"هزار پروانه طلا" با نگاهی از رمان درخشان صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
عالم فلکی عنوان کرد
"هزار پروانه طلا" با نگاهی از رمان درخشان صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
 
تاريخ : يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲
آزاده عالم فلکی، نویسنده و کارگردان نمایش هزار پروانه طلا، از ویژگی های نخستین تجربه کارگردانی خود می گوید.
به گزارش هنرنیوز، نمایش هزار پروانه طلا به نویسندگی و کارگردانی آزاده عالم فلکی، ۱۸ تیر ماه در تماشاخانه دراما به روی صحنه می رود. عالم فلکی این نمایش را نمایشی ابزورد با اجرایی پست مدرن عنوان کرد و افزود: در این نمایش چندین روایت موازی با استفاده از المان های رئالیسم جادویی به نمایش در می آیند. انیمیشن، ویدئو و جلوه ها ی صوتی و تصویری به عنوان جزئی از چیدمان صحنه در تمام طول مدت نمایش به کار رفته و با حرکتها و دیالوگ های بازیگران عجین شده است.
نویسنده نمایشنامه هزار پروانه طلا در ادامه با اشاره به رمان صدسال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز خاطر نشان کرد: توجه من به بخشی از این رمان درخشان بوده که با جادوی واژگانش زندگی چند نسل از آدمها را به تصویر می کشد. آدمهایی که ویژگی های فکری و رفتاری و حتی نامهای مشابهی دارند، نسل به نسل می آیند و می روند. گویی که چند نسل نبوده اند، همه یکی بوده اند، در یک قالب، در یک پوسته، در یک پیلة بشری، پیله ای که زمانی باز شده و خواه و ناخواه آنها را به دستان ماورائی سرنوشت می سپارد. هزار پروانة طلا دقیقاً به سراغ لحظه هایی از زندگی شخصیت هایش می رود که آرزوها و کابوس هایشان به هم پیوند می خورد؛ چشم باز می کنند، رویاهایشان را می بینند، چشم می گذارند، کابوسهایشان سرباز می زند.
وی ادامه داد: اینجا اشیاء جان گرفته و در کنار محیط زندة پیرامون انسانها جای می گیرند. همة اینها می شوند دارایی های انسانها و از جایی به جای دیگر و از نسلی به نسل دیگر دست به دست می شوند. اینها که زندگی دسته ای از آدمها صرف ساخت و نگهداری از آنها شده، زندگی دیگرانی را پر می کنند و رویاها و کابوسهایشان را در کنار هم می پرورند وپا به قلمرو واقعیتهای حقیقی و مجازی می گذارند. هزار پروانة طلا به سراغ لحظه هایی می رود که همه، هرکه باشیم و هر طور که باشیم، شبیه بقیه آدمها، آنها را تجربه می کنیم، به عنوان یکی از آدمها..
کارگردان این اثر هنری که نویسنده چندین نمایشنامه دیگر نیز بوده است در خصوص انتخاب هزار پروانه طلا از میان سایر آثار خود، قابلیت بیشتر این نمایشنامه برای کلاژ تکنولوژی با اجرا عنوان کرد و افزود: امروزه در دنیا از تکنولوژی های مختلفی برای فضاسازی استفاده می کنند. از ویدئو آرت و ویدئو مپینگ گرفته تا هلوگرام و حتی بهره گیری از آواتارها، این حوزه مورد علاقه من در تئاتر است و می خواستم متنی را برای اجرا آماده کنم که قابلیت بهره گیری از تکنولوژی را در خود داشته باشد.
عالم فلکی در پایان از تلاش های گروه بازیگری، انیمیشن، صدا و ویدئو برای دست یافتن به هماهنگی مطلوب گفت و ابراز امیدواری کرد: آنچه که پیش روی شما به اجرا گذاشته می شود، دستاورد این کوشش های بی دریغ است که ما گروه نمایش هزار پروانه طلا آرزو داریم رضایت خاطر شما را فراهم آورد.
گفتنی است نمایش هزار پروانه طلا از ۱۸ تیرماه، رأس ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه دراما اجرا خواهد شد. علاقه مندان برای تهیه بلیط این نمایش به سایت www.tiwall.com مراجعه نمایند.
کد خبر: 92016
Share/Save/Bookmark