استقبال بی نظیر فیلمسازان از جشنواره سینما حقیقت / اختصاص پردیس سینمایی چارسو به جشنواره اتفاقی مبارک
صادق صادق دقیقی در گفتگو با هنرنیوز :
استقبال بی نظیر فیلمسازان از جشنواره سینما حقیقت / اختصاص پردیس سینمایی چارسو به جشنواره اتفاقی مبارک
یک کارگردان سینمای ایران معتقد است در این دوره از جشنواره سینما حقیقت ، تعدادی فیلم های خلاقانه ای حضور دارند که حتی می توان آنان را هم طراز با فیلم های مستند هالیوودی دانست.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۴
صادق صادق دقیقی ، فیلمساز جوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد دهمین دوره برگزاری جشنواره سینما حقیقت گفت: خوشبختانه در این دوره ، فیلم های خیلی خوب ، قوی و تاثیرگذاری حضور دارند که نگاههای خلاقانه ای در آنان دیده می شود و سطح کیفیت این فیلم ها حتی همطراز با مستندهای هالیوودی است که جای خرسندی است و نشان از ارتقاء کیفیت فیلم مستند در ایران است.

وی که در پردیس سینمایی چارسو با خبرنگار ما گفتگو می کرد ، سیاه نمایی از زوایه نگاه مستند ساز را مورد نکوهش قرار داد و یاد آور شد: معتقدم این خوب نیست که مستند ساز ، ایران و ایرانی را برای اینکه بتواند جوایز جشنواره های خارجی را تصاحب کند به شدت سیاه و تاریک نشان دهد چرا که این شرط انصاف نیست. هر چند که معتقدم فیلمساز موظف به بیان معضلات و مشکلات است اما از سوی دیگر، نباید فیلمساز این مشکلات را به گونه ای سیاه و تاریک نشان دهد که امیدی به بهبود نباشد.

کارگردان فیلم سینمایی« چهل کچل» برای پرهیز فیلمساز از اتهام «سیاه نمایی» گفت: باید فیلمساز همیشه «تعادل» را در آثار خویش رعایت کند و درعین حالی که معضلات را نشان می دهد مراقب باشد که متهم به سیاه نمایی نشود هر چند که متاسفانه برخی از دوستان مستند ساز نیز به دنبال سیاه نمایی هستند تا بتوانند همان طوری که گفتم نظر جشنواره های خارجی را به سمت خودشان جلب کنند که البته تعداد این فیلمسازان خیلی زیاد نیست.

صادق دقیقی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره سینما حقیقت در پردیس سینمایی چارسو، این اقدام را اقدام شایسته ای عنوان کرد و اظهار داشت: این که امسال جشنواره سینما حقیقت در پردیس سینمایی چارسو برگزار شده است کار بسیار قابل تقدیری است. سالها بود که این جشنواره در سینما فلسطین برگزار می شد که به نظر من این سینما نه گنجایش مناسب برای مخاطبین را داشت و نه در شان این جشنواره بود بویژه اینکه ما در این جشنواره شاهد حضور فیلمسازانی از اقصی نقاط دنیا هم هستیم و پردیس سینمایی چارسو می تواند اعتباری برای سینمای ایران در نزد فیلمسازان خارجی باشد. چرا که در خارج از کشور نیز ، اکثر جشنواره ها در ساختمان هایی شبیه پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

کارگردان فیلم سینمایی« بزرگ مرد کوچک» استقبال بی نظیر فیلمسازان از جشنواره و فیلم های در حال نمایش را یکی از اتفاقات خوب این دوره بیان کرد و افزود: استقبال و صف های طولانی مقابل سالن های جشنواره ، مایه خرسندی و لازمه هر جشنواره زنده و پویایی است که می بایست از دست اندرکاران جشنواره سینما حقیقت برای ایجاد چنین فضایی برای مستندسازان قدردانی کرد.
کد خبر: 93637
Share/Save/Bookmark