ژولیت و مجنون در تئاتر گفتگو می‌کنند/ آمیزه‌ای از طنز و عاشقانه
عزت‌الله مهرآوران گفت:
ژولیت و مجنون در تئاتر گفتگو می‌کنند/ آمیزه‌ای از طنز و عاشقانه
عزت‌الله مهرآوران قصد دارد نمایش «گفتگوی ژولیت و مجنون» را سال جاری بر صحنه تئاتر اجرا کند.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۶
به گزارش هنرنیوز؛مهرآوران درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی و بازیگری تئاتر در سال ۹۵ گفت: نمایشنامه‌ای دو نفره با عنوان «گفتگوی ژولیت و مجنون» را نوشته‌ام و قصد دارم در سال جاری در یکی از سالن‌های نمایشی آن را به صحنه ببرم. این نمایش تلفیقی از «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر و «لیلی و مجنون» نظامی گنجوی است.

وی درباره موضوع نمایش و فضای آن، توضیح داد: این نمایش آمیخته‌ای از طنز و عاشقانه است و در زمان حال اتفاق می‌افتد. ۲ بازیگر این نمایش نه در زمان شکسپیر بازی می‌کنند و نه در زمان نظامی گنجوی، بلکه بازی‌‌شان در زمان حال انجام می‌شود و به نوعی گفتگوی ژولیت و مجنون شکل می‌گیرد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره گروه بازیگری و مکان اجرای نمایش «گفتگوی ژولیت و مجنون»، گفت: یکی از نقش‌ها را خودم بازی می‌کنم و در حال رایزنی و گفتگو برای انتخاب بازیگر نقش زن نمایش هستم. این نمایش برای اجرا نیازمند سالنی کوچک است تا به تماشاگر نزدیک باشد. از این رو در حال گفتگو برای گرفتن سالن اجرا هستم.

مهرآوران با اشاره به وضعیت سالن‌های دولتی تئاتر، اظهار کرد: سالن‌هایی که باید در اختیار هنرمندان قرار بگیرد به شکل مغازه درآمده‌اند و از آن‌ها درآمدزایی می‌شود. این دردناک‌ترین دوره تئاتر ما است، از یکسو ما حق داریم که برای اجرا سالن تئاتر در اختیار داشته باشیم و از یکسو مدیریت هم خود را محق می‌داند که برای سالن‌ها از ما پول بگیرد.

مهر نوشت:وی که به تازگی در مجموعه نوروزی «بیمار استاندارد» ایفای نقش کرده بود، یادآور شد: تئاتر خانه اصلی من است و من در سینما و تلویزیون اجاره نشینم. ما در تئاتر مدیریت اقتصادی نداریم که اگر بود می‌توانست به وضعیت سالن‌های تئاتر کمک و مردم را برای تماشای تئاتر و حضور در سالن‌های نمایش تشویق کند.
کد خبر: 90603
Share/Save/Bookmark