شخصیت محوری سریال «انقلاب دوم» احمدی نژاد نیست
جواد شمقدری در گفتگو با هنرنیوز:
شخصیت محوری سریال «انقلاب دوم» احمدی نژاد نیست
کارگردان سریال تلویزیونی «انقلاب دوم» در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه شخصیت اصلی این سریال حول محور محمود احمدی نژاد می چرخد گفت: در فصل اول این سریال ، برخی از افرادی که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند با نام کوچک مثل ابراهیم ، حسین و محسن ذکر می شوند اما نام آقای احمدی نژاد به هیچ عنوان در فصل اول این سریال برده نمی شود لذا این شایعات واقعیت ندارند.
 
تاريخ : يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
جواد شمقدری کارگردان سریال تلویزیونی «انقلاب دوم» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز در پاسخ به این سوال که «برخی‌ها معتقدند در سریال انقلاب دوم، یک شخصیت اصلی وجود دارد که بر اساس شخصیت آقای احمدی‌نژاد نوشته شده است. آیا این شنیده‌ها را تائید می‌کنید؟» افزود: سریال «انقلاب دوم» سه فصل دارد که در فصل اول سریال، ما به حادثه تسخیر لانه جاسوسی می‌پردازیم. بنابراین طبق اسناد تاریخی این تسخیر با هماهنگی شورای مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران صورت می‌گیرد که یکی از این دانشگاههایی که در مساله تسخیر لانه جاسوسی حضور داشته دانشگاه علم و صنعت بوده که نماینده این دانشگاه برای این امر برعهده آقای احمدی‌نژاد بوده است که در این شورا حضور پیدا می‌کرده است. اما از سوی دیگر، دانشجویان برای تسخیر لانه جاسوسی، دچار یکسری اختلاف نظرهای «روشی» می‌شوند مبنی بر اینکه حالا که امریکا، شاه را به داخل کشور خودش پذیرفته و به او پناهندگی داده است نکند دوباره طرح و توطئه‌ای مثل ۲۸ مرداد در کشور تکرار شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه علم و صنعت بابت تسخیر لانه جاسوسی نظری داشتند که با سایر دانشگاه‌ها همسویی نداشت ادامه داد: در ‌‌نهایت با توجه به اینکه دانشگاه‌ها با دیدگاه دانشگاه علم و صنعت اختلاف نظر داشتند لذا نماینده این دانشگاه را برای جلسات خود دعوت نمی‌کنند و خودشان اقدام به تسخیر لانه جاسوسی می‌گیرند. اما بعد از تسخیر لانه جاسوسی، ارتباط با دانشگاه علم و صنعت برای برخی از هماهنگی‌ها دوباره برقرار می‌شود و گاهی اوقات آقای احمدی‌نژاد نماینده دانشگاه علم و صنعت می‌شود و به جلسات دعوت می‌شوند. لذا در قصه ما، ارتباطی که آقای احمدی‌نژاد با تسخیر لانه جاسوسی دارد و اختلاف روشی که در تسخیر لانه جاسوسی وجود دارد فقط در یک جای سریال انقلاب دوم اشاره می‌شود و نام کسی هم برده نمی‌شود. فقط نام دانشگاه علم و صنعت است که ذکر می‌شود.

جواد شمقدری با اشاره به فصل دوم این سریال یاد آور شد: در فصل دوم، اگر ما به فرایندهای ریز‌تر این ماجرا – تسخیر لانه جاسوسی - وارد شویم - ممکن است صحنه‌هایی از مباحث درون شورای مرکزی دانشجویان را پیرامون تسخیر لانه جاسوسی را هم ببینیم. یعنی ممکن است اشاره‌ای به بعضی از دانشگاه‌ها در اجرای برخی از برنامه‌ها و هماهنگی‌ها برای برگزاری بعضی از جلسات داشته باشیم که نماینده دانشگاه علم و صنعت هم حضور داشته باشد. لذا اینجا است که ممکن است برخی از افرادی مثل آقای احمدی‌نژاد را هم در سریال «انقلاب دوم» ببینیم. اما در حال حاضر در فصل اول، ما فقط شاهد حضور برخی از افرادی هستیم که در تسخیر لانه جاسوسی فعال بودند و ما در این سریال با نام کوچک از آنان یاد می‌کنیم مثل ابراهیم، حسین، محسن... اما نام آقای احمدی‌نژاد در فصل اول به هیچ عنوان حتی ذکر هم نمی‌شود.
کد خبر: 76672
Share/Save/Bookmark