فیلم نامه «اعترافات ذهن خطرناک من» را کامل نخواندم
بابک حمیدیان در گفتگو با هنرنیوز؛
فیلم نامه «اعترافات ذهن خطرناک من» را کامل نخواندم
بابک حمیدیان بازیگر فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»گفت:به گمانم من هم عضو یک پازل به شدت به هم ریخته‌ام و از خودم می‌پرسیدم که آیا از به هم ریختگی در می‌آیم یا نه؟! زمانی که فیلم را در سالن دیدم فقط انتظار می‌کشیدم ببینم که درست در جایی که باید قرار گرفته‌ام و متوجه شدم که این گونه است.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
حمیدیان در گفتگو با هنرنیوز در اتباط با فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت: فیلم سینمایی «اعرافات ذهن خطرناک من» خارج از عادت  های بصری مخاطب است و شاید باعث شود که کمی سلیقه وی تغییر کند. البته که این اتفاق جزو رخداد های مثبت در سینمای ما است. 

او اضافه کرد: هومن سیدی جدا از اینکه دوست بنده است فرد بسیار باهوش و موجهی است که سواد سینمایی و شناخت خوبی به آنچه که می‌خواهد انجام دهد دارد. او به عنوان یک هنرمند شعر می‌خواند، سفر می‌رود، مطالعه و برنامه ریزی خوبی برای دیدن فیلم دارد این نشان می‌دهد او برای بالابردن اطلاعات خود کم کاری نمی‌کند. تمام این دلایل باعث می‌شود که فردی مثل من علاقه‌مند باشد با جوانی همچون هومن سیدی کار کند. 

این بازیگر در ادامه گفت: زمانی که به من پیشنهاد داد با کمال میل قبول کردم که در این فیلم سینمایی بازی کنم. زمانی که از فیلم سینمایی «ممنتو» نام می‌بریم که من بسیار دوستش می‌دارم نباید این گونه عنوان شود که به سمت کپی کردن حرکت کرده‌ایم. این نوع فیلم‌ها ویژگی‌های مشترکی دارند. اما هومن سیدی تلاش کرده تا به مخاطب نشان دهد که این فیلم سینمایی شباهتی به «ممنتو» دارد کار درستی انجام داده است.

او همچنین در ارتباط با حضورش در تعداد زیادی از فیلم‌های جشنواره گفت: حضورم در بسیاری از فیلم‌های  امسال نقش‌های کوتاهی بوده‌ که دوستشان دارم. مهم تاثیر گذاری آن به روی فیلم است. این دلیل نمی‌شود که چون سال گذشته سیمرغ بلورین را دریافت کرده‌ام امسال هم این اتفاق بیافتد و یا از من انتظار برود که در فیلم‌ها باید نقش یک بازی می‌کردم. کار کاهانی در جشنواره حضور ندارد و من این فرصت را از دست دادم تا یکی از کار‌های خوبی که در آن حضور داشتم در جشنواره دیده نشود.

وی در پاسخ به اجرای خوب بازیگران در این فیلم و همچنین نوع هدایت هومن سیدی گفت: این که هومن سیدی بازیگران را در فیلمش به خوبی هدایت می‌کند از نکات مثبت وی است و آن هم به دلیل این است که خودش بازیگر است و تجربه‌های خوبی در این زمینه دارد و به راحتی بازیگرش را درک می‌کند. یکی از نشانه‌های شاخص یک کارگردان شناخت در بخش‌های مختلفی است که باید با آن سرو کار داشته باشد. 

بازیگر فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت: کاهانی و بهرام توکلی نیز جزو‌‌ همان کارگردان‌هایی هستند که بازی بازیگرانشان به نوع خاصی دیده می‌شود. آن‌ها نیز بازیگری را می‌شناسند و کارکردن با این دست کارگردان‌ها برای بازیگر لذت بخش خواهد بود چرا که وی علاوه بر ایده‌ها و نکاتی که در نظر دارد و به نقش اضافه می‌کند توسط کارگردانی که به او اعتماد دارد به درستی هدایت می‌شود. همین که بازیگری را کارگردان‌‌هایمان بشناسند و مبانی آن برایشان غریبه نباشد بازیگر راحت‌تر جلوی دوربین وی قرار می‌گیرد.

حمیدیان با اشاره به اینکه برای بازی در این فیلم تمام فیلم نامه را نخواندم ،گفت: نکته جالب اینجا است که  به عنوان بازیگر فیلم نامه را نخواندم و فقط جذب‌‌ همان بخشی شدم که آن را خوانده بودم. خودم هم این گونه خواسته بودم که فیلمنامه را به طور کامل نخوانم چرا که فکر می‌کردم ذهنم به هم می‌ریزد. 

او اضافه کرد:به گمانم من هم عضو یک پازل به شدت به هم ریخته‌ام و از خودم می‌پرسیدم که آیا از به هم ریختگی در می‌آیم یا نه؟! زمانی که فیلم را در سالن دیدم فقط انتظار می‌کشیدم ببینم که درست در جایی که باید قرار گرفته‌ام و متوجه شدم که این گونه است. هومن سیدی به درستی این پازل را در بهترین نقطه فیلم قرار داده بود. منظورم به کیفیت بازی خودم نیست که خوب بودم یا بد بدین معنی که آن قسمت که برای من حکم یک پازل جداگانه را داشت به درستی در سر جایش قرار گرفته بود.

وی در ادامه گفت: آن صحنه قرار بود که تماشاگر یک تصویر با مزه ببیند که  اتفاق افتاد و گواه این حرف بنده هم عکس العمل تماشاگران در سالن بود. سیامک صفری که جان من است و همه ما دوستش داریم، ما در تئا‌تر ارتباط خوبی با هم داشتیم. سیامک صفری در سینما تجربه‌ای به این صورت نداشته است و امیدوارم برایش اتفاق خوبی بیافتد. 

حمیدیان همچنین با عنوان کردن اینکه مخاطب باید تغییر سلیقه دهد، گفت: همین قدر که مخاطب این فیلم را ببیند و زمانی که از سالن خارج شد بگوید این فیلم یعنی چه؟! چه چیزی قرار بود به ما بگوید؟! از این دست سوال‌ها باعث می‌شود که مخاطب به این نوع فیلم‌ها علاقه‌مند شود و آن‌ها را دنبال کند. اینکه فیلمی میلیارد بفروشد و شماره‌های بعدی آن نیز به ساخت برسد، نشان دهند ه خوب و مردمی بودن نیست. مخاطب باید سلیقه‌اش تغییر کند.
کد خبر: 79029
Share/Save/Bookmark