تمامی افرادی که شماره نظام سینمایی دارند باید از یک حقوق ماهیانه برخوردار شوند/ بیکاری و نبود مدیریت صحیح دامن سینماگران را گرفته است
معاونیان در گفتگو با هنرنیوز:
تمامی افرادی که شماره نظام سینمایی دارند باید از یک حقوق ماهیانه برخوردار شوند/ بیکاری و نبود مدیریت صحیح دامن سینماگران را گرفته است
 
تاريخ : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
بهروز معاونیان صدابردار پیشکسوت سینمای ایران با انتقاد از معضلات جدی صنوف و رفتار شاه نشینان خانه سینما گفت: این وظیفه سازمان سینمایی است که با همراهی مدیران خانه سینما و سایر مسئولان و نهادهای ذی ربط در شرایط اقتصادی کنونی به فکر رفاه و معیشت سینماگران باشند؛ تمامی افرادی که شماره نظام سینمایی دارند باید از یک حقوق ماهیانه برخوردار شوند تا بیش از این فشار اقتصادی زندگی سینماگران را با بحران بیشتر روبرو نکند.

صدابردار فیلم های سینمایی «روز سوم» و «لیلی با من است» در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز افزود: سالیان درازی است که ما سینماگران از گرفتاری ها، رنج ها و مشکلات مان گفته ایم و می گوییم اما متأسفانه گوش شنوایی برای توجه به سخنان ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: بخش کثیری از اهالی سینما بیشتر کارشان در افت است تا اینکه در اوج باشند! بدیهی است که برای این افراد باید کمک معیشتی مستمر در نظر گرفته شود. متأسفانه خیلی از هنرمندان طی سال های اخیر به دلیل همین مشکلات مالی و کاری جلای وطن کرده اند در واقع مجبور شده اند که برای اندکی رفاه و آرامش بیشتر همه چیز خود را رها کنند و بروند اما خیلی ها ماندند چرا که نه می توانند بروند نه می توانند زندگی بکنند.

معاونیان با تأکید بر اینکه فقر و بیکاری و نبود مدیریت صحیح دامن سینماگران را گرفته است تصریح کرد: از رأس مدیریت باید برنامه ریزی خوب باشد تا در ذیل مدیریت ها همه چیز درست پیش برود؛ مدیران سینمایی باید از افراد متخصص و قدیمی کمک بگیرند تا شاید از این رهگذر مشکلات صنوف سینمایی کمی برطرف شود.

این صدابردار پیشکسوت در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما انفعال مدیران خانه سینما چه دلیلی دارد و چرا هیچ کار صنفی واقعی انجام نمی دهند اظهار داشت: انفعال جامعه اصناف ریشه اش در نبود کار است. برای پاسخ به سوأل شما باید ریشه یابی کرد؛ باید به زمانی رسید که پیشکسوتان این عرصه را کنار گذاشتیم و اجازه کار به آن ها ندادیم. باید به زمانی برسیم که هنرمند برای مدیران بی اهمیت شد.
عباس خزاعی نیا
کد خبر: 98929
Share/Save/Bookmark