دیالوگ زیاد برای فضا سازی نبود
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی «من دیگو مارادونا هستم»؛
دیالوگ زیاد برای فضا سازی نبود
بهرام توکلی گفت: برای به وجود آوردن یک درگیری باید با منازعه صورت بگیرد به همین دلیل دیالوگ زیاد از خصوصیات این رویه است و ما برای فضا سازی از آن استفاده نکردیم.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
به  گزارش هنرنیوز در  نشست خبری فیلم سینمایی «من دیگو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی بازیگرانی چون گلاب‌ آدینه، بابک حمیدیان، پانته‌آ پناهی‌ها، ویشکا آسایش، هومن سیدی، صابر ابر، سارا بهرامی، مهسا علافر و همچنین بهرام توکلی کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده، علیرضا علویان صداگذار، حامد ثابت آهنگساز، محسن دارسنج طراح گریم حضور داشتند.

بهرام توکلی کارگردان در ابتدای نشست خبری فیلم گفت: دیالوگ زیاد در ابتدای فیلم به دلیل فضاسازی نبود و یا هر چیز دیگری که فکر می‌کنید بلکخه برای شکل گرفتن یک درگیری لازم بود که این دیالگ‌ها در فیلم گفته شود. برای درگرفتن یک منازعه همیشه در ابتدا دیالوگ‌هایی بین طرفین رد و بدل می‌شود و ما نیز به همین دلیل از دیالوگ زیاد در ابتدای فیلم استفاده کردیم. زمانی که فیلم سینمایی «آسمان زرد کم عمق» را می‌ساخنم این قصه نیز در ذهن من وجود داشت اما به دلیل شرایط و همچنین روحیه‌ای که در آن زمان داشتم آن فیلم را ساختم. در مجموع این فیلم بسیار سخت بود از صدابردار و صداگذار نیز باید تشکر کنم که با وجود صحنه‌های شلوغ به گونه‌ای هنرنمایی کرده بودند که تمام صدا‌ها را می‌شنیدیم.

صابر ابر گفت: فرصت نشد در این فیلم با تمام اعضای گروه بازی داشته باشم و امروز که فیلم را دیدم خیلی دلم سوخت و آؤزو می‌کردم‌ای کاشدر کنار دوستان نیز حضور داشتم. از این کار لذت بردم. زمانی که با بهرام توکلی حرف زدم به بندده گفت تمام کار‌هایی را که در سایر فیلم‌هایی که می‌گفتم انجام نده در اینجا با خیال راحت اجرایشان کن مثلاً طنز هجوی که در کار وجود داشت یکی از آن مواردی بود که در فیلم شاهدش بودید.

گلاب آدینه نیز گفت: خوشحالم از اینکه در این فیلم حضور داشتم برای بازی کردن در دو نقش گریم و لباس و طراحی آن بسیار به من کمک کرد و از همین جهت حفظ راکورد را برای من راحت کرده بود. البته که کارگردان فیلم به شدت تمرکز زیادی داشت و لحظه به لحه همراه بازیگران بودند تا هیچ کدام از دوستان بیشاز اندازه لزوم در قاب قرار نگیرد.

هومن سیدی گفت: از بهرام توکلی ممنون هستم که تا به من فرصت داد در این فیلم حضور داشته باشم. امیدوارم که چنین فیلم‌هایی باز ساخته شوند من با سینمای مستند گونه اجتماعی مخالف نیستم اما فکر می‌کنم خطری که سینمای ما را تهدید می‌کند زیاد شدن این گونه فیلم‌ها است.

ویشگا آسایش در این نشست خبری گفت: چند ماه شب کاری داشتیم و این روند برای همه گروه خسته کننده می‌شد و اتباط خوب بین طرفین بین تمام افراد در این فیلم این روند را آسان می‌کرد و در آن شرایط سخت باعث می‌شد که راکوردمان را نیز حفظ کنیم. علاقه‌مند هستم به طراحی لباس و دکور در این فیلم اشاره کنم که به نظرم بسیار عالی بود چرا که این خانه مدت طولانی خالی بود و به گونه‌ای طراحی در آن صورت گرفته بود که گویا سال‌ها است زندگی در آن جریان دارد.

حامد ثابت نیز در ادامه گفت: با بهرام توکلی در چهار فیلم سینمایی همکاری داشتم که کم نیست و سلیقه یکدیگر دستمان آمده است یکی از ویژگی‌هایی که این فیلم داشت چند سبک موسیقی بود که شنیده می‌شد.

هومن بهمنش به صورت تلفنی از راه دور ارتباط برقرار کرد و در چند جمله گفت: به دلیل اینکه این فیلم دارای صحنه‌های شلوغ و پر دیالوگ بود اصمیم داشتیم که در راحت‌ترین کار دوربین روی دست این کار را انجام دهیم که منصرف شدیم و خواستیم که با تلاش بیشتر صحنه‌هایی خلاق‌تر به وجود بیاوریم در این مسیر بهرام توکلی با کارگردانی خوب و همچنین دکوپاژ عالی توانست به من و گرروهم کمک بسیار زیادی کند.
کد خبر: 79039
Share/Save/Bookmark