تجهیز 30 هزار کتاب در مخزن کتابخانه شهید آیت / 4 کتابخانه در آستانه اتمام تعمیرات / «کتاب» را به بهانه های مختلف ترویج دهیم
در آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت عنوان شد؛
تجهیز 30 هزار کتاب در مخزن کتابخانه شهید آیت / 4 کتابخانه در آستانه اتمام تعمیرات / «کتاب» را به بهانه های مختلف ترویج دهیم
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران از تجهیز حدود 30 هزار کتاب در مخزن کتابخانه شهید آیت بعد از نوسازی این کتابخانه خبر داد.
 
تاريخ : يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۳
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح دیروز دوم بهمن ماه ، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت در منطقه تهران نو با حضور علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران ، اکرم نادری معاون اداره کل کتابخانه های استان تهران ، مدیر و اعضای شورای عالی محله ، مسئولین، کتابداران ،اعضای کتابخانه و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار گردید.

«علی نیکنام» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران در این مراسم با تسلیت شهادت آتش نشانان گفت: با و جودی که سال بازگشایی کتابخانه آیت به سال 48 برمی گشت و علی رغم اینکه تاکنون استقبال خوبی از این کتابخانه شده بود اما این کتابخانه بعد از حدود 50 سال فعالیت ، نیاز به تعمیرات جدی داشت.

وی با بیان اینکه کتابخانه شهید آیت جزو کتابخانه های خوب تهران محسوب می شود افزود: خوشبختانه اعتبار خوبی برای تعمیرات و نوساز این کتابخانه اختصاص یافت و همکاران ما در حوزه عمرانی برای تعمیرات این کتابخانه وقت زیادی گذاشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران ، بخش های مستقل مرجع ؛ کودک ، ماخذ و دو سالن مطالعه برای بانوان و آقایان کتابخانه شهید آیت را شرایط ایده آلی برای مطالعه در این کتابخانه ذکر کرد.

علی نیکنام با بیان اینکه کتابخانه ها نقش بسیار مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی دارند یادآور شد: امیدواریم همکارانمان که در این کتابخانه فعالیت می کنند همچون سالهای گذشته با فعالیت پویا و مستمر، سبب جذب اعضای بیشتری به کتابخانه شوند.

به گفته این مسئول ارشد کتابخانه های عمومی استان تهران ، حدود 30 هزار کتاب در مخزن کتابخانه آیت وجود دارد و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی می توانند همه روزه از این مخزن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تمامی کتابخانه های شهر و استان تهران که نیازمند به نوسازی و تجهیزات به روز دارند در دستور کار برای نوسازی قرار دارند و هم اکنون نیز 4 کتابخانه اشرفی اصفهانی ، نظامی گنجوی ، مطهری و نیروی زمینی در آستان اتمام تعمیرات هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران خبر داد کتابخانه های رسالت و طباطبایی نیز به نوبت در دستور کار جهت نوسازی و تجهیزات در سال آینده قرار خواهند گرفت.

«اکبری» مدیرشورای عالی محله نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: اگرچه ما طلای نابی به نام کتابخانه آیت در محله خودمان داریم اما اگر این کتابخانه ، مخاطبی نداشته باشد ، بی شک کارایی نخواهد داشت. این کتابخانه هر چند مشتریهای خودش را دارد اما باید مخاطب جویی کنیم و به دنبال مخاطبین بیشتر برای این کتابخانه باشیم که یکی از راهکارها ؛ تعامل با مدیران مدارس برای حضور دانش آموزان در کتابخانه یا تعامل با امام جماعت مساجد و اعضای بسیج محله است. چرا که ما نیاز داریم «کتاب» را به بهانه های مختلف ترویج دهیم.

علی نیکنام نیز در ادامه یادآور شد: تمامی کتابخانه های ما، محلی برای رفت و آمد آدم های فرهنگی هستند. ضمن اینکه معمولا در کتابخانه ها، نشست ها و مسابقات مختلف فرهنگی برگزار می شود و ما خواهان تعامل و همکاری بیشتر از سوی شورای عالی محله و شهرداری ناحیه با این کتابخانه هستیم.

وی اظهار داشت: با وجود تلاش های فراوان همکاران ما در کتابخانه شهید آیت ، اما متاسفانه صدای فعالیت همکاران ما کمتر به گوش مردم محله می رسد و باید همه کمک کنیم تا این صداها به گوش بیشتر مردم برسد. این درحالی است که معمولا کتابخانه های ما با مدارس تعامل خوبی دارند و هر چند یکبار، نشست «کتابخوان مدرسه» در مدارس برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران تصریح کرد: متاسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشور مطلوب نیست و باید همه تلاش کنیم تا این سرانه به این نقطه مطلوب برسد.

درخاتمه نیز «کاظمی» ، عضو دیگر شورای عالی محله ضمن قدردانی از تلاش های مدیرکل کل کتابخانه های عمومی استان تهران ، نقطه نظرات خودش را در حوزه تعامل کتابخانه با مخاطبین بیان کرد.

کد خبر: 93925
Share/Save/Bookmark