خانه سینما مشکلات قانونی حل نشده زیادی دارد
حمید بهمنی در گفتگو با هنرنیوز:
خانه سینما مشکلات قانونی حل نشده زیادی دارد
یک کارگردان سینمای ایران معتقد است با وجود برگزاری انتخابات در خانه سینما، هنوز بسیاری از صنوفی که قرار بوده قانونی شوند بلاتکلیف ماندند و خانه سینما همچنان، مشکلات قانونی حل نشده زیادی دارد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۵
حمید بهمنی کارگردان سینمای ایران درگفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه سینما گفت: امیدوارم این دوستانی که به عنوان هیات مدیره جدید خانه سینما انتخاب شدند بتوانند بارهایی را که سالهای سال روی زمین مانده است را بردارند و به گونه‌ای مدیریت کنند که بحث صنفی اهالی سینما به نحو احسن محقق شود.

وی افزود: هنوزکه هنوز است بعد از بازگشایی خانه سینما، بسیاری از صنوفی که قرار بود قانونی شود بلاتکلیف ماندند و خانه سینما هنوز مشکلات قانونی حل نشده زیادی دارد. با وجودی که وضعیت خانه سینما پا درهوا است ما شاهد برگزاری انتخابات هیات مدیره هستیم!

کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» ادامه داد: منهای وضعیت قانونی خانه سینما، اگر خانه سینما را به عنوان یک نهاد صنفی بپنداریم باید خانه سینما پویایی بیشتری از خودش نشان دهد و با توجه به اینکه هم اکنون وضعیت تولید فیلم در کشور رونق زیادی ندارد و خطر نداشتن امنیت شغلی، بسیاری از اهالی سینما را تهدید می‌کند این وظیفه خانه سینما است که بر امنیت شغلی اعضای خود نظارت و اشراف کاملی داشته باشد و اجازه ندهد که افراد خارج از صنوف خانه سینما در تولید فیلم‌ها مشارکت داشته باشند.

حمید بهمنی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون برخی از اهالی سینما با زد وبند و رفاقت با همدیگر به ساخت فیلم اقدام می‌کنند – البته من مشکلی با تولید فیلم ندارم – اما مشکلی که وجود دارد این است که این زد و بند‌ها منجر می‌شود که همواره یک گروه مشغول به کار باشند و بسیاری از گروههای دیگر همچنان خانه نشین شوند. خانه سینما و هیات مدیره جدید باید بر این موضوع نظارت کنند تا همه بتوانند کار کنند.

این کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس با بیان اینکه من برای دوستان جدید هیات مدیره خانه سینما آرزوی موفقیت دارم یاد آور شد: اما امیدوارم که این دوستان در زمان مدیریت خود، دچارباند بازی، سیاسی کاری نشوند و مثل دوره قبل با احساس گرایی به سمت صدور بیانیه‌ای به نفع یک گروه و یا به ضرر گروه دیگر گام برندارند و واقعا از صمیم قلب برای رضای خداوند و برای اهالی خانه سینما فعالیت کنند. خود را وقف ۵۰۰۰ عضو خانه سینما بکنند نه اینکه فعالیت‌هایشان را در راستای مسائل جناحی، سیاسی و غیرسینمایی متمرکز کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» گفت: اگر قرار است خانه سینما یک سری امکانات را بین اهالی سینما تقسیم کند باید این امکانات و مزایا به صورت مساوی و عادلانه بین اهالی خانه سینما تقسیم شوند نه اینکه یک عده محدود از این امکانات استفاده کنند و بقیه دستشان از این ماجرا خالی باشد.

حمید بهمنی با اشاره به انتخاب مدیرعامل جدید خانه سینما که هنوز انتخاب نشده است اظهار داشت: معتقدم باید کسی در خانه سینما به مدیرعاملی انتخاب شود که مورد اعتماد تمامی اهالی خانه سینما باشد و بتواند مسیر جدیدی را در حوزه مدیریت ترسیم کند. تعامل با گروه‌ها و نهاد‌ها و جریانات فکری و دست دوستی دراز کردن به سمت همه گروههای سینمایی- حتی گروههایی که ممکن است خانه سینما را قبول نداشته باشند- باید از اهداف او باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «آن مرد آمد» خاطر نشان کرد: امیدوارم مدیرعامل جدید خانه سینما علاوه بر اینکه به مسائل و مشکلات خانه سینما رسیدگی می‌کند؛ خودش نیز دلسوز و دغدغه‌مند سینما باشد و بر مشکلات احتمالی اشراف داشته باشد.

وی در مورد احتمال کاندید شدن دوباره محمد مهدی عسگر‌پور برای مدیر عاملی خانه سینما گفت: به نظر من، دیگر درشان آقای عسگر‌پور نیست که دوباره خودش را کاندیدای مدیرعاملی خانه سینما بکند. باید اجازه بدهد گردش استعداد و نخبگان که خودشان همیشه از آن دم می‌زنند اتفاق بیفتد و مدیر تازه نفس وارد میدان کار بشود. اینکه آقای عسگر‌پور تا کنون منبع خیر بودند یا خیر، خودشان می‌داند. اما معتقدم دیگر زمان دوباره رئیس شدن آقای عسگر‌پور نیست بلکه زمان این است که خانه سینما فرمول مناسب و قوی تری ارائه بدهد تا بتواند این خانه را از وضعیت راکد بودن، بی‌اهمیت بودن و ساده انگاری نجات دهد و به یک جریان سالم صنفی نزدیک سازد. به نظر من مدیریت آقای عسگرپور بر خانه سینما کافی است و اجازه دهند بقیه اهالی خانه سینما، مجالی برای فعالیت پیدا کنند.‌‌ همان طوری که ایشان یک دوره‌ای وارد میدان مدیریت شدند حالا هم اجازه دهند تا دیگران این مسیر را طی کنند. نبود ایشان برمدیریت خانه سینما سبب خواهد شد که حساسیت کمتری بر خانه سینما وجود داشته باشد. موضوعی که حتما آقای عسگرپور هم به آن واقف هستند.
کد خبر: 79660
Share/Save/Bookmark