نگاه ما به رادیو کتاب نگاه ملی است
مدیر رادیو کتاب در گفتگو با هنرنیوز:
نگاه ما به رادیو کتاب نگاه ملی است
حمید رضا ولیان مدیر رادیو کتاب گفت: ما در این رادیو نگاه تهرانی و شهرستانی نداریم بلکه نگاه ما به این رادیو یک نگاه ملی است.
 
تاريخ : شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹
حمید رضا ولیان مدیر رادیو کتاب در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون در پاسخ به این سوال که آیا شما در برنامه‌های رادیو کتاب نگاهی هم به ناشران و هنرمندان شهرستانی دارید یا بیشتر تمرکز شما بر روی ناشرین و هنرمندان پایتخت نشین خواهد بود افزود: ما در این رادیو نگاه تهرانی و شهرستانی نداریم بلکه نگاه ما به این رادیو یک نگاه ملی است. بنابراین از ابتدای راه اندازی رادیو کتاب، تصمیم ما این بوده که فعالیت‌های مولفان، مترجمان و ناشران استانی نیز در رادیو کتاب انعکاس پیدا کند و در برنامه‌ای همچون «قلمستان» نیز چنین کاری در حال انجام شدن است و به شکل روزانه، یک استان؛ تولید برنامه در حوزه کتاب را برعهده خواهد گرفت و از رادیو کتاب نیز پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن نیز، همه نشست‌ها و برنامه‌هایی که در استان‌ها در حال برگزاری است توسط رادیو کتاب پوشش داده خواهد شد. حتی در بعضی از برنامه‌های مناسبتی و عمومی نیز از کار‌شناسان آن مناطق و آن استان‌ها استفاده خواهد شد. این درحالی است که تمامی نمایشگاه‌های کتاب استانی از رادیو کتاب نیز پوشش داده خواهد شد و همه آنان برای مخاطبین رادیو کتاب پخش خواهد شد.

حمید رضا ولیان با اشاره به توانمندی نویسندگان و ناشران شهرستانی تصریح کرد: خوشبختانه ما نویسندگان صاحب اعتنا و ناشران صاحب قدمتی در استانهای کشور در اختیار داریم که گاهی اوقات برخی از این دوستان نیز حتی از ناشران پایتخت، هم بهتر و هم بالا‌تر هستند.

مدیر رادیو کتاب اظهار داشت: ما حتی در رادیو کتاب، آثار قومیت‌ها را نیز منعکس خواهیم کرد و نگاه‌مان در این رادیو، فقط نگاه به مرکز کشور نیست بلکه به خورده فرهنگ‌ها و قومیت‌ها هم توجه خواهیم داشت و آثاری که به زبان‌های مختلف به صورت نثر و به صورت نظم در شهرستان‌ها و مراکز استانهای استفاده می‌شود از چشم رادیو کتاب غافل نخواهد شد و ما آنان را در این رادیو منعکس می‌کنیم.

ولیان گفت: این رسانه طی ۶ ماه اول امسال ۶۹۵ برنامه و ۱۰۳ هزار و ۱۰۸دقیقه برنامه با حضور ۴۴۹ کار‌شناس و مسوول در حوزه کتاب تولید کرده است.

وی افزود: از زمان تاسیس رادیو کتاب، زمان برنامه‌ها با موضوع کتاب و کتابخوانی ۲۰۱ درصد افزایش داشته و ۱۰۳ درصد نیز افزایش حضور کار‌شناسان و فعالان فرهنگی داشته‌ایم.

ولیان اظهار داشت: ۳۰ درصد از فعالیت‌های رادیو کتاب به صورت برون سپاری تولید می‌شود که ما تلاش داریم این سطح را به ۶۰ درصد افزایش دهیم.

مدیر رادیو کتاب گفت: خوشبختانه با راه اندازی رادیو کتاب موضوع کتاب در حوزه رسانه‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرد. رادیو کتاب با حضور نمایندگان همه شبکه‌های رادیویی به صورت ماهیانه نشست‌هایی را برگزار می‌کند و مباحث حوزه کتاب را مورد بررسی قرار می‌دهد. در حال حاضر هیفده شبکه رادیویی به برنامه سازی می‌پردازند و صفحات درخشان رادیو در مورد کتاب محسوب می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که رادیو کتاب چقدر به امر تحقیق و پژوهش اهمیت می‌دهد گفت: یکی از نکات مهم درحوزه کتاب و بویژه در رادیو کتاب توجه به موضوع پژوهش و تحقیق است و اگر قرار باشد ما برنامه‌های با اعتنا داشته باشیم و اگر تعبیر دانشگاه عمومی را به عنوان یک تعبیر رسا و قوی برای رسانه ملی در نظر بگیریم طبیعی است که بدون پشتوانه‌های پژوهشی و تحقیقاتی، برنامه سازی کردن راه به جایی نخواهد برد و نمی‌تواند تاثیر گذاری آنچنانی بر روی مخاطب داشته باشد.
کد خبر: 77554
Share/Save/Bookmark