«خانواده ها» مخاطب اصلی فیلم /  تلخی فیلم ها نتیجه برخی از سیاست هاست
تهیه کننده فیلم «به دنیا آمدن» در گفتگو با هنرنیوز:
«خانواده ها» مخاطب اصلی فیلم / تلخی فیلم ها نتیجه برخی از سیاست هاست
تهیه کننده فیلم سینمایی«بدنیا آمدن» از نمایش فیلمش در آخرین سئانس از جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره گلایه کرد و صحبت مفصل در این مورد را به بعد از جشنواره موکول کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
محمد احمدی تهیه کننده فیلم سینمایی«به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب که فیلمش درآخرین روز از جشنواره در برج میلاد به نمایش در می آید در مورد این فیلم گفت: نگاه فیلم «بدنیا آمدن» به یکی از مهمترین مشکلات خانواده است که تصور می کنم این مشکل، مشکل 90 درصد از خانواده های ایرانی باشد که از آن رنج می برند.

وی با بیان اینکه فضای فیلم ما هم تلخ است و مخاطب اصلی این فیلم خانواده ها هستند افزود: در این فیلم ، مخاطب با مشکلی روبرو می شود که فیلم بر روی آن بحث می کند به گونه ای که تماشاگر به راحتی می تواند نسبت به آن قضاوت کند.

                                نمایی از فیلم « به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب    

تهیه کننده فیلم سینمایی«به دنیا آمدن» تصریح کرد: این دومین تجربه همکاری من به عنوان تهیه کننده با آقای محسن عبدالوهاب است و من شش سال قبل نیز، اولین تجربه همکاری را با ایشان با ساخت فیلم سینمایی« لطفا مزاحم نشوید» داشتم و همان زمان هم قرار شد بلافاصله همکاری های دیگری داشته باشیم که به دلیل اینکه فیلمنامه های ارائه شده نتوانست پروانه ساخت بگیرد و با توجه به مشغله کاری این همکاری با ساخت فیلم «به دنیا آمدن» به سال گذشته منتهی شد.

وی ادامه داد: فیلمبرداری این فیلم در بهمن و اسفند ماه سال 93 و همچنین چند روزی هم در ابتدای سال 94 انجام شد لذا ما با فرصتی که برای جشنواره فیلم فجر داشتیم این فیلم را با آرامش و بدون تعجلیل برای ارائه به سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده کردیم.

این تهیه کننده سینمای ایران با اشاره به مضمون تلخی که در بسیاری از فیلم های این دوره از جشنواره دیده می شود با بیان اینکه تلخی همیشه به معنای سیاه نمایی نیست اظهار داشت: باید بپذیریم که تولید این فیلم ها به نوعی واکنش به اتفاقات اجتماع و سیاست مسئولینی است که جامعه را به اینجا رساندند، سیاست هایی که شاید منظور اصلی دولتمردان و مدیران برای رسیدن مردم به تلخکامی نبوده اما ناخواسته جامعه را به اینجا کشانیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در فیلم ها فقط شاهد معضلات و مشکلات تلخ هستیم و هیچ نقطه امید و راهکاری از سوی فیلمساز ارائه نمی شود اظهار داشت: معتقدم وظیفه فیلمساز نشان داده راهکار نیست. بلکه وظیفه فیلمسازی که مبادرت به ساخت یک فیلم اجتماعی و منتقدانه می کند این است که فقط یکسری از مسائل و مشکلاتی را که در جامعه می بیند و حس می کند را با ظرافت و هنرمندی به مخاطب نشان دهد و این دیگران و مسئولین هستند که باید به دنبال راهکارهای این مشکلات باشند.

کد خبر: 88598
Share/Save/Bookmark