تغییر عناوین برخی از رشته هنری در مدارس /  تخصصی تر شدن رشته های هنری
مسعود شکوهی اعلام کرد:
تغییر عناوین برخی از رشته هنری در مدارس / تخصصی تر شدن رشته های هنری
مدیر کل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال هنرنیوز خبر داد عناوین برخی از رشته های هنری در مدارس تغییر پیدا کرده و این رشته ها تولیدی تر و تخصصی تر شدند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، مسعود شکوهی مدیر کل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مشاغل و شیوه جدید هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: ۷۱۹ نمایشگاه در سطح مناطق کشور به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل موجود در بازار ویژه‌برنامه این هفته را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در زندگی جوانان انتخاب شغل است و مسئولان تعلیم و تربیت موظفند در این زمینه به دانش‌آموزان کمک کنند افزود: برای معرفی مناسب مشاغل و آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل موجود در بازار برنامه‌هایی را طراحی کرده‌ایم و برهمین اساس در نیمه اول اردیبهشت هفته مشاغل را خواهیم داشت.

شکوهی ادامه داد: در وزارت آموزش‌وپرورش خود را موظف می‌دانیم تا به دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی متناسب با توانمندی و استعداد آنها کمک کنیم و از سوی دیگر خانواده‌ها را آموزش می‌دهیم تا فارغ از فضای احساسی موجود در جامعه به فرزندانشان در بحث انتخاب رشته کمک کنند تا بتوانند مسیر تحصیلی و شغلی مناسبی را طی کنند.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: کمیته‌های تخصصی در مناطق مختلف کشور تشکیل شده است و همکاران ما کار خود را برای برگزاری هفته مشاغل آغاز کرده‌اند و به دنبال آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل موجود در جامعه هستیم.

مسعود شکوهی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید« با توجه به افزایش درصد علاقه مندی دانش آموزان به رشته های هنری از جمله سینما، بازیگری و موسیقی، آموزش و پرورش چه مشاوره هایی را در این زمینه به دانش آموزان به عنوان شغل آینده ارائه می دهد گفت: اتفاقا یکی از بحث هایی که در مورد رشته های تحصیلی و کمیسیون های تخصصی شورای عالی مطرح می شود همین رشته های هنری است. این درحالی است که عنوان برخی ازاین رشته ها تغییر پیداکرده و بعضی از این رشته ها، تولیدی تر و تخصصی تر شدند. اما ما به لحاظ کمبود بودجه و امکانات، همه جا نمی توانیم دارای هنرستان یا کاردانش باشیم.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد : در بحث ادامه تحصیلی، هنرستانها فقط به «شاخه» رشته های هنری نخواهند پرداخت بلکه «انتخاب رشته ها» را نیز مد نظر خواهند گرفت تا برای دانش آموزان کاربردی تر باشد.


شکوهی با اشاره به برگزاری 719 نمایشگاه در سطح مناطق و 32 نمایشگاه در سطح استانها همزمان با برگزاری هفته مشاغل روزشمار هفته مشاغل را اینگونه بیان کرد: روز نخست مشاوره و موفقیت تحصیلی، روز دوم مشاوره و آمایش شغلی، روز سوم مشاوره و انتخاب آگاهانه تحصیلی شغلی، روز چهارم مشاوره و سلامت روانی - اجتماعی، روز پنجم مشاوره و اجرای شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل)، روز ششم مشاوره و کارآفرینی و روز هفتم مشاوره، خلاقیت و نوآوری.

وی عنوان کرد: سال گذشته بخشنامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به 7 وزارتخانه دیگر از جمله صنعت و کار ارسال شد که در این بخشنامه از آنها درخواست شد در برگزاری هفته مشاغل با آموزش و پرورش همراهی کنند. بر این اساس صنایع و کارگاه‌ها برنامه‌هایی را برای بازدید دانش‌آموزان تدارک دیده‌اند.

شکوهی یاد آور شد: در هفته مشاغل نمایشگاه‌های متعددی در سطح استانها برگزار می‌شود تا مشاغل موجود در بازار به دانش‌آموزان معرفی شود. از سوی دیگر استعدادها و توانمندی دانش‌آموزان با برگزاری آزمون‌های استعداد سنج ارزیابی می‌شود.
کد خبر: 90685
Share/Save/Bookmark