بهترین روش مقابله با آسیب های اجتماعی ایجاد فضاهای  آموزش هنری است
رئیس سازمان مدارس غیردولتی :
بهترین روش مقابله با آسیب های اجتماعی ایجاد فضاهای آموزش هنری است
مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در پاسخ به هنرنیوز گفت: معتقدیم یکی از بهترین روشها برای مقابله با آسیب های اجتماعی ایجاد فضای آموزش های هنری است.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۶
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز برگزار گردید با اشاره به شوراهای آموزش و پرورش از تصویب این قانون در سال 72 یاد کرد و افزود: با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش بویژه مشکلات فرهنگی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مربوط به هزینه آب و برق در استان ها با پیگیری شوراهای آموزش و پرورش حل شده است خبر داد بالاترین مقام اجرایی هر استان مسئولیت شورای آموزش و پرورش را بر عهده خواهند داشت.

مرضیه گُرد تصریح کرد:امروزه هر جا صحبت از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می شود انتظارات از حوزه آموزش و پرورش مطرح می شود، این حوزه نیازمند به کارگیری خرد جمعی است.

به گفته وی بر اساس قانون، هر جا بیش از 200 واحد مسکونی احداث شود، باید فضای آموزشی آن نیز پیش بینی شود که این ماده به قوت خود باقیست اما الزامات اجرایی و در اولویت قراردادن برخورد با متخلفان حذف شده است.

گُرد ادامه داد: بحث انبوه سازی و عدم ساخت فضای آموزشی در مناطقی که انبوه سازی می شود از جمله مشکلات آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در پاسخ به هنرنیوز که درمورد چگونگی بهره گیری از فضاهای فرهنگی – هنری در شوراهای آموزش و پرورش برای مقابله با مشکلات احتمالی پرسید ، وی با تاکید بر اینکه توجه آموزش و پرورشی بیشتر به بُعد تربیتی است تا آموزشی اضافه کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از بهترین روش ها ایجاد فضای مناسب تربیتی است و از نظر ما فضای تربیتی فقط شامل تربیت جسم نیست بلکه روح و روان هم منظور ما خواهد بود لذا یکی از بهترین روشها، ایجاد فضای آموزش هنرها است همچون هنرهای تجسمی ، نمایشی ،جشنواره ها و ... که متناسب با شرایط هر استانها می تواند برگزار شود که البته عمده این فعالیت ها به خودِ مدارس و تصمیم گیری شورای معلمان برمی گردد.
کد خبر: 93899
Share/Save/Bookmark