برگزاری نمایشگاه نقاشی در «گالری شکوه» / حمایت از «جریان نقاشان جوان»
پوریا مرزبان استاد رشته نقاشی خبر داد؛
برگزاری نمایشگاه نقاشی در «گالری شکوه» / حمایت از «جریان نقاشان جوان»
یک استاد رشته نقاشی معتقد است حمایت دست اندرکاران گالریها از آثار دانشجویان رشته نقاشی علاوه بر خریداری این آثار ، موجب استمرار «جریان نقاشان جوان» خواهد شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۳
پوریا مرزبان استاد و مدرس دانشگاه در حوزه نقاشی در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز از برگزاری نمایشگاه نقاشی در «گالری شکوه» از روز جمعه 15 آذرماه به مدت 5 روز خبر داد.

وی با بیان اینکه تعداد آثار این گالری حدود 60 اثر می باشد گفت: به جز آثار دانشجویان ، آثاری از استاد پرویز معزز و خود بنده هم حضور دارند.

«گالری شکوه» که در خیابان فرمانیه ، خیابان اندرزگو تهران قرار دارد علاوه بر قریب 40 اثر دانشجویی ، 7 اثر نقاشی و 2 اثر طراحی از استاد پرویز معزز و 8 اثر نقاشی و 6 اثر طراحی از استاد پوریا مرزبان به همراه یک اثر مجسمه متعلق به پدرمرحوم پوریا مرزبان را در روز جمعه 15 آذرماه در معرض نمایش خواهد گذاشت.

مرزبان افزود : برگزاری این گالری ؛ فرصت خوبی برای دانشجویان این رشته است تا آثار آنان نیز دیده شوند این درحالی است که معمولا چنین امکاناتی در حال حاضر برای همه وجود ندارد لذا تصمیمی که من و استاد معزز گرفتیم این بود که با برگزاری این نمایشگاه ، هم از دانشجویان این رشته حمایت کنیم و هم گامی برای ورود سریع تر این بچه ها به دنیای حرفه ای برداشته شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه مشوق خوبی برای دانشجویان رشته نقاشی خواهد بود ادامه داد: این مشکلی بود که من خودم و سایر اساتید در دوران دانشجویی داشتیم و سالها طول کشید تا ما مجوز ورود به نمایشگاه گرید یک را پیدا کردیم. بنابراین معتقدم باید تمامی مدرسین و اساتید حوزه هنر به فکر نسل آینده باشند تا آنان فرصت حضور در نمایشگاههای درجه یک و معتبر را پیدا کنند.

پوریا مرزبان خاطر نشان کرد: معتقدم زمانی که بچه ها با یک گالری درجه یک همچون «گالری شکوه» و دیگر گالریهای معتبر سروکار داشته باشند حتما روزنه های مالی هم به روی این بچه ها باز خواهد شد و چه بهتر که اولین نمایشگاه دانشجویان در کنار اساتید خود و در یک گالری گرید یک به معرض عموم گذاشته شود.

این مدرس رشته نقاشی تاکید کرد: امیدوارم دست اندرکاران گالریها هم ، ما را در این روند حمایت کنند تا این آثار خریداری شوند چرا که خرید این آثار موجب خواهد شد تا بچه ها به کارشان ادامه دهند. این درحالی است که معمولا «نقاشی» همچون سایر هنرهای دیگر خیلی سفارش پذیر نیست بلکه هنری است که فقط از جنبه های آرت آن می شود ارتزاق کرد و اگر بچه ها بتوانند کارهایشان را به فروش برسانند بی شک ، متریال کارهای بعدی خود را نیز فراهم خواهند کرد.

به گفته این استاد و هنرمند ، اکثر بچه های فارغ التحصیل رشته نقاشی به خاطر عدم جذب سریع به بازارهای کار و با توجه به هزینه های بالای لوازم نقاشی ، در این رشته دوام نمی آورند و لازم است از این بچه ها حمایت شود تا «جریان نقاشان جوان» استمرار یابد.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت آثار از کیفیت بالایی برخوردار است گفت: همه بچه ها تلاش کردند در این آثار به بالاتر از استانداردهای دانشجویی برسند.


 
گفتگو از: مجید معافی
کد خبر: 97750
Share/Save/Bookmark