موفقیت «هنرو تجربه» در گرو تبلیغات است
سید جمال ساداتیان در گفتگو با هنرنیوز:
موفقیت «هنرو تجربه» در گرو تبلیغات است
یک تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران در مورد نقش اکران‌های گروه «هنرو تجربه» گفت: بخش اعظم موفقیت فیلم‌های گروه هنر و تجربه به اطلاع رسانی در این زمینه بستگی دارد. اگر تبلیغات خوبی در مورد این فیلم‌ها بویژه در تلویزیون صورت بگیرد شک نداشته باشید که این فیلم‌ها از سوی مخاطبین مورد استقبال قرار خواهند گرفت.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد اکران فیلم‌های «گروه هنروتجربه» افزود: معتقدم فیلم‌هایی که در گروه هنروتجربه قرار دارند فیلم‌های بسیار خوبی هستند لذا موفقیت این نوع فیلم‌ها، اول به خود فیلم‌ها بستگی دارد که چگونه ساخته شده باشند اما بخش دیگر آن، به اطلاع رسانی که در این زمینه می‌شود بستگی دارد. اگر تبلیغات خوبی در مورد این فیلم‌ها بویژه در تلویزیون صورت بگیرد شک نکنید که این فیلم‌ها از سوی مخاطبین مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» ادامه داد: مردم اگر از فیلم‌هایی که در گروه هنرو تجربه نمایش داده می‌شود مطلع باشند حتما از آنان استقبال خواهند کرد و هنگامی که این نوع فیلم‌ها با استقبال خوب مخاطبین روبرو شوند حتما مسئولین گروه هنروتجربه نه تنها این روند را همچنان ادامه خواهند داد بلکه آن را نیز تقویت خواهند کرد.

ساداتیان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها مثل تلویزیون در استقبال مردم از فیلم‌های گروه هنرو تجربه را نباید نادیده گرفت اظهار داشت: معتقدم تبلیغات برای فیلم‌های گروه هنرو تجربه باید به دو شیوه صورت بگیرد. نخست، بخش تبلیغات مستقیم است که همچون پخش تیزر و کارهای تبلیغاتی مربوط به فیلم است و دوم، بخش تبلیغات غیر مستقیم است مثل برگزاری میزگردهای متعدد با حضور کار‌شناسان حوزه سینما و منتقدین می‌باشد. این نشست‌ها سبب خواهد شد تا مخاطبین با نقاط ضعف و قوت فیلم‌های حاضر در این گروه بیشتر آشنا شوند. لذا هنگامی که فیلمی با نقد و بررسی در یک برنامه تلویزیونی و با حضور چند منتقد به مخاطبین معرفی شود حتما مخاطب با اطمینان خاطر بیشتری دست به انتخاب فیلم‌ها خواهد زد.

به گفته این تهیه کننده پیشکسوت سینما، گروه هنرو تجربه یک شروع است و باید اطلاع‌ رسانی مناسبی بویژه با کمک رسانه ملی و شهرداری صورت بگیرد.

ساداتیان با اشاره به مشکلات اکران فیلم‌های سینمایی اظهار کرد: متاسفانه سینمای ما بلاتکلیف است و استراتژی مشخصی برای اکران ندارد. باید تناسبی بین تولید و عرضه وجود داشته باشد. وقتی فضای اکران اینقدر محدود است باید تناسبی برای آن در نظر گرفته شود. این درحالی است که همواره حاشیه‌ها نیز به اکران فیلم‌‌ها صدمات زیادی وارد می‌کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری» در مورد نقش رسانه‌ها در ارتقای سینمای ایران یاد آور شد: مطبوعات و رسانه‌ها رابط بین مخاطب با تولید اثر هستند و چون رسانه‌ها فضایی را در اختیار دارند باید قدر این فضا را به خوبی بدانند و با تبلیغات و نقدهای نادرست، این فضا را آشفته نسازند.

سید جمال ساداتیان با بیان اینکه متاسفانه سینمای ایران به شدت ضعف اطلاع رسانی دارد تاکید کرد: درست است که تعداد سالن‌های سینمایی کشور اندک است اما اگر اطلاع رسانی خوبی نسبت به فیلم‌هایی که در همین سالن‌های اندک اکران می‌شوند صورت بگیرد مطمئن باشید که مخاطب این فیلم‌ها را تنها نخواهند گذاشت. لذا معتقدم باید به درستی از ابزار تبلیغات به نفع سینمای ایران استفاده کرد. مسائل فرهنگی باید به گونه‌ای تبلیغ شوند تا به خوبی در معرض قضاوت مخاطبین قرار بگیرند و اینجا است که نقش کلیدی مطبوعات و رسانه‌ها مشخص‌تر می‌شود. در مجموع باید اذعان کرد که مطبوعات ابزار قابل اعتنایی هستند که خوشبختانه در سالهای اخیر، روز به روز در حال کامل شدن هستند. اگر چه مطبوعات ما نسبت به استانداردهای جهانی عقب‌تر است اما رشد آن نسبت به قبل از سرعت بیشتری برخوردار بوده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دایره زنگی » ادامه داد: برای داشتن مطبوعات قابل قبول باید مسئولین سعه صدر داشته باشند. هر کاری نقاط قوت و ضعفی دارد و ما نباید از مطبوعات انتظار داشته باشیم که فقط به دنبال انعکاس نقاط قوت، آن هم به شکل بزک شده باشند. بلکه باید اجازه بدهیم تا نقاط قوت و ضعف با همدیگر انعکاس داده شوند. اگر این مسیر در مطبوعات طی شود حتما مطبوعات با سرعت بیشتری به مرز بالندگی خواهند رسید.
کد خبر: 77248
Share/Save/Bookmark