذیریم که بنیه مالی در بخش خصوصی در کشور ما بسیار ضعیف است و اگر تهیه کننده ای ، فیلمش به دلیل عدم فروش شکست بخورد حتما در تولید اثر بعدی خود، دچار مشکل خواهد شد.

بهمن گودرزی فیلم «آتش بازی» را متعلق به همه اقشار جامعه ذکر کرد و افزود: همیشه سعی کردم فیلم هایی بسازم تا با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار کند.این فیلم در عین حالی که متعلق به سینمای بدنه است اما فیلم آبرومندی است که در حین آبرومندی برای تماشاگر نیز جذاب است.

این فیلمساز در پاسخ به این سوال که آیا فیلم جدیدی در دستور کار تولید دارید یاد آور شد: به امید خدا ، تولید یک فیلم سینمایی را در برنامه کاری خودم دارم ولی هنوز مشخص نیست که چه زمانی اجرایی خواهد شد.

گفتگو از : مجید معافی

کد خبر: 81279
Share/Save/Bookmark